Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

För oss läkarstudenter/läkare 2

Birgitta2 skrev 2007-05-22 19:15:32 följande:
    Men det finns så mycket ovanligt Morula. Min egen brorsdotter drabbades av Krabbes sjukdom ex.vis. Det är INTE en vanlig sjukdom.... hon fanns inte länge på jorden.
    Visst kan det vara så
    Jag beklagar utgången för din brorsdotter
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:17:28 följande:
    Och rent allmänt så är det väldigt konstigt om läkaren prövar en verkningslös medicin på en ung person med cancer.Nog för att svensk sjukvård är utskälld, men så oprofessionella är vi väl ändå inte.
    Rent allmänt så är min erfarenhet att man vid sådana fall tar till tunga artelleriet.
  • KickStart

Nej nu ska jag gå och brotta ner en burk tonfisk och fixa till något att äta.
    Synes sedan!!!

• KickStart
    novalee skrev 2007-05-22 19:19:13 följande:
    sitter här & funderar över mina studier.. ge mig peppning!! kan ni ge mig goda råd om varför man ska bli läkare? vill så gärna,men det känns så långt dit.
    *pepppeppepp*

Det är ett trevligt yrke där man får träffa massvis med trevliga, ibland sjuka, människor
  • KickStart

OK då är det passande att jag plockar inlägget.
    Jag som blivit kallad satansavkomma och djävulens bihand i vissa abort trådar

• KickStart

Bihand?
    Bihang ska det ju vara

• KickStart
    erika86 skrev 2007-05-23 13:51:24 följande:
    Morula ailith: Tycker att du gör ett jättebra jobb ia aborttrådarna! Det behövs någon som rensar upp bland alla lögner och myter som florerar.
    Tack
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:20:34 följande:
    Angående vilka kvinnliga (och manliga) läkare INTE flörtar med, så kan jag säga patienterna! Jag stötte på en tråd för några veckor sedan där en tjej var jätteorolig för hennes "karl" skulle gå till en kvinnlig läkare och få snoppen undersökt, och hon var SÅ orolig. Tänk om något skulle hända, att han skulle få stånd eller att läkaren skulle bli intressserad. Aldrig i livet att jag finner något sexuellt i en patient. De har ju bakterier och allt möjligt. Hela situationen är bara så asexuell som den kan vara.Ambulanskillar och manliga ssk däremot. Har ingen "thing" för manliga läkare. De gör oftast ingenting för mig.Teknikerkillarna, hm, nja, de ser man ju inte så ofta. Har aldrig tänkt på ingenjörerna bakom. Maskinerna dyker ju bara upp liksom. Enda gången man ser en ingenjör är när MRT-maskinen strejkar, och då skickar de någon från Tyskland. Tyska ingenjörer, nja...
    Nej gudars nej!
    Patienter är helt off limit!
    Jag tror att många inte tänker på att vi ser kroppen som "arbete" i vartfall när man träffar patienter. Det är ju_inte_så att man kollar in snyggingar samtidigt som man undersöker dem. Usch näe det skulle bli kinky.
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-23 16:02:29 följande:
    va?? nääääeee jag trodde jag skrev det 666:e inlägget aw.
    Så du ville vara Satans bihang
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-23 17:34:27 följande:
    Hur visste dom?
    Det undrar jag med Fundersam
    Jag som försöker vara så diskret. Använder alltid kepa för att dölja hornen och gummistövlar i storlek 47,5 för att dölja bockfötterna. Attans!Cool
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2