Kalinka skrev 2007-05-23 17:20:34 följande:
Angående vilka kvinnliga (och manliga) läkare INTE flörtar med, så kan jag säga patienterna! Jag stötte på en tråd för några veckor sedan där en tjej var jätteorolig för hennes "karl" skulle gå till en kvinnlig läkare och få snoppen undersökt, och hon var SÅ orolig. Tänk om något skulle hända, att han skulle få stånd eller att läkaren skulle bli intressserad. Aldrig i livet att jag finner något sexuellt i en patient. De har ju bakterier och allt möjligt. Hela situationen är bara så asexuell som den kan vara.Ambulanskillar och manliga ssk däremot. Har ingen "thing" för manliga läkare. De gör oftast ingenting för mig.Teknikerkillarna, hm, nja, de ser man ju inte så ofta. Har aldrig tänkt på ingenjörerna bakom. Maskinerna dyker ju bara upp liksom. Enda gången man ser en ingenjör är när MRT-maskinen strejkar, och då skickar de någon från Tyskland. Tyska ingenjörer, nja...
Nej gudars nej!
Patienter är helt off limit!
Jag tror att många inte tänker på att vi ser kroppen som "arbete" i vartfall när man träffar patienter. Det är ju_inte_så att man kollar in snyggingar samtidigt som man undersöker dem. Usch näe det skulle bli kinky.