• Jontefjonte

Tredje barnet, hur snabb förlossning???

Vi har ca 1 timme att köra till BB samt 2 barn som det ju ska förberedas med barnvakt och annat för. Är nervös för att knappt hinna in...Hur var det egentligen att föda 3:e barnet? Snabbt och lätt, eller?
    Min 3:a kommer rätt så tätt efter andra barnet (20 månader blir det mellan barnen). Min andra tog ca 2 timmar från 0 cm till han var ute (blev i o f igångsatt)

• Svar på tråden Tredje barnet, hur snabb förlossning???
  • Miss Lau

Min tredje förlossning var snabb och "lätt". Tog ett par timmar från första känningen och ca 45 min från att det började göra ont. Berättelse finns i bloggen om du vill läsa.

• ebben

Jontefjonte-ni har som vi ,ca en timmes bilväg till sjukhus.
    Fick 1a barnet 96-tog 36 tim.
    den andra föddes -04 igångsatt ,tog max 3 tim.
    den 3e kom 16 månader senare o tog 1tim o 50 min??
    Då höll han på komma hemma i badrummet! men jag KNEP så vi skulle hinna in-läs i min blogg!!

• Malhin

min tredje förlossning tog ca 10 timmar...men då födde jag tvillingar..

• Linsis

Jag är oxå nyfiken! Väntar trean och min andra förlossning var mkt snabbare än den första. Vi har en dryg timme in till förlossningen och hade det inte varit för att vattnet gick förra gången, så hade vi nog väntat för länge hemma. Vi åkte hemifrån med typ inga värkar för att göra en koll bara och när vi kom in hade jag så ont att jag knappt kunde stå. Så nu är jag lite orolig inför trean...

• Kringlan L

Puffar lite för jag vill också veta.... =)

• Zette

Min 3 kom fort...

Vattnet gick kl 16,20värkarna kom igång kl 16,30 kl 22,10 var hon ute.. så fort gick det..

• Moosan

kan inte svara för mig själv men min storasyster födde sin 3:a för 1 månad sen..
    1:a tog 30h,skiljer sen 1år o 7mån mellan 2:an som tog 2h,hon var lite orolig för 3:an men där tog det 30h fast skiljer då 7årmellan 2:an o 3:an..samma pappa till alla.

• mammiluttan

1 timme från det att jag kom in på BB. Helt overkligt faktiskt. Men skönt att det va över så fort.

Svar på tråden Tredje barnet, hur snabb förlossning???