• MonicaH

Fint med långa naglar på tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fint med långa naglar på tjejer?
  • Dino78

Nej röstar jag. Men det beror ju på vad man menar med långa. Jag tänker nu på riktigt långa, när dom liksom fortsätter några centimeter efter det att fingertooppen slutat, det tycker jag är riktigt fult.

DIF i själ och hjärta
  • aprilbarn

Vad är långa?
    Lagom långa är fint, speciellt om de är välvårdade!

Lagom=ca 3mm kanske...

• koninen

ja, om de omvårdade och inte FÖÖÖÖR långa...

• Siljevik78

Ruskigt snyggt med riktigt välmanikyrerade naglar. Jag går själv hos nagelteknolog en gång i månaden och får tippar på naglarna. Kortare med små bebisar i familjen, men ändå fräscht och snyggt. Snyggast är med fransk manikyr tycker jag!!

• mysis mamma

JA jätte fint avundsjuk på alla som har långa o fina naglar. kan ej ha det dom går av o spricker hela tiden har provvat alla medel

• snillis

Tycker aldrig att det är fint med LÅÅÅÅNGA naglar men vårdade naglar är jättesnyggt.
    Men de MÅSTE vara åkta - låtsasnaglar är så...........porrfilm på nåt sätt

• CeeJay

Ja om man vårdar dem OCH att de är äkta Jag har svårt för fejknaglar, de ser oftast då konstiga ut eftersom resten av fingrarna inte har "samma form" som nageln.

Jag gillar halvlånga naglar med ljust nagellack - ser fräscht ut

• silhuett

Nej, tycker inte det är snyggt. Allra snyggast är när de är mitt emellan korta och långa

• BMW Lover

OJ vad fördommar mot "oäkta" naglar!

Om den som gör naglarna vet vad hon/han pysslar med så ser dom INTE oäkta ut! Då tar man hänsyn till fingrarnas längd och form! Är själv utbildad nagelteknolog och jag får alltid höra att mina och andras naglar som jag gjort ser väldigt "riktiga" ut så alla ni som tycker att det ser oäkta ut har nog sett mindre bra exemplar! Tyvärr finns det väldigt många inom denna branch som inte vet vad dom sysslar med och som bara är ute efter snabba pengar, men om man bryr sej om sina kunder och vill att dom ska vara nöjda så lägger man ner lite mer tid och pengar (framför allt på en bra utbildning) och då ser det INTE oäkta ut, bara väldigt fräscht!

Men jag måste säga att ett par korta välvårdade naglar kan vara MINST lika snyggt som ett par långa! Beror helt på handens form och fingrarnas längd och tjocklek!

• bigmouth

Nä, det är skitfult, fattar inte vitsen med det. Fattar inte vitsen öht med att välja något som är opraktiskt bara för att det är "snyggt".

• SystraMi

Ja, om man vårdar dom Tycker det är jättefint men ack så ohygieniskt!

• PinglanGbg

jag tycker dom ska vara så korta som möjligt. Det är fult med långa naglar. Och så samlas det bakterier under dom. *ryser*

• snillis

BMWlover: det handar nog mycket om att "alla" som gör fejkgrejer aldrig kan göra det lagom -oavsett om det handlar om akrylnaglar eller silikontuttar utan det måste liksom vara såååååå mycket och det är då det blir fult.
    Därför är det fult med fusknaglar, tycker jag, för att de ofta är så vulgo. Riktiga naglar som är lika långa är ju lika fula men det är sällan någon har så långa naglar när de är riktiga.
    Jag tycker dock att det syns väldigt väl när någon har fusknaglar, men det är kanske för det som jag säger, att de som har fusknaglar aldrig kan vara "lagom".

• MammasÄlsklingar

fejk naglar as snyggt :-d

Svar på tråden Fint med långa naglar på tjejer?