Inlägg från: fiaflikkan |Visa alla inlägg
  • fiaflikkan

Luleås höstmammor 2007

Hejsan alla!
    Åter från skogen, fjällen och min underbara skoter :)
    Sitter här och fastän det var igår jag var ute så hettar det fortfarande i ansiktet, fan vilket väder det var igår!
    Jaja har sett i alla fall att det har hänt en hel del! Massa UL och grejjer!
    Mitt nästa steg i graviditeten är glycosbelasningen som är imorgon :( blä! det är ju inte ens en rolig sak jue! huvva
    Själv sitter man och väntar mycket otåligt på UL som är först om en månad (!!) närmare bestämt den 11/5
    Såg att ni hade börjat ta lista på alla som vill följa med och äta. Blir nog väldigt tajt för oss me denna månan.. så jag måste nog passa.. hade varit sååå roligt att kunna följa!

Håhå måste bara få "skryta" lite, våran lilla mazda blev kvar hemma hos mamma och pappa för den skulle lagas. Jag och Johan hade planerat att ta bussen men mamma och pappa tyckte att det skulle bli så jobbigt att lämna oss så vi fick ta deras bil! (En Audi a4 quatro) Deras nya fina bil! Den är ju så himmla underbar! Hoppas att vi vinner på lotto sä vi kan köpa en likadan! *hoppas*

Nu ska jag slänga i mig lite mat innan det bär iväg til sunderbyn med Johan.

ps Johan den filuren fick åka på ultraljud före mig! är inte det lite orättvist?

• fiaflikkan
    Zazzy tråkigt med lägenheten, hoppas att det kommer en ännu finare längre fram!

Själv har jag äntligen kommit över perioden med illamående! Vilken frihet!
    Har suttit hela förmiddan med att bara göra privata saker, som att fixa med Oriflame lite och åter igen försökt ringa barnmorskan vilket verkar heeeelt hopplöst! Kan de bara inte införa kösystem?!
    Jaja, skola till 100% snart men först LUNCH! mums!
  • fiaflikkan

på stadsviken har de 10 till 10.30! hur fasiken ska man kunna ringa in till dem! det är upptaget konstant!

• fiaflikkan

Ja kanske, men stadsviken har ju ett ganska stort område om jag inte har förstått det här fel och då kan man ju önska att de i alla fall hade öppet telefonerna en timme!

• fiaflikkan

Hejsan alla!

Huvva hoppas att ditt illamående blir bättre snart Aquagreen det måste vara hemskt att känna sig så drogad hela tiden! (jag som tyckte att jag blev drogad av prostafen)

SvXrt hihi jo det är sååå skönt! hoppas att skötbordet fungerar bra, själv så ska vi få ärva ett badkarsskötbord eller vad man då ska säga. Det som Johans föräldrar hade till hans syster, känns riktigt bra att få skötbordet till badkaret, då slipper man få världens minsta toa helt plötsligt.

HUUUUUU, jag gjorde glykosbelastningen idag, ni som ska göra den, LÄNGTA INTE! huvva, 75g socker i 3dl vatten....... no more words needed

• fiaflikkan

SvXrt, Ja vissa saker känns heeelt rätt om man får ärva! vi har bara en trea så skötbordet får förpassas till badrummet.

Någon fler än jag som har börjat bona till lägenheten/huset? alltså jag vill fixa allt! Tapetsera, möblera ja you name it!

Jag går hemma på dagarna men det är för att jag läser på kumvux och på distans. Ganska skönt ibland men när man inte är duktigt och tar tag i skolan så känns det som om man hellre hade viljat ha ett jobb...

Fördelen är att jag kan lägga mig och sova näääär jag vill! vaknade just! *gäsp*

• fiaflikkan

välkommen miniskrutten!

instämmer med zazzy, MAT!

• fiaflikkan

haha jamen då behövar jag ju inte känna mig helt ensammen! Min Johan har äntligen tagit tummen ur och fixat taklampa i nuvarande kontoret/gästrum som kommer bli den lilles rum sen. WOho!
    Sen så fixade han faktiskt också till våran antennkabel, förut låg den som ett trassel över golvet men nu har han ÄNTLIGEN "satt fast" den på väggen! SKÖNT!

Haha ja då kan jag förstå varför skötbordet fick en annan plats :) Jag skulle egentligen ha velat ha det i sovrummet men sambon blev så lyrisk över att han skulle få skötbordet av hans föräldrar så det hade bara varit elakt att säga att jag inte ville ha det... Blivande pappor kan bli så söta ibland!

Ja visst är jag duktig som pluggar på distans.. om jag bara ser till att fixa skiten! måste ju bara lära mig att läsa på distans, eftersom till hösten och tre år frammåt så ska jag ju plugga distans, dessutom med en liten bebis hemma. Så det är bara att gilla läget!

Hm blommor, skulle inte vara så dumt att få!

• fiaflikkan

Godmorgon alla havade förresten!

• fiaflikkan

Hu såg just extreme home makover! Shit vad jag bölade! Det var en mamma som hade varit iväg till Irak eller Iran eller nått och krigat och kom aldrig hem, hemma hade hon en dotter och en son. Hu så hemskt!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007