• Betzo

Luleås höstmammor 2007

Thaithai kl 18.00 Måndag den 23 april

Hej!

Låter toppen! Lägger till mitt namn på listan....

Vi kommer:

MK84
    Rymdmamma
    Benjamin040722
    Mollan Malin
    SvXrt (så vida vi inte är på förlossningen )
    Babybop
    Jessie
    zazzy (om ja har råd)
    Betzo

• Betzo

Hej på er!
    Hoppas att alla mår bra och att det inte "sparkas" så hårt i magarna... Bebben i min mage är en väldigt aktiv liten krabat...Sparkar och buffar runt för fullt...

Vi har nu landat i sverige och Lule och börjat få lite koll på dagarna igen. Vi vaknar, äter och sover på normala tider. Den 30 tim resan gick bra, men det var jobbigt att sitta så länge och så mycket plats har man ju inte i flygplans stolarna....

Men vilken kamp vi har haft med vår lilla kille gällande vinterkläder..inte skoj alls...Han är ju uppväxt med shorts och Tshirt och mestadels barfota. Men nu tycker han att det är kul att vara ute och leka igen.

Hörde att man får gratis AD droppar till barn i lule, stämmer det? Någon som vet?

Sköt om er!

• Betzo

gokväll...

Vagn djungeln...Hm..Ja...Det är nästan synd att det finns så många modeller och märken att välja mellan för då blir det bara svårare....*ler*

Vi har faktiskt köpt en ny vagn nu när nr 2 ska anlända. Den är jätte bra och passar både för ett och två barn(samtidigt) när de växer. Vi har flera kompisar som har denna och de har varit nöjda. Den heter Phil&Teds sport. Kolla gärna in den...

Det var någon som nämde järntabl. tidigare. Min BM tyckte oxå att jag skulle börja äta dessa. Lite konstigt tyckte jag då hon strax innan kollat blodvärde och socker och konstaterat att jag hade mycket bra värden. Hon sa att alla bör äta dem även om man inte har lågt järnvärde...Har ni fått samma information av eran BM????

Ha det!

• Betzo

Hej på er!
    Hmm...ang. järntabletterna så verkar det som att alla våra BM verkar köra på samma linje...Alltså att käka dem oavsett om man behöver dem eller inte...Lite konstigt ändå...Det är ju inte så länge sedan jag var gravid förra gången (vår lilla kille är nu 20 mån) och min barnmorska då sa att det finns inget behov att äta dem om du inte har lågt blodvärde (järn alltså)

Har bakat i kväll ...luktar så gott..och så gott det var...Är helt tokig i mjuk brunpepparkaka...(så heter den i min mormors receptbok)

Ha en bra helg!

• Betzo

Mollan malin:
    Vilken fruktansvärt otrevlig person....Jag hade gjort som dig(sånt här gör mig så upprörd)...Skällt tillbaka...vov..vov..

Benjamin: Ta hand om dig och magen, det är det viktigaste. Det kommer säkert fler tillfällen att träffas.

Måste bara dubbelkolla...Ligger thaithai mellan handelsbanken och Ticket?? Så jag hittar rätt imorgon..

• Betzo

Hej!
    Tackar och bockar for det trevliga sallskapet pa thaithai...
    Men ack vilka harda tra bankar de hade...Mina fogar gillade det inte...Nasta gang valjer vi ett stalle med vaderade mjuka stolar garna med fotpall *ler*

Har idag varit pa lekgrupp med sonen. Full fart och roligt...

Skot om er!

• Betzo

Hej!
    Hoppas att ni alla mår bra och att valborgs helgen varit skoj...
    Kallt var det i alla fall....
    Lie varmare väder kan det väll bli...snart...

Och vi packar och packar upp....det tar aldrig slut på prylar...Mycket ska slängas och kläder ska skänkas bort till bättre behövande. Har bara så svårt att göra mig av med saker, tänker alltid, den här kan ju vara bra att ha kvar, kommer säkert att behöva den här senare osv....suck!!!
    kram på er!

• Betzo

Ja.. vilket trist väder det är och kallt oxå..
    Har på morgonen varit på en bra loppis. Jag som försöker rensa ut och slänga när vi håller på att packa upp...inte bra...
    Jag är ialla fall jätte nöjd med mina inköp: en brio barnspis, en skattkista, traktor till sandlådan, brio järnvägsdelar och tåg och 3 blåa nattlampor i form av en stjärna(ikea)och allt för dryga 200 kr.

Kan bara tips om ..(om det finns fler som mig*Ler*) att nästa lördag är det Arcus fyndmarknad....

Svxrt: Ett jätte grattis till lilla Vera!

• Betzo

Hej!
    Såg precis att det var dax för en fikadate..Har inte varit inne och läst på några dagar...

Ska göra mitt bästa att hinna dit!!

Kram på er!

• Betzo

Fika idag torsdag, 15:30, Eberneser

Babybop
    Rymdmamma
    Ojbejbis
    Zazzy
    Betzo

• Betzo

Hoppas att ni alla mår bra i detta rusk väder!

Måste bara säga att Arcus i lördags var Toppen!!! Köpte massor med fina nästan helt oanvända prylar till vår kille. Vi hade även ett bord själva och fick sålt en hel del av vårt"skräp" . Det som blev kvar gick till röda korsets insamling.

Hoppas verkligen på fint väder till lång helgen.....Det är mycket som behövs göras i trädgården...tur att svärföräldrarna kommer, så vi får ta och sätta dem i jobb *ler*....

• Betzo

Äntligen en dag då det inte regnar....
    Så mycket piggare man blir....
    Vi har svärföräldrarna på besök under långhelgen så de hjälper oss att fixa ute i trädgården...Toppen, för jag har ingen energi och ork att göra såna saker nu...Känner att kroppen börjar kännas tung...

Instämmer i tidigare inlägg...hakar gärna med på en fika!!

Sköt om magarna!

• Betzo

Så SYND att jag missade fikat...
    Måste kolla in här lite oftare...
    Hinner inte sitta vid datorn så ofta som jag skulle vilja...

Njut av det härliga vädret!

Nu ska vi gå ut och leka i sandlådan och köra med bilar.

• Betzo

Rymdmamma: Ett jatte grattis!!!
    Har ni bestamt nagot namn?

• Betzo

Rymdmamma: Det var ett fint namn! Hur gar det med sovning och amning?

Vad sags om att traffas for en ny fika date?

Nar: Fredag kl. 15.30
    Plats: Ebeneser cafe

Nagon som har tid och lust?

Betzo

• Betzo

Ser fram emot att fika riktigt gott...
    och hoppas att det ar fint och varmt vader sa att vi kanske kan sitta ute!

Rymdmamma: Var kille hade oxa sin egna dygnsrytm i borjan. Vi fick radet av var bm att forsta tiden folja hans sov och vaken tider och da blev vi alla mycket piggare. Minns att det anda gick ganska snabbt att sedan fa koll pa dag och natt.

• Betzo

Ett jätte grattis till den lille killen!!!

Du får berätta mer om kej.snitt sedan. Behöver nog vara lite mentalt förberedd för det som komma skall....

Kram!

• Betzo

Hej alla glada!

Kan tyvärr inte följa med på fikat idag fredag.
    Kommer gärna med nästa vec istället...
    Har varit en kämpig vecka...Har haft och har ännu mer eller mindre kraftiga förvärkar. Var tvungen att åka upp till sunderbyn och som tur var, så var allt ok. De var tvungen att kolla att jag inte hade börjat öppna mig... var så orolig...

Blir en väldigt lugn helg för mig!!!

Ha det så bra!

• Betzo

Benjamin....ett jätte grattis till lilltjejen....

Idag så är det sista BB infon på sunderbyn för sommaren. Den är kl. 14.30. Är det inte fler som ska gå på den????

Därför kan jag ej komma på fikat idag....

Men om det är fler som ska på infon så kanske vi kan flytta fikat till imorgon onsdag, samma tid och plats??? vad säger ni om det?

Kram på er!!

• Betzo

Hej på er!

Vilket underbart väder det har varit under midsommar helgen...soligt och varmt....
    Kompisar söderut har bara önskat att dom vore här uppe i norr i stället.

Förvärkar...de gör så ont..har den senaste vec varit lite lugnare för min del. Blev rejält skärrad när jag var tvungen att åka upp till sunderbyn för koll för 2 vec sedan...Man vill ju inte att lilltjejen ska komma så tidigt...

Ska på ett extra ultraljud nästa vec för att se att moderkakan inte ligger och blockerar...Får då veta om det blir kejsarsnitt eller inte

Vad sägs om att träffas för en fika nästa vec???

Plats: Ebeneser cafe
    När: Tisdag 3 juli
    Tid: kl.15.30

Betzo

Kram på er!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007