• jassikan

Var ska man bo i Norrtälje?

Vi har lite funderingar på att ev. flytta till Norrtälje kommun. Men frågan är - i vilket område ska man bo?
    Vilka är bra och vilka bör man undvika?

Det blir villa eller någon mini-gård i så fall.
    Nära till sjö/fiske, men helst inte på en ö. Bilfärja vill vi undvika.
    Och vi har inga funderingar på att bo i centrum. Men det finns ju många andra små orter runt omkring, lite avsides och lugnt är helt okej.

Bor du i Norrtälje, berätta gärna vilket område och vad som är så himlans bra med att bo där.

Tacksam för alla svar och kommentarer

• Svar på tråden Var ska man bo i Norrtälje?
  • Shaun the sheep

hihi, jag bodde i Rimbo när jag var liten Inte Norrtälje, men bra nära.

Jag har nästan bara mysiga minnen därifrån, dock tror jag inte jag skulle trivas nu, när jag är äldre. Nu behöver jag ett centrum med H&M, cafén osv.

Norrtälje vet jag inget om, jag ville bara.. ja. Berätta om Rimbo för alla som lyssnar

Bebis i maj♥♥
  • VeraP

Hela Norrtälje o Roslagen är ju urmysigt. Vi har bott utanför Norrtälje i ett par år nu och jag tror inte du kan misslyckas vad du än väljer.
    Nära skärgården, nära Stockholm och supertrevligt på alla sätt o vis. Centrumet växer nu också, tidigare var det lite tomt.

• jassikan

Vi har ett par bekanta som har fritidshus en bit utanför Norrtälje, vi var där så sent som i helgen.

Bara de senaste åren har ju allt möjligt poppat upp i butiksväg vid Knutby torg, visst är det väl så det heter?!

I själva centrum finns det ju flera inredningsbutiker. Inte så många klädbutiker, eller har jag missat något?
    Å andra sidan kanske det räcker ändå

Problemet är att när vi väl är där så är vi oftast på nästan samma ställe, och det kryllar ju av olika små orter runt omkring.

• ettplusettärtre

Vi har precis köpt hus en liten bit utanför Norrtälje, Björnö. Närhet till vatten, lagom avstånd in till stan och mysig miljö. Jag känner dock inte till jättemycket om Norrtälje, det är min sambo som är därifrån. Vi flyttar i maj, så lite längre fram kanske jag har mer att berätta.

Lycka till!

• Hanyyyy

Jag har bott i norrtälje i 12år.På flygfältet och tycker att det va oki,,men dem har jo bygt nya vilor där och håller på fortfarande,,men skulle helst rekomendera att på på solbacka det är jo inte så långt ifrån stan,,,erl grind heter det nåt sånt,,åkersberga är oxå bra men det är en bit utanför,,,

• VeraP

Solbacka och överhuvudtaget "norra Norrtälje" är trevligt och lite billigare än t ex "tjusiga" centrala Kvisthamra. Frötuna är fint, men överlag är norr om N billigare - iom att pendlarna ej vill bo där i samma utsträckning. Svanberga är mycket fint t ex - väldigt bra skola. I övrigt, bättre priser inåt landet, dyrare utåt skärgården.
    Är ni inte rädda för lite renovering, så är det mkt generationsskiften på gång.

Svar på tråden Var ska man bo i Norrtälje?