• sandra malmö

pirr i benen någon med tips?

Nu sitter jag här vid datan för att jag inte kan sova... det pirrar så i mina ben fötterna är varma och vad jag en gör så hjälper det inte.... någon som har tips??? är i v 30 å det blir bara värre för varje dag som går!!!
    någon som kan hjälpa mig?
    // trött första mamma

• Svar på tråden pirr i benen någon med tips?
  • sandra malmö

jag är så trött å vill bara sova... det måste ju finnas nått tips från någon...
    innan jag blev gravid så tog jag en halv treo när jag hade pirrningar men det kan jag ju inte å det hjälpte faktiskt konstigt nog... jag är så trött
    låter som en gammal tant :)

• sandra malmö

jobbigt är det i allafall

• Mymlann

Ja det är skitjobbigt ! Skrikandes
    Håller på blir tokig på allt myrkryp i benen. Klarar inte av att se en hel film utan måste upp coh studsa runt med jämna mellanrum. *suckar*

• eriQa

det där går i min släkt, vare sig man är gravid eller ej *urk* men känner att det blir värre nu som gravid.
    de 2 saker som underlättar lite är kyla (ställa ner fötterna på kallt golv, eller låta fötterna vara framme, inte under täcket, och vädra i rummet när man sover/vila) och tryck under fotsulorna. alltså, stå/gå eller om man har en säng så man kan sätta fötterna mot sänggaveln så det blir ett tryck under fotsulorna.
    låter... kanske sådär dessa råd, men det enda som hittills hjälpt mig och mina nära och kära.

• malin gävle

skitjobbigt var rätta ordet! Brukar prova lägga mig med huvudet i fotändan bara för att jag blir så tokig! och då brukar det hjälpa konstigt nog!? Ibland har jag lagt mig på soffan och då går det också bättre.

• Vicka81

Jag håller oxå på att bli galen av myrrypet i benen. Min bättre hälft får massera vaderna och fötterna i soffan ungefär hela vällarna och det hjälper litegrann med massage. Tror vi får stå ut tjejer... tyvärr... Annars är en sval bendusch sönt oxå...

Gravid v. 38
  • enbacken

Jag hade också myrkryp i benen när jag var gravid ända tills jag ökade på mitt järn intag. Jag fick reda på av min bm att oftast så beror restless legs som det heter på att man har för lite järn i kroppen och därför drabbar det oftast gravida eftersom vi har lätt att få järnbrist. Annars är det enda rådet jag kan ge att ligga högt med benen.

• Jennjen

Äta några bananer om dagen ska visst hjälpa enligt min bm,
    hade superproblem med det förra graviditeten...inte dennna dock, kanske beror det på alla bananer??

Svar på tråden pirr i benen någon med tips?