Inlägg från: Jessie 76 |Visa alla inlägg
  • Jessie 76

Luleås höstmammor 2007

Tjeena brudar!
    Oj, en lååååååååååång väntan på dator kan driva även den bästa till vansinne Men nu ska den funka!

Mollan din rackare!!! Fan va kul! Det är ju fantastiskt!
    Jag har alltid sagt åt maken att jag ville ha sladdis twins efter dom två flugsvamparna vi har men nu var jag livrädd att det skulle va två! Ska kolla på dina bilder när jag plitat färdigt här.

Jag har missat en liiiiiiiiiten detalj i middagsplaneringen och ni dör om jag säger vad jag glömt när vi planerat..... Min man fyller år på måndag..............30 år!!! Heeelt sjukt att man glömmer! Vilken kärleksfull fruga han har va
    Jag VILL så gärna va me ju! Jag förstår om ni inte vill byta dag eller nåt nu såklart, men OM ni nu gör det - då hänger jag på Annars får jag komma nästa gång helt enkelt........

Jag tipsar nog om skötbord så nära vatten som möjligt. Man ledsnar på tvättlappar kan jag säga, och det är nog lite bättre för lillrumpan å få vanligt vatten ibland å inte bara såna parfymerade grejjer. Jag hängde dom över kanten på tvättstället och det funkade bäst.

Jo jag "bygger bo" och tapetserar å grejjar. Jag tycker det känns som att jag har en kille i maggen men på UL såg hon ingen "grej" så jag vet inte. Det ger sig gissar jag Men med dom andra två hade vi alla rätt så... Nog tror jag man kan känna på sig. Vi har bokat en begagnad Nordic-vagn från en kollega för 1500 spänn. Känns OK.

Oj vad många svar jag klämde in
    Återkommer

• Jessie 76

Lycka till Bebisen!

Nä, nog förstår jag att det inte ändras. Jag är på nästa gång istället.

Jag har förresten BF 16/8 enligt UL, tänkte om du ville ändra listan MK?

Vi har alltid haft Emmaljunga innan denna, som jag inte fått ännu, då hade vi duocombi. Supernöjd var jag och alla jag känner som haft E. Jag tror det finns måndagsex i alla märken å former. Brio och Emmalj. har väl funnits längst (i sverige) å då blir det väl att man väljer det. Som Saab å Volvo typ Stackarn me tvillingar skulle gått rakt in å bytt vagn tycker jag - fan va jobbigt!

• Jessie 76

Fiaflikkan - jag går på Cityrehab (bättre sent än aldrig ). Och nej, man behöver inte ha remiss nuförtiden när man ska dit. Jag vet inte hur det är med Stepin men på CR gäller högkostnadskortet, så jag går gratis. Jag vet faktist inte vad det kostar annars

Betzo - jag har hört samma från min BM. Så jag äter Niferex, men jag mådde så djävulskt illa så jag fick dra ner å äta varannan dag. Mycket bra är det.

• Jessie 76

Hello bejjbz
    Hoppas ni får trevligt ikväll, själv har jag kalas
    Snart kommer "folket" - på med goa glada minen

Idag har jag vart till läkarn för 43 gången känns det som, för att fsk har avslagit halva min sjukskrivning Han skulle skriva nåt brev för att hjälpa mig så vi får väl seeeeeeeee hur det går

Illamåendet har kommit tillbax av nån anledning, och så dricker jag Gaviscon så det kommer ut genom öronen. Jag är INTE en glad gravid kvinna just nu MEn men det går väl över snart.

Sv - hoppas du slipper gå allt för länge.

Jag formligen avskyr Brio-och dess folk. Birger å Barbro känner jag sedan länge men gillar inte å handla där. Jag väljer nog Barnens hus, men bara för att det är minst dåligt helt enkelt.

Ha en fantastisk kväll nu allihopa!

Mollan - lycka till där nere i landet! Ha en bra vecka

Fia - jag ska försöka gå på onsdag på bad. Måste försöka, det är ju ett av de få sätten det är skönt att röra sig på.

Kram
    Jessie

• Jessie 76

Såå... Ni verkar haft trevligt. Kul.
    Sv - inga känningar? Det här blir en nagelbitare

Det blir nog inge bad idag heller - usch vad man är dålig på att unna sig nåt för sig själv! Då har man aldrig tid, men då det gäller flugsvamparna - då minsann hinner man med!

Annars knallar det på som vanligt. Har vart på FSK idag å lämnat in ett brev som min läkare skrivit ang mina fogar och min eventuella sjukskrivning. Spännande väntan.

För att svara på en tidigare fråga, undrar om det var Aqua? Dom som hade "min" vagn tidigare var jättenöjda (Nordic) och hade absolut ingenting att gnälla på. Sorry, hade glömt att du frågade...

• Jessie 76

Sv - rackarns Jo, det vart bra och han var nöjd. Min present är en flugsvamp modell mini i augusti så han får nöja sig med det
    Jag fick tips att det enda som dokumenterat och bevisat möjligen kan få igång en förlossning är 6. Gubben blev nöjd när jag sa det med 1:a ungen, men vi hann aldrig för det satte igång innan - syyyyyyyynd 2:a kom oxå tidigt så jag har aldrig gått över. Lyckligt lottad, kommer förmodligen att knalla över 2 veckor den här gången....
    Men, man är ju sååååååååååååååååååååååå 6sugen när man är smal å smidig å inte aaaaaaaaaalls har nå ont - eller hur? Så, hopp i sängen me gubben nu

Ska försöka mig på ett stadsbesök idag. Men var är solen??? Det skulle ju va sol å varrrrrmt idag ju!

• Jessie 76

Hej bejjbz

Jag var på mat å prat igår en sväng faktist. Fick då för mig att knalla in på Brio å kolla vagnar. Frågade tjejjen där om Nordic vagnen å den var tydligen jättebra om det var förra årets modell, men om det var den före var det nåt fel med den. Suck... Nu har vi resonerat och jag tror det blir en ny sån där grizzly, alltså babyproffsens egna. Dom verkar billiga å bra. Nån som vet nåt?
    Förlåt att jag tjatar men va tusan, jag vill verkligen inte betala 8 tusen spänn för ett vrålåk när vi inte ska ha fler.

Nåja, nu ska jag krypa ner med maken å se World Trade Center eller nån som hette deja vu. Vi får se vilken vi väljer.
    Ha en mysig fortsatt helg bruttor.

Sv - upp å ner upp å ner upp å ner Kom igen nu, ut med kraxen!! Håller tummarna för er!

• Jessie 76

Halloj!
    Grattiss!!! Fan va kul! Skönt att hon slapp gå så himla länge! Ååå vad jag är glad för henne/dom!

Jag mår så j-a j-a j-a illa!!! Är dessvärre inte så social just nu, men jag läser om er och blir lite gladare.

Kram
    J

• Jessie 76

Vad snällt å bry sig så

Jag har ju mina fogar som knakar å brakar å gör j-t ont. Det är inte bekymret för jag är "van" även om det låter löjligt, jag kan stå ut med det hursomhelst. Vad jag än säger så ångrar jag inte för 5 öre att jag är gravid å jag tycker ALLT är värt bebisen så missförstå mig inte. Jag har jävulsk halsbränna som inte ger sig, yrsel och mår illa som en gnu - önskar jag kunde spy men jag gör aldrig sånt tyvärr. Sammandragningar eller förvärkar, vet inte vad det är. Fruktansvärda hjärt"flimmer" ibland så man blir livrädd.
    Inga sug efter NÅNTING, jag vill inte ha någonting alls. Men hungrig jämt å mår 10000000000 gånger värre när jag ätit, funderar på att sluta med det.... tugga riskakor dygnet runt eller nåt.
    Usch vad jag låter Sen är jag (surprise ) på ett uselt humör nu och då blir allt sju resor värre ju

Förlåt gnället, jag kommer strax tillbax som jag är annars hoppas jag

Jag ska fö testa huvvet högt inatt, får se hur det går men det är ju en rysare å sova på rygg
    Jag är i samma viktklass som du Mymlan, men jag är ju "bara" i v 26 (tror jag, måste kolla.......) ännu.... Hade önskat att man kunde få gå ner en graviditet som andra ibland gör

Rooooooooolig ton jag tillförde nu då
    Ha en trevlig torsdagkväll iallafall, så hörs vi säkert imorrn.

Kram
    SurJessie

• Jessie 76

Heeej

Jag ska va hemma (som vanligt) å kanske kanske jag ids åka till Växtriket å köpa frön å grejja. Visst kan man göra sånt nu eller är det för sent/tidigt? Har så långt från gröna fingrar som det bara går

Jag tror inte du har orsakat dina smärtor själv Fia, det låter som fogarna tyvärr. När du ligger (på rygg), lägg en kudde under knäna. När du ligger på sida, lägg kudden mellan benen. Det borde hjälpa. Ha alltid benen så rakt ni bara kan, och knyt inte ihop er när ni ska sitta nånstans. Jättesvårt men det hjälper - tro mig!

Jag går stadigt uppåt men vaffan man får ta det som det kommer. Man får amma som en gnu istället, inte för att det hjälpt förut men nån gång ska va den första!

Aqua, förlåt att jag inte svarat på ditt vagninlägg Vi har nog bestämt att inte köpa begagnat men tuuusen tack ändå.

• Jessie 76

Vad mysigt Sv! Grattis än en gång till de lyckliga föräldrarna
    Hoppas ni får sova och så, om inte - oroa er inte, det går över när dom börjar vara 9-10 år eller nåt

Jag kanske är på å fika, men jag vet inte ännu. Får man säga så? Jag har iaf tänkt plaska på CR ikväll tror jag....

Jag har beslutsångest med vagn så vi väntar å ser hur det går på deklarationen - sjukt men sant. Om dom går igenom kan vi köpa ny vagn men annars blir det begagnat, om du har kvar din då Aqua kan du ju hojta

Ojbebis - vicken rackare! Lycka till med operation vändning

Mollan - fastnade du i Malmö eller???

• Jessie 76

Hej brudar!
    Grattis Babybop att ha fått veta Jag vill OXÅ Fan va man e nyfiken!

Sååå Ojbebis - såg du vad ni ska få eller är det en hemliz för er oxå? Skönt å få ett datum, hoppas du hinner föda normalt innan dom måste börja karva.

Mollan - kom på en grej, vi har svinsvårt me namn men ni måste ju hitta två! Hahaha, coolt. Sen lider jag lite med er som kommer ha tre obstinata brudar i familjen. Jag skulle INTE vilja ha en till av den som vi har hemma just nu Fast hon e jordens sötaste ändå

Här hemma boar vi å byter rum å möblerar å sköter om dom här j-a fröna som vi har envisats me å plantera. Har aldrig gjort sånt förr men nån gång ska ju va den första.
    Sen håller jag på å "bråkar" med FK för dom vill inte bevilja min sjukskrivning. Sen har dom i princip förbjudit mig att ta kontakt med AF för då "erkänner" eller medger jag ju att jag kan arbeta. Så jag är utan ersättning på halvtid sedan 1 april. Svinroligt Jävla myndigheter!! Så nu ska jag skriva ihop en överklagan till FK, men då måste jag först få tag på min läkare å han har inte ringt på hela veckan trots att jag lämnat meddelanden varje dag tills idag och nästa vecka har han semester. Fan va man blir less! Man sitter ju inte inne i en skitig lägenhet som man inte klarar dammsuga och har lämnat bort sin älskade hund för man inte kan gå ut med den för att det är roligt! Miffon!!!
    Usch, förlåt men man blir så lessssssssssssssssssssssssss
    Man kan ju inte börja shoppa grejjer till liten ännu då man inte får några pengar. Tråkigt. Jag vill börja handla snart....

Zazzy, fan va jobbigt me ont! Lider med dig. Känns det nå bättre nu då eller är det samma?

Kul me så många nya blivande mammsisar

• Jessie 76

Hej brudar

Grattttttttttttis Rymdmamma!! Va kul Välkommen till morsdag
    Berätta om hur det gick till då! Värkar länge? När åkte du in? Gick vattnen? Vaffan man är ju nyfniken

Jag har inte hört nåt om nån info i Sunderbyn så tyvärr kan jag inte svara på det

Mollan - ska jag känna mig förolämpad?? Hahaha, jo det ser nog rätt skojjit ut när jag gräver omkring. Nu dör dom väl allihop när jag börjar tvinga maken å kånka ut å in mina stackars "plantor" på dagarna *asg*.

Är det Bertil Bergman? Jotack, hade honom med 1:a flugsvampen -98 och han har RIKTIGT konstig humor. MÅnga blir förolämpade, men man får ta honom på rätt sätt. Han har väldigt speciella åsikter om överviktiga.
    På tal om det, jag måste göra en till glukosbelastning snart - ooooooooooo så roligt Men det är ju för ens egen å lillsvampens skull så det får väl lov att gå vägen.

Hoppas ni får en bra dag i solen allihopa!
    Kramiz

• Jessie 76

Glömde å säga en sak - jag har hört att större barn är starkare och kan därför vara lättare att föda än jättesmå. Dom orkar "hjälpa till" mer hörde jag. Nu vet jag inte vart gränsen går men mina har vägt 3 och 3,2 typ och d e väl rätt normalt? Jag tänkte dock inte så mycket på det, och tror faktist inte att det gör så himla stor skillnad när man väl ligger där å knystar så att säga........ Hoppas det iaf för dom säger att man får större å större barn.

• Jessie 76

Hallå igen! Tråkigt väder idag Dom ljuger på tv å säger att det är sol - taskigt tycker jag personligen

Ni proffs som jobbat med barnvagnar - nån som hört talas om en vagn som heter cityvoyager? Hittade dom på nätet å dom verkar ju svincoola! Jag tar gärna emot tips om ni har hört nåt nån av er....

Ha en bra dag!

• Jessie 76

Grattis Ojbebis!!

Fika innan du drar Mollan - absolut!

• Jessie 76

Jättefina bilder Malin! Fan va kul å ha kvar senare

Jag kan nog aldrig va me på era fikadejter, eftersom jag har vildarna hemma på sommarlov Kanske sen me bebisarna?

Hur mycket sammandragningar har ni andra? Jag tycker jag har hela tiden nu, är det verkligen bra? Jag har inte haft en enda nästan me dom andra två.... Märkligt Sen har det börja ila i livmodertappen, men jag tror att bebis kanske är på väg att fixera sig, har för mig att det känns såhär då

Vi fick förresten en vagn av svärisarna, helt sjukt! Hur gulligt som helst. Den sista Emmaljunga dom hade på Barnens hus tror jag Svinglad jag älskar Emmaljungas kombivagnar! Elk heter den om ni vet hur den ser ut? Brun å svart. Jättefin!

Vi har pratat om en sån handlingsresa till Ikea men jag vet inte när man ska pressa in den? För visst lönar det väl sig att åka dig ist för att handla här? Bäddgrejjer å sånt?

• Jessie 76

Grattis Benjamin, jag glömde ju det Förlååt
    Mys ordentligt nu!

Mk, jag ska åka dit, tänkte kanske om typ två veckor (är i v35 då, känns som att det börjar va dax )

Jasså det är så dom säger med sd? Jag har oxå haft jättemånga men nu på senare ilar det som tusan å jag måste nästan "andas" (ni fattar....) mig igenom dom. Förvärkar kanske, dom kan ju faktist börja flera veckor innan.....

Mymlan - jag har kollat bilden och nog ser det ut som den sjunkit magen? Jag tycker min oxå har gjort det men man lyckas ju aldrig ta bilder från exakt rätt avstånd å så så¨det ser väl mindre ut än det känns. Jag känner då att halsbrännan lättat något och att magen "hänger" mer i upphängningsanordningen så att säga Den drar mer i köttet..... Fan va sjukt men ni fattar vad jag menar iaf

Ha en superbra midsommar och mys ordentligt!
    Kram

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007