Inlägg från: Mollan Malin |Visa alla inlägg
  • Mollan Malin

Luleås höstmammor 2007

Tja brudar!
    jag hade ju missat att det var en ny tråd och tyckte att det skrivits lite lite i påsk.... Men här är ni ju Skrattande
    Själv har jag hunnit vara hos mamma och pappa en snabbis under påsk, men vi blev tvugna att åka tillbaka hem då karln  min blev sjuk... Madelene (dotter) blir kvar hos mommo å moffa under påsklovet eftersom jag ändå måste plugga.
    Är det någon av er som har sammandragningar? Jag hade massor igår och blev nästan lite orolig eftersom jag bara är i v.18... Har fått lite olika besked här på fl om hur allvarligt det är... Kan inte minnas att jag hade det så här tidigt sist.
    Nåja, idag är det lite lugnare. Det har bara dragit i magen 4-5 ggr änsålänge idag. 

Nu ska jag äta glass

• Mollan Malin

Benjamin: vi har kollat på Teutonia S3 och Urban Jungle, men ingen av dem känns egentligen perfekt... Jag är mer sugen på S3 och daddy to be är mer sugen på UJ...

• Mollan Malin

Haha Mk: Du verkar ha det som mej. Här är det jag som har tapetserat hela lägenheten själv och alltid får plocka fram verktyg om något behöver göras. Min kära pojkvän har tummen mitt i handen fast idag så lät jag honom byta slangen till tvättmaskinen. (Efter att jag plockat fram alla verktyg som han behövde och gett honom instuktioner) Jag var skitnervös och trodde att han skulle sabba alltihop, så jag var ju tvungen att övervaka lite. Stod inne på dass och sa " Men lilla gubben vad duktig du är" Han log och var jättestolt över att han faktiskt fixade det!

Ul närmar sig med stormsteg. Är det någon av er som är skrockfull så skulle ni inte ha velat ha min ul-tid. Fredagen den 13:e kl 13.30

Nu ska jag ta och helgjobba lite på vår c-uppsats...suck!

Krtam på er
    / Mollan

• Mollan Malin

Hej allihop!

Jag har inte läst vad ni skrivit de senaste inläggen för jag är i någon form av konstigt chocktillstånd just nu...
    Igår var det ju dags för vårt ultraljud...fredagen den 13:e.....13.30.....
    Det skulle bli så härligt att äntligen få se at det var något där inne. Hittills har det kännts så "luddigt" om ni förstår vad jag menar...
    Undersökningen sätter igång och på skärmen ser vi världens sötaste lilla bebis. Hela kroppen i profil.... Och sen helt plötsligt dyker det upp ett huvud till vid fötterna på bebisen. Va?? Är det en till?? sa vi i mun på varandra. Jo... svarar hon som sköter apparaten... det är två här inne...
    Snacka om chock! Vi ska alltså ha tvillingar!!! Jag har TVÅ bebisar i magen!! Inte konstigt att magen är så stor
    I dagsläget så är det enäggs vad de kunde se för de hittade inte någon vägg emellan bebisarna. Men det kunde tyligen komma fram tydligare senare.
    Nytt datum är 22 september. men beroende på hur det ligger till med skiljeväggen och så så kan det hända att jag måste snittas redan i v.32...
    Först visste vi inte om det var kul eller inte att det var två barn istället för ett, men efter att bara ha hört glädjetjut när vi berättat för familj och vänner så inser vi mer och mer hur underbart det är!!

Kram på er alla!

/En chockad men glad Malin

• Mollan Malin

Tack tack! Vad ni är gulliga

• Mollan Malin

Jag har lagt in några bilder från ultraljudet i mitt galleri nu. Ska lägga in bilder på magen oxå så fort jag har tid.....

• Mollan Malin

Ja, vi hade oxå lite svårt att hänga med ibland om vad som var vad på vilken bebis... ett enda virrvarr av armar och ben överallt.
    Jag har tvåäggstvillingar i släkten. mamma har en tvillingsyster (tvåäggs). Pappa har syskon som är tvåäggstvillingar och farmor har syskon som är tvåäggs.... sen har jag inte koll på om det är fler. Tvåäggstvillingar är ju ärftligt, men nu trodde de att våra bebisar var enäggs, än så länge, och det beror bara på slumpen. Enäggstvillingar räknas som en form av missbildning egentligen.. 

• Mollan Malin

Ja, det kommer bli en massa extra undersökningar. Som jag förstod det så kommer jag att gå på spec.mv varannan vecka från v.22... De kommer att leta efter en "vägg" mellan. Jag hoppas verkligen att de hittar en vägg och att de inte ligger i samma "påse". Tydligen så är riskerna större för sk. tvilling transfusion (att den ena stjäl näring från den andra) om de ligger i samma hinna. Det är ganska ovanligt att de ligger i en och samma hinna, typ en procent av alla enäggstvillingar eller nåt sånt... 
    Vanligtvis så brukar man bli sjukskriven från v.20-25 vid tvillinggrav. men jag pluggar ju och har inte riktigt tid att vara "sjuk". V.25 är nog precis då skolan slutar.... Får väl vara sjukskriven i sommar från ett jobb som jag inte har... Undrar vad som händer då? Nån som vet? Alltså om man får ngn ersättning om man kan vara sjukskriven när man är arbetslös...??

En vecka kvar till vår stora middagsdate. Visst var det thai thai vi bestämde!? Det som ligger vid Åhléns? Blandar ihop det med BanThai ibland, men det är väl BanThai som ligger vid kungsgatan, eller?

• Mollan Malin

Svxrt: Vilken vagn!! Den ser ju ut som ett skämt.... Som en ombyggd pallbjörn typ.

Idag ska jag ha semester från skolan... Behöver vila lite känner jag.  Det kanske blir en sväng ner på stan om jag orkar kamma mig Räcka ut tungan

Ska få fingrarna ur xxxxxx och lägga ut min första magbild nu oxå...
    Hoppas ni och era magar mår bra!

Kram/ Malin

• Mollan Malin

Nu så... nu syns kulan bland mina bilder hoppas jag!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007