• Santos v2

Cheap Monday nu till barn. Moraliskt Fel ?!

Jag vart i helgen positivt överaskad när jag hittade Cheap Monday kläder till min son på Åhlens barnavdelning. T-shirtar 100:- och jeans 400:-..

Kruxet är ju att deras logo har ett uppochned vänt kors. Samt ett av trycken på t-shirten är ett rivet kors med en massa gömda "6" or löngst korset. Sedan står det en vers med något om Satan blablabla..

Personligen ser jag inget fel i att slänga på min son satanistiska eller agressivt anti-religösa tshirtar. Men vad tycker allmänheten ?!

• Svar på tråden Cheap Monday nu till barn. Moraliskt Fel ?!
  • jennypennypannkaka

Frågar du här på FL så kommer du få mååånga svar om vilken oansvarig förälder du är som klär ut ditt barn till satanist. Din son kommer få men för livet.

Själv tycker jag såna kläder är coola!!

Humor och ironi förgyller livet!!
  • Clobberella

Äh se det upp-och-nervända korset som Petrus-korset (hoppas verkligen det var Petrus så jag inte är ute och cyklar ) som sägs ha ansett att han inte var värdig samma död som jesus och därför korsfästes upp-och-ner...fortfarande religiös symbol.

Å andra sidan, tror man inte på gud, vad är det då för fel med att ha symboler som är anti-gud?
    Det är väl ingen som blir upprörd om man har en överkryssad tandfé eller snöman på tröjan?

• Megalomania

Santos: näe?! Vart var det? Åhléns i sthlm förmodar jag förstås Vad är det för storlekar?

• idacathrine

Haha! Cheap monday är schysta byxor ju.

• Santos v2

Åhlens Malmö. 74(?) - 112. Jag vet inte.. Min son är 86:a men det fanns mindre och större. Fanns nog till under tonåren!

• fijah
    Jag tycker det är helt ok! Använder mycket cheap monday kläder själv,
    så varför inte på min flicka!
  • Megalomania

skit-åhléns i norrköping...

får försöka se om det finns online

• Lillbulan05

Jag som är kristen skulle aldrig sätta på någon av mina töser cheap monday... Just för symbolen, annars tycker jag kläderna är coola.

• Terryleene

Personligen tycker jag inte det är mer fel att klä sitt barn i "satanistiska" kläder typ Cheap Monday, än vad det är att klä sina barn i prinsesslika klänningar och spetsblusar. CM kläder är snyggare och långt mer funktionella än tyll-klänningar.

• appapp2

För mig betyder två korslagda streck addition, så jag skulle inte ha nått problem med ett icke-symetriskt plustecken.

• Santos v2

Men nu är det ju så att dom vill provocera det kristna samfundet och bakar in satanistiska budskap i kläderna..

Inte djävulsdyrkan!

• Banana82

som sagt, upp och ner vänt kort är en kristen symbol, men att ha tryck som det står satan i på barn känns fel för mig

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • 1991

Oh, tufft med Cheap Monday som barnkläder.
    Dem är supersnygga.. så ärligtalat skiter jag i vad det
    "symboliserar", jag tror ändå inte på gud eller något
    sånt där. Bara massa trams.

Tycker du byxorna är snygga, så spela roll?

• LAA

Omoraliskt? Njaeh, det tycker jag inte. Värre i så fall med kläder som tillverkas av barnarbetare eller föräldrar som "måste" ha så dyra märkesprylar till ungen att de absolut inte har råd med att dela på föräldraledigheten.

• lillagryn2

Har inget problem med att de provocerar kristendomen. Det behövs.

• stiletto

Nej, inga problem och ärligt talat så hade jag missat dessa kors totalt på mina jeans och fick reda på det när det stod i tidningen =)

Svar på tråden Cheap Monday nu till barn. Moraliskt Fel ?!