• MK84

Luleås höstmammor 2007

Fialinna- Ett av kraven från FK är att man ska anmäla sig på arbetsförmedlingen så något annat vågar ja nog inte. Men kommer ju bara gå dit för saken skull, säga hej ja är "arbetslös" men jobbar fram till bebisen kommer å sen ska ja vara mammaledig så ni behöver inte lägga nån energi på mig. Är inte min stil att vara arbetslös, haha.. Har aldrig vart de hittils, tycker de där me akassa verkar så tjorvigt så ja håller mig helst från sånt.. Satt och läste igenom FKs papper om föräldrapenning, gu va allt verkar tjorvigt åsså skulle ja ringa dom idag men då hade dom såklart stängt.. blä! Nåja, får ringa imorgon =))

Nu är man KOMBI-ägare! Känns som att man är värsta familjen jue.. Hehe, blir nog att åka till Ikea och shoppa lite bebis saker snart också, ja har ju inte vart där än. Tihi.. Har ju en bil att lasta i nu, mohahaha..=)))))))))

Happy me, säger ju de, ja har sånt flyt heeeela tiden. Hoppas de aldrig tar slut! =)

www.blocket.se/vi/12133490.htm
    En sån där bil är de, fast inte den på bilden utan en annan, men är samma typ och årsmodell å färg å så.. WIHIII...

Grattis till pojken Ojbebis, gu va de trillar in bebisar nu. Kul, kul.. Och till hösten blir de många fler! =) Gu va ja längtar efter lillen =))

• MK84

Har vart på den beryktade arbetsförmedlingen idag?. Zazzy var de dig ja såg där typ efter 14 närmare 14.30 kanske? Ja var ju så seriös så ja ringde först å fråga va ja skulle ta med mig. Betyg och arbetsbetyg ville dom ha, så ja letar fram allt ja hittar, skriver ut mina betyg, mm. Sen väl där måste ja stå å muppa å fylla i massa grejer på deras datorer och sen får ja en nummerlapp. Sen sitta och vänta i över 20 minuter, trots att jag var nästa nummer på tur. Å sen då ja kommer in så är de en herre som frågar va han kan hjälpa mig mig, sa att ja måste anmäla mig arbetslös för att få behålla min... SGI fyllde han då i, ja sa ja, men ja jobbar nu.

Okej, sa han å klick, klick, klick, när börjar du jobba? Ja jobbar redan sa ja. Jaha å hur länge ska du jobba frågar han då? Tjaaa, säger ja, int vet ja, så länge ja orkar, sen tar ja ut semester tills de är dags..

klick, klick, klick.. Ja då var de klart!

Jaha, thats it lixom?? Han ville inte se ett enda papper eller nå.

Idag kan ja hålla med om att de är TOK varmt!!!! Oh my god! Sol sol sol.. tur man har AC i finbilen =)

Ringde FK idag å fråga hur de går me mina uppgifter, är ju länge sen ja skicka in nu, men dom hade inte tittat på papprena än. Men men, är ju ingen hets direkt, ja blir bara orolig att ja gjort nå fel när de dröjer så, tänkte att de där lär ju ta max 2 veckor, men tji fick ja..

Ha de så härligt i solen.. =))) Dö int..=)

• MK84

Babybop - Haha, de är bra du tar tag i det. Du blir snart utsedd till fikaansvarig i gruppen, hehe..=)

Får se om ja kan komma, vi ska till IKEA på måndag så kan hända ja är där då. Blir premiärtur för mig dit. Nån som är IKEAfrälst eller som åtminstonde vart där å har nå tips på bra saker man kan handla?

En säng och skötbädd hade ja tänkt mig, men finns säkert mycket mer..=)

/Malin

• MK84

just ja, en sån badbalja har ja skrivit upp ju :)

• MK84

Finalinna: Vad blev de för inköp igår då? *nyfiken*

• MK84

Babybop: Ahh, tack för tipset. De där me skydd till sängen va ett bra tips, de har ja inte alls tänkt på.

Zazzy: Okej, då var de nog dig ja såg. Var lite osäker för att magen va ju så stooor tyckte ja, tänkte att den där tjejen måste ju föda snart, tihi... =)

Finalinna: Verkar som om du shoppat massa fina saker! =)

Ja är ju inte så Ikea frälst egentligen, men lite bebissaker kan ja tänka mig att fynda. Men ja skulle aldrig köpa en soffa eller nå sånt därifrån. Tycker de mesta känns så stelt, hårt och tråkigt.

Har jobbat från 10.30-21.15 idag, blev en riktig långkörare, sjuk personal och ingen att ringa ut, tur att snälla Malin finns så så kassaledarna kan andas ut! ;) Å massa magar är de på Maxi hela tiden, idag var de en kund som köpte 3 paket djungelvrål, tihi.. Undrar om hon mår illa, eller bara är tokig i lakrists. Sen träffa ja min systers ex som blev pappa i onsdags till en liten tjej. Å ja bara blir helt varm i hela kroppen, vill bara ha en egen liten goseklump nu, toklängtar verkligen, känns verkligen som en gåva att få bära och sen föda fram ett barn. Kan inte tänka mig va ja hade gjort om ja inte kunnat få barn. Höll nästan på att fälla en tår i bilen på vägen hem av lycka över den lilla i min mage. Blir mer å mer verkligt för varje dag som går! =))

• MK84

Åååååå va ja shoppat på Ikea idag..!!!!! =)))

• MK84

Mymlan: Ikealistan finns på min mammablogg
    mammakarlsson.blogg.se

Massor massor shoppa vi, mest saker som vi tyckte va söta å själv ville ha, hahaha..=) Som min Krockis ;)

• MK84

Zazzy: Kul att allt gick bra hos BM! =) Å gott me massa fika och bak, är de nån som fyller år?

Vad ska du göra på familjerätten? Ansöka om ensam vårdnad eller? Du behöver inte svara om du inte vill, ja är bara nyfiken.

Ja tycker du ska ringa till den där arbetsgivaren och fråga hur de går me jobbet, hehe.. Bara för att jävlas.. På ett sätt kan ja förstå dom, dom vill ju ha "säkra kort", men samtidigt är de så dåligt att man blir utmobbad bara för att man är me barn.

--

Jag jobbar imorgon så missat fikat som vanligt ;)

/Malin

• MK84

Min msn är malin84karlsso@hotmail.com, bara att adda! =) Zazzy har ja redan på listan, tihi..=)

Zazzy: Okej, lät bara som att de va någe speciellt då du skulle berätta allt om pappan.

Mymlan74: Jag känner mig också lite deppig, har egentligen ingen anledning för är varken stressad eller har några krämpor. Men hela eftermiddan igår kändes helskum och idag känner ja mig också konstig. Känner mig som irriterad men ändå inte. Vet som itne om ja ska vara glad, ledsen eller vad jag känner och vill göra. Jan har åkt till Skellefteå idag så de känns rätt skönt att vara helt ensam å bara vara. Sen blir de en rätt intensiv jobbperiod. Jobbar fre, lör, mån, tis, ons, och tors Lååååånga dagar, så då får ja nått å göra =) Ska bli intressant att se hur länge ja pallar att jobba, men tror de kommer gå rätt bra =)

Ne nu ska ja slappa lite å njuta av ledigheten..=)

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007