Inlägg från: Rymdmamma |Visa alla inlägg
  • Rymdmamma

Luleås höstmammor 2007

hm ojdå verkade som att jag tappat bort den här tråden.. men nu är jag här igen.. fika låter trevligt tycker jag! fast jag är på vattengympa 1700 på stepin så då hinner jag bara vara med en liten stund innan men ja kan komma och säga hej iaf..

sen är jag ju en falsk höstmamma eftersom jag ska ha bebben om en 14 dagar eller så .. *nedräkning pågår*

hoppas alla mår bra iaf!

• Rymdmamma

Aquagreen men de har ju vanlig vattengympa också inte bara för gravida?

• Rymdmamma

Graviditetsalzheimers slog till igår när jag skulle ut och posta ett brev och sen kom hem och fortfarande höll i brevet... då kände ja mig väldigt listig...

• Rymdmamma

Babybop: har numera alltid med mig karta och kompass och en lista på nödnummer + mobiltelefon och GPS när jag går till postlådan... (den är ca. 2m från min ytterdörr..)

• Rymdmamma

jag fick inte gå förrän typ i v.37-38 nångång så verkar va väldigt olika.. (porsön)

• Rymdmamma

zazzy: nej usch vad otäckt! krya på dig!!

• Rymdmamma

jag är hemma och segar på mest.. fint väder ute iaf ..

jag var ned till affären en sväng och det var en otäck snörvlande individ som förföljde mig runt hela affären och envisade sig med att nysa och hosta alldeles brevid mig.. kändes som en skräckfilm.. eller komedi.. eller nått..

sen i slutändan skulle han bara ha lite halstabletter var han tvungen att hänga mig i hasorna runt hela affären för det.. :-P

• Rymdmamma

jag ligger hemma och vila mig men hoppas ni har trevligt på fikat tjejjer!

• Rymdmamma

Zazzy: stackare låter inte alls roligt det där.. hoppas det går över om du får vila....

• Rymdmamma

Hej hej nu är vi hemma igen! alla mår bra och precis i tid att fira mors dag imorrn.. tårta!!! weeee!

• Rymdmamma

oj vad livat det är om natten.. man är ju inte van att bli väckt var tredje timme av en liten krävande krabat!

tack för alla snälla grattis! Zazzy va bra att det kanske håller på att bli bättre med dina smärtor!

• Rymdmamma

fiaflickan.. det var en pojke.. vår lilla prins!

• Rymdmamma

Betzo: han får heta Alexander..

• Rymdmamma

Betzo: amningen går inte.. bebben lärde sig aldrig suggreppet tyvärr så vi fick ge upp det men kan pumpa ur och ge en del så han iaf får i sig en del av det nyttiga..

men vi ger ersättning och det går väl ganska bra, fast det är ju klurigare att se till att han inte sväljer luft och att han inte ska få magknip... försöker lura honom till att suga på fingret emellanåt och ta det lugnt med ätandet och även rapa ordentligt flera gånger under måltiden..

han är sååå glupsk när det väl är matdags!!! helt galen blir han och sedan tror han alltid att får han inte mat inom ca. 30 sekunder så kommer han att svälta ihjääääääääääääl.. det är klurigt när man ska hinna värma på hans ersättning m.m.

sovandet har det varit bra med.. fast han sover inte alltid när viii vill så som tex ibörjan har han duktigt hållit oss vakna på natten tills vi blivit alldeles korsögda!! fast inatt sov han jättebra så det får vi se hur det blir med det framöver här!

• Rymdmamma

Betzo: ok. man får försöka trötta ut dem på dagen så vill de nog sova på natten...

• Rymdmamma

hur ska ni fira midsommar då? jag är den nyfikna typen...

• Rymdmamma

frökenE beror nog på vilket område du går på.. när jag gick på porsön var typ alla träffar inom 2 veckors tid för de kör ganska intensivt... men jag vet inte om jag tyckte man lärde sig så mkt på föräldragruppen heller...

• Rymdmamma

Glad midsommar! fram för fler träffar sen för nu har ju jag också lärt mig ta mig ut med lilla alexander..

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007