Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Luleås höstmammor 2007

äntligen hemma efter påskhelgen ska dock och jobba om ett par timmar vilket inte känns allt för glamoröst

kikar runt på olika vagnar känns som om jag måste bestämma mig snart

vad har ni tjejer tittat på för olika vagnar till era små?

• benjamin 040722

har funderat på en sådan vagn, men är så kluven, är jätte sugen på en bugaboo, men känner mig aningen snål annars finns juh allternativet att köpa liggdelen till våran vagn vi har nu (absolut billigast) men vill inet ha den sen... då lilltösen vuxit ur liggdelen då sittdelen baar e framåtvänd... hmmm I-lands problem?

• benjamin 040722

mollan malin: vi har en UJ nu å jag är MEGA nöjd, ända från den dagen vi rullade ut fr affären har jag aldrig klagat... däremot är det en vagn som bara e framåtvänd, vilket får mig att vilja ha en annan vagn mellan 5 månader till 1 år... vill juh inte sätta den lilla att stirra på allas ben bara 5 månader gammal men som sagt i övrigt är den toppen!!

och har man en gång haft en trehjulig vagn vill man aldrig gå tillbaka till en med 4 hjul som dessutom är fasta...

nu har jag dock bestämt mig för en vagn och beställt, återser då att se om den kommer, litar inte på det fören den är här å då lägger jag upp bilder på mitt fynd! jeeeha! känner mig som ett barn på julafton

• benjamin 040722

heja alla mammor och magar är äntligen hemma efter 55 timmar på jobbet! känner mig rätt slut, men nu är jag ledig å ska bara slappa

ha en mysig fredag kväll!

• benjamin 040722

Mollan: så mysigt med två små nya liv, GRATTIS!

• benjamin 040722

detta vagn snack å vilken jungel av vagnar... kan hålla med om att STOKKES XPLOY inte är allt för vacker, sen tycker jag den ser lite ostadig ut?

det är inte lätt att välja vagn, men en sak har jag lärt mig, att en lätt och smidig vagn vinner man alltid på i slutet, för man använder den så ofta och man ska släpa i trappor, in i bilen och i bussen, det blir rätt mkt

själv har vi oxå beställt en ny vagn och denna gång blir det en Bugaboo cameleon , hoppas bara den kommer fram och inte försvinner i post hanteringen, sitter här och känner mig rätt nervös

förtsa vagne vni hade var en emmaljunga cerox kombi vagn, jätte fin, men tyvärr ett rackel utan dess like från dag 1 till dess att jag sålde bort den till någon annan stackare och då sa jag aldrig mer emmaljunga trist för gillar verkligen deras färger och design hoppas ni som valt dessa vagnar blir nöjda, kankse har det blivit bättre var juh trots allt snart 3 år sedan vi köpte våran  

• benjamin 040722

hej alla tjejjor!

har inte läst här på många dagar... har haft/har lite grav, komplikationer och varit in på förlossningen 2 ggr i veckan då bebis kanske inte har lust att stanna i magen ( hade samma problem med benjamin)

så jag vet inte om det blir någon middag för mig i morgon, är beordrad vila och ska nog ta det på allvar, för man vill juh gärna ha kvar lilltjejen några veckor till i magen, än är hon för liten...

tråkigt att kankse inte hinna träffa någon av er innan bebis kommer, eller så vilar jag gärnet och i slutändan går jag över tiden

• benjamin 040722

tack alla ni för all omtanke
    jag hoppas oxå på att den lilla väljer att stanna minst 5 veckor till iaf

hoppas ni hade trevligt på middagen på thai thai, här lyxade jag och benjamin till det med spaggisar och köttfärssås

• benjamin 040722

svXrt: mega stort GRATTIS till lilltjejen, så härligt!

• benjamin 040722

hallå alla tjejor, tillbaka vid datan och läser, alltid lika roligt att höra att ni har det bra

var på vikt uppskattning igår samt VUL för att se om livmodertappen var mer påverkad, mend et var den inte GLAD! lilltösen vägde som en normal stor svensson och allt såg jätte bra ut, blev fortsatt sjukskriven i 3 veckor tills jag gjort 36 fulla. sen är det bara att köra järnet för då gör det inget om bebis kommer, tänk 3 veckor det känns inte långt, men med min otur så går jag väl dessutom över tiden

Jessie 76:
    hoppas alla dina krämpor blir bättre eller åtminstode inte sämre, *håller tummarna*

mymlan74:
    härligt att alla värden var bra! då går det juh åt rätt håll

• benjamin 040722

hej alla tjejor med magar

hoppas allt är toppen med er, här kämpas det på med den ena krämpan efter den andra och jag hoppas innerligen att det inte ska dröja så länge till innan den lille kikar ut...

har hämtat ut min nya vagn idag iaf och gjort den färdig för tösen det blev sååå fint *nöjd* hoppas den fungerar lika bra att använda oxå

nu ska jag hurta vidare med omstaylingen av benjamins rum

• benjamin 040722

bebisen 2007

GRATTIS på din dag!

• benjamin 040722

har äntligen tapetserat klart *stolt* bilder på benjamins "nya" fina rum finns i mitt galleri för  er som e nyfikna

• benjamin 040722

Mollan malin: tack rätt stolt själv då jag gjort allt själv tom tapetseringen trots höggravid

finalinna: FK e som ett skämt många gånger dee  bara att ta nya tag, men trist när det händer själv e jag sjukskriven å kan inte räkna med att dem hinner med att handlägga ärendet till utbetalningen denna månad... trevlig månad vi kommer få då som ska leva på en lön

• benjamin 040722

längesen jag skrev, har haft mkt med jobb å så, men nu är våran sessa äntligen här!

hon kom i fredags 3670 gram och 49 cm lång, åvärldens finaste tjej så klart

• benjamin 040722

TACK för allt grattis

allt gick jätte bra, men alldeles för fort... 2,5 timme å öppnade mig 8 cm på 2 timmar, det var lite kämpigt

men skönt att det är över nu, å sötare knyte får man juh lea efter

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007