Inlägg från: Mollan Malin |Visa alla inlägg
  • Mollan Malin

Luleås höstmammor 2007

Hmmm...nu menar du inte min mage väl..?

• Mollan Malin

Svrxt: hahaha.. jag förstod nästan att det inte var min mage som var stenful och som du fått dig ett gott skratt åt... Min mage är ganska fin tycker jagCool

• Mollan Malin

God förmiddag alla gravida

Jag kom på en rätt lustig grej..  på min pres.bild har jag en keps på mig där det står TWINS... Det kan vara liiiite svårt att se på den minimala bilden. Köpte den när vi var och hälsade på min pojkväns bror i Minneapolis i somras. Minnesota Twins heter deras baseball lag.. Lustigt va?! Vi köpte en massa Twins prylar då. Nu har vi sagt till svågern att han får köpa med sig lite bebis prylar i samma stil när han kommer hem. Det kan ju vara lite kul.

Jag var in på Barnens Hus igår för att kolla in tvillingvagnarna. Det lär nog bli en beggad ändå tror jag. Fast då köper vi nog den efter att vi flyttat så man slipper frakta åbäket över hela landet... 

Lycka till på ultraljudet Bebisen!!!!!!!

• Mollan Malin

100 spänn betalade vi oxå, men då fick vi 5 bilder... kanske var för att det var så många som ville vara med på bild

• Mollan Malin

Hej!
    Jag kom just hem från kulturens hus efter att ha sett Big Comedy! Shit vad jag har skrattat ikväll!

Mymlan: Tack!

Sovmorgon imorgonCool

Kram på er!!!

• Mollan Malin

Bebisen: Kul att höra att det gick bra: Det blir som en annan känsla när man har sett det lilla livet.
    Tydligen hade det gjorts nån studie som visade att mamman hade lättare att knyta sig an till barnet efter att ha sett det på ultraljud... Jag tror definitivt att det stämmer.

Kram igen!

• Mollan Malin

Det är ju faktiskt inte så konstigt om man får dåligt blodvärde när man är gravid eftersom man tydligen ökar blodmängden med 50%, från 4 liter blod i kroppen till 6 liter, när man är gravid. Det borde ju bli lite "utspätt".

Idag blir det en runda på stan. Jag måste köpa nya skor till min dotter. Det är inte klokt vad hennes fötter växer!!Förvånad  Sen tror jag att jag ska kika in på Hafva och kolla om de har några snygga kläder. Behver lite mer i min garderob. Den är ju iofs full men jag kan ha typ 1 par byxor, 1 kjol och 4 tröjor av allt som finns där inne.
    Jag är grymt besviken på H&M:s mammajeans. De trycker nå så j%/#%¤ över magen när jag sitter.

Betzo: Mjuk pepparkaka!!! Min favvo!!!!! Gud vad sugen jag blev....

Hejsvejs!

• Mollan Malin

Hahaha! Det kanske är en sån bh jag ska ha när jag ammar. Inte för att hålla fast brösten utan för att hålla i de två bebisarna. Vad smart! En i varje kupa

• Mollan Malin

Ja, jag satt och grät av skratt heeela tiden! Det var sjukt roligt! 

• Mollan Malin

Svrxt: Vi satt på rad 20...

bebisen: jag tycker ni kan döpa honom till Petto om det blir en han

Idag blev jag så fruktansvärt arg. Inte likt mig att skälla ut ngn, men idag var ett undantag.
    Min dotter och hennes kompis är ute på gatan i solen och målar med gatukritor på trottoaren. En massa folk går förbi och beundrar och berömmer konstverket. Sen kommer det en äldre herre med sin fru och skäller ut barnen och svär som en borstbindare för att de ritar på gatan. "Fult är det också" säger han och hotar att ringa polisen.Förvånad Barnen blir ju skitskraja!! Jag kommer ut och undrar vad som står på. Då får jag också en utskällning. Jag säger både det ena och det andra till herrn och påpekar att färgen försvinner när det regnar och att om han har så lite att göra så att han inte har bättre saker för sig än  att jaga upp sig på barn som är ute och leker så tycker jag nästan synd om honom. Sen sa jag att en man i hans ålder borde väl veta bättre än att stå och skrika och svära inför barnen.... GAH! Det hände och sas en massa mer, men det blir för långt för att skriva här.
    Fasen vad jag inte gillar gamla människor som är så där griniga och bittra. Så vill jag aldrig bli!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007