Inlägg från: Finalinna |Visa alla inlägg
  • Finalinna

Luleås höstmammor 2007

Hej svejs!
    Blev inbjuden av zazzy till den här tråden. Blev jätteglad. Alltid lika kul att snacka med andra likasinnade som lider/njuter av sin graviditet. Vi går i samma föräldragrupp och jag ska oxå se den där förlossningsfilmen från 80-talet imorgon. Undra om det skett mycket i utvecklingen på 20 år...

/Finalinna BF 21/8

• Finalinna

Tack tack för alla välkomningar!

Jag upplever så mycket under den här graviditeten så jag vet inte vad jag inbillar mig och vad jag verkligen "lider" av. Har så mycket krämpor i höfter och rygg samt mår så illa hela tiden, så det är skönt att läsa om andras upplevelser oxå och få se att man inte alltid är ensam. Men allt är ju ändå inte elände...det är så himla häftigt tycker jag att det är någon inne i magen som rör på sig och som man har gjort/skapat, ah...vilket under!

Såg samma förlossningsfilm som zazzy idag. Huh inte så vackert att titta på men man börjar inse vad som väntar.

PS: Fiaflikkan; mina bröst läker oxå...

MK84; Kul att allt går så bra för dig! Det är så det ska vara, man ska njuta av att vara gravid! =)

/Josefine

• Finalinna

Jag tror jag dööööööör!!! Försäkringskassan har slarvat bort min havandeskapsansökan. IDIOTER! Nåja bara att ringa chefen och be om ett nytt intyg samt försöka få tag på barnmorskan och be om ett nytt intyg och sedan själv skriva hela ansökan om igen och posta en gång till...

• Finalinna

Herregud vilken dag!
    Började som en katastrof med försäkringskassan, som ni redan vet. Jag ringde chefen och hon var så snäll och kom till jobbet för min skull och vi satt och skrev en ny ansökan. Precis när vi har skrivit under ringer min mobil. Det är en dam från försäkringskassan som säger att det är ju hon som har min ansökan och att hon inte kan förstå varför ingen frågade henne när jag hade ringt tidigare och frågat om den kommit in. Och inte nog med det, hon sa att hon gått igenom den och att den är GODKÄND!!! Yes! Jag kommer att jobba fram tom 22 juni sedan slipper jag bråka med förbannade ungdommar och griniga barn som slåss. (Jobbar med autister) Jag är såååååå nöjd.

Godnatt! =)

• Finalinna

Hej Iväntanstider!
    Vet inte svar på alla dina frågor men vet att HP-ansökan ska in senast den dagen som är den första du söker för. MEN, mitt tips är att söka typ två till en och en halv månad i förväg för det kan ta tid och det kan STRULA! Det är oxå skönt att veta i förväg om du får den godkänd eller inte. Du bör oxå skriva så mycket du kan om ditt arbete och dra till ordentligt, fega inte! Jag skickade med en bilaga där jag på ett helt dataskrivet A4papper beskrev mina arbetsuppgifter och vilka risker jag kan utsättas för på jobbet och speciellt då som gravid. Glöm ej heller att ringa efter ca en vecka och fråga om din ansökan har kommit in. Då får du även tillfälle att fråga om de läst den och om de undrar något som du då kan berätta per telefon. OBS! Skicka den till försäkringskassans kontor i Kalix. Det är dit den ska och och inte till inläsningscentralen i östersund.

Lycka till! /Josefine

• Finalinna

Puh! äntligen hemma! Något trött och NÅGOT ont i svanskotan. Har ju i princip suttit hela dagen. Därför tycker jag att Zazzys förslag med baden baden och fläktar låter mycket bra.

Annars var det mycket trevligt flickor! =)

/J.

• Finalinna

Zazzy: Men lilla du, det låter inte så kul. Hoppas nu att mamma tar hand om dig och att du får vila ordentligt!

Kan någon berätta för mig hur ni lägger in alla söta figurer i texten. Jag fattar inte, har provat allt (eller nästan i alla fall).

/Josefine

• Finalinna

Snacka om avundsjuk! Jag vill oxå ha bilder i 3D!

• Finalinna

Fika på fredag...jajjamensan. Det är dock min enda lediga dag från jobbet denna vecka så om jag inte är helt slut så dyker jag upp.

Vart tog solen vägen????

• Finalinna

Hejsvejs! Solen skiner och det är någorlunda varmt. Gött! Jag har dock inga sommarkläder känns det som. var och handlade lite i går men kul att köpa kläder som man bara kan ha typ två månader till. Jag är ju inte hur rik som hellst!

MK84: Jag har fått höra att killmagar bär man mer frammåt och tjejmagar mer åt sidorna, man blir bredare över midjan med en tjej alltså.

Nu ska jag försöka hitta någonstans att sola, det är ju skugga på balkongen. /Jossan

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007