Inlägg från: Mymlan74 |Visa alla inlägg
  • Mymlan74

Luleås höstmammor 2007

Hej på er alla!

det var ett tag sen sist jag var in här. Är helt slut nu av att ha stått och bakat både kanelbullar och moccarutor. Min Elvira har 10-årskalas på söndag och just bullar och moccarutor är hennes absoluta favoriter. Snacka om att vristerna påminner om elefantben när man har stått upp alldeles för länge... kanske dags att böja sig ner och slita av sig sockarna som stasar så fint...

Mollan Malin: Vilken vinstlott du har dragit! Två bebisar på samma gång , GRATTIS!!

Såg att ni skrev om Niferex. Jag får världens rännskita av att äta dessa kapslar. Jag är ju helt klart piggare sen jag började med dem men magen är helt ur lag...

• Mymlan74

Hej alla!
    Idag har jag varit på min andra glukosbelastning. Alla värden var bra, skönt! Blev ju erbjuden att göra glukosbelastning pga att jag väger ca 100 kilo... Är nu i v 30! Snacka om att tiden rusar iväg! Mår bra förutom vidrig foglossning, halsbränna och svullna vrister .

Jessie 76:

Synd att du mår så illa! Finns det nåt som lindrar tycker du....? Typ att dricka kallt vatten och sova med huvudet högt...? Lider med dig, det kan inte vara roligt att ha foglossningsh*vetet samtidigt som illamående

MK84:

Skönt att du äntligen har fått skita!! . Om man har problem med trög mage är det bättre att dricka rumstempererad dryck än iskall, har jag hört. Kanske värt att prova?

Ha det! /Åsa.

• Mymlan74

Gomorron alla glada!  

Sitter här och klipper med ögonen och kämpar för att hålla mig vaken.... Var nyss och slog igång en tvättmaskin. Innan dess fyllde jag diskmaskinen med gårdagens trevliga disk, innan det körde jag mina barn till skolan... Känner att jag liksom vill GÖRA NÅN NYTTA nu när jag "bara" går hemma och trampar. Jag har nu gått in i vecka 31 och den sanslösa tröttheten har kommit tillbaka. Tror nog att jag måste gå och sova nån timme innan det är dags att hänga tvätten, tömma diskmaskinen, äta lunch och hämta ungarna från skolan...

Ha en toppenfin dag!

Kram, Åsa.

• Mymlan74

bebisen2007:

Grattis på födelsedagen!

MK84:

Vad kul att allt flyter på så bra för dig! Måste vara skönt att ha fått sålt bilen. Vi måste småfixa lite på våran bil (Honda Civic) och försöka få den såld. Vi behöver också en kombi. Jag har halv sjukpenning + halv a-kassa och min man springvikar som lärare och får lön ibland och a-kassa ibland.... Så våra inkomster är INTE höga direkt. Turligt nog så får vi tillbaka på skatten båda två, det betyder mycket för oss!

Jag har varit på tupperware-party nu ikväll. Förra gången köpte jag deras suveräna nappflaska (kan varmt rekommendera den till alla) som jag fick ta med mig hem idag. Idag köpte jag en hushållspappersrullare att ställa intill skötbordet. Mums...det bjöds på massor av gott fika nu ikväll....jag åt bla 3 chokladbananer, 1 moccaruta, en kanelbulle, ett risbräck, 1 kopp kaffe och två glas saft. Är det någon fler än jag som har förvandlats till kakmonster nu under graviditeten?

Ha en bra kväll!
    / Åsa och busiga Plutten i magen (Herregud vad tiden går, jag går in i v 32!!)

• Mymlan74

Hej på er alla!

Här i Boden har vi haft det skummaste vädret någonsin! Igår hade vi hagelskur, ösregn samt strålande sol, allt inom loppet av en timme... Idag har vi sol, blåst och några enstaka mörka moln på himlen.
    Varmt är det också

MK84: vad otroligt hurtig du har varit!!! Själv hade jag absolut inte klarat av det som du har gjort! Jag skulle nog spy av lukten och rent ut sagt dö av ansträngningen... Magen är stor rund och hård, kan inte böja mig ner helt. Måste påminna min karl om att den roliga städningen MÅSTE göras innan våran Plutt anländer. Jag städar och fixar och ångar på som en dåre (i den takt jag mäktar med) men sådana omöjliga ställen som inuti diskbänkskåp och liknande får John städa.

MrsJoones: Kul med en till Bodensare som också går i väntans tider!! .

• Mymlan74

Zazzy: Låter inget vidare... Se till att ta det superlugnt!! Gick allt bra hos BM? Krya på dig !!

• Mymlan74

bebisen2007:

Jag tror att du har fått foglossning. Känner igen dina symtom även om mina smärtor mest sitter i ljumskar och på höfternas utsidor. Jag kan varmt rekommendera vattengympa för gravida! Det underlättar enormt.

• Mymlan74

Herrejessus....inser nu att det snart är min tur att föda, om man kollar på BF-listan högst upp!! Går snart in i v 34 och känner att det liksom ilar/sticker långt upp i "mumindalen"... Knepigt. Minns inte att det var så med mina tidigare graviditeter. Kan det vara slapp bäckenbotten? Eller har det redan börjat öppna sig....?! Jag sipprar då inget fostervatten, blöder inte, har inte särskilt ont... det bara ilar lite.

Nu ska jag och gubben och ungarna se på sommarkrysset och äta lite godis mm.

Trevlig kväll på er alla!!

• Mymlan74

Rymdmamma: Ett stort GRATTIS till dig och din familj!!! Hurra, hurra, hurraaa!!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007