Inlägg från: ojbebis |Visa alla inlägg
  • ojbebis

Luleås höstmammor 2007

Jaha det är hit ni flyttat :)
    Kul å läsa om händiga kvinns som kan hantera en hammare! Måste nog erkänna att jag hellre bakar än borrar slgaborr, men har ändå lite jämnvikt här hemma då det är maken som handlar å lagar mat. Skulle vilja erkänna att det är jag som skottar på utplatsen men tyvärr... Får se om det blir bättre med sånt då vi hittar ett hus.

Måste kanske skriva in mig på listan, tillhör ju de som får barn väääldigt tidigt på hösten

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    Mollan Malin BF 13/9
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

• ojbebis

Hejsan!
    Har försökt läsa ikapp på tråden men ni tjejer är så flitiga å skriva så jag hinner aldrig lixom med. Förhoppningsvis bättre nu när jag är ledig å framförallt börjat fatta att jag får sitta framför datorn hur länge jag vil... ehh eller nästan iaf.

Satt med svXrt å tryckte hemmabakad kladdkaka med grädde igår nedsköljd med varsin balja te- gott gott gott!!! Är så skönt å fika med andra måste-gravid-goffa eftersom många "normala" tittar lite undrande när man tar om för 3:e gången. Iof brukar jag käka på ändå men det är lixom skönt att ha en kompanjon

Mollan malin: har ju sett (om än något försenat) att du ska ha tvillingar, grattis!!! Ska kika in hos dig å magen sen.

Jessie 76: Vi har köpt en nordic vagn, har din kollega varit nöjd med sin? Jag gillade att den inte var så tung å att den var lättkörd, priset var ju inte heller helt fel. Men det känns lite som lotto då ingen jag känner har provat före.

Niferex ja... började oxå käka det när jag gick ner på 120 i järn. Men du milde vilken totalstoppande effekt det har! Hittat ett sätt å fixa dem dock: varannan dag, dricka mkt å linfrö till frukosten. Har läst någonstans att man gärna ska äta dem då man ammar oxå, jag kommer att hinna bli tokig isåfall!! Nån som vet mer?

Bebisen 2007: Kul med ul! Håller tummen att det går bra. Har ni tagit reda på vad som gömmer sig i magen?

Hujja vad jag skriver! Ska "gympa" lite på sängen nu så knodden vänder sig, för nu har mamma pratat förstånd med den under morgonen så det finns bara ett val- huvud ner nu!!

• ojbebis

Oj då! Har glömt att skriva in att jag tänker haka på.

Thaithai kl 18.00 Måndag den 23 april

Vi kommer:

MK84
    Rymdmamma
    Benjamin040722
    Mollan Malin
    SvXrt (så vida vi inte är på förlossningen )
    Babybop
    zazzy (om ja har råd)
    Betzo
    ojbebis

Mollan malin: Vilken jäkla gubbe!! Vissa gamlingar är det verkligen synd om, fatta vilket snustorrt liv han måste ha levt för att bli sådär bitter *morr*

bebisen 2007: va kul att ul gick bra å ni fick se miraklet
    Du milde tjejen vilken fin mage du har! Min är ungefär lika stor nu å jag kläcker ju om ca 5v.

Benjamin: Jaaa stanna hemma å bara vila! Helt rätt inställning, vila på så får du nog vänta längre än du trott *håller tummen*

• ojbebis

MK84: Du har mina varmaste sympatier om du vill banga för att titta på regnet å vara apless på skolan. Den där jäkla uppsatsen/exjobbet i slutet tror jag nästan är nån sammansvärjning för att minska flödet på arbetsmarknaden, alla orkar inte ut på en gång efteråt
    Ska tänka snälla tankar om dig imorron när ni ska börja om!!

• ojbebis

Glömde tillägga.. Ja man blir klar tillslut å då ska du fira dig själv på bästa möjliga sätt.
    go girl!!

• ojbebis

Tackar å bockar för maten + sällskapet jag med.
    Kröp i mjukisbyxorna direkt jag kom innanför dörren å strandade i soffan, har inte rört mig än.

• ojbebis

Jessie: Det var jag som frågade om vagnen, men i ärlighetens namn så hade jag glömt att jag frågade... Min hjärna har nämligen tagit semester å beräknas tydligen åter nån gång efter amning eller så.

Aquagreen: Sett filmen, den var sååå fin!

Har att välja på ikväll mellan städ å möbelmontering eller slöa i soffan.... ohhh så svårt å välja *harkel* hmm.. blev sugen på bullar...

• ojbebis

Zazzy: hmmm barnmat säger du? Kanske sånt man ska köpa hem å ha i skåpet när suget sätter in... ser mer oskyldigt ut än jättepåse godis å kakor i kubik

Jag har världens mästa make... speciellt igår. Då for han iväg till affären å köpte chips och kanelbullar till mig, mums!! Jag blev väldigt glad å väldigt mätt

Idag är det möbelmontering på toa som gäller... gamla tvättstället ska ut, äntligen!!!!

• ojbebis

Mk: Givetvis ska du på en sista minuten om din käre karl tycker att han ska 10 dagar till fjällen. Å han kan pröjsa en jäkligt snygg bikini åt dig oxå, du har ju varit hemma med fp å är inte så rik

Men det är inte så lätt för de små liven... Förra veckan påminde jag min karl lite såhär i förväg att han snart inte får/kan drick öl fören bebis har kommit.
    Hans kommentar? "Jamen då kan jag ju bli tvungen att vara utan öl i 4 veckor!" Hallå?? Men jag då som har klarat mig utan i 7-8 månader då? Då tyckte raringen att det hade jag ju ålagt mig själv då jag valde att bli gravid... påminde min käraste att det var hans val att göra mig gravid. Då föll poletten ner å någon blev visst lite skamsen

• ojbebis

Hoppas alla har en mysig valborg!!

Mk: joru visst blir magen en heeelt ny upplevelse när man är på tjocken? Krydda med lite järntillskott å man har inte långtråkigt

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007