• PVeraB

Luleås höstmammor 2007

babybop
    alltså "bäbis på bordet" var j'''vligt försiktig. BM snackade om att man kunde skölja av de små liven under kranen. Då pep jag ngt om men tänks så tappar man dom. Hon fnissade lite åt mig å sa att det är nog ingen fara. Gillar min BM

Fiaflickan
    Jo sånna är nog fiffiga med. Vi kommer ha skötbord i ett annat rum. bra att kunna ärva grejer.

zazzy
    känner igen det där med att ha tråkigt. Igår var en riktig tråååk dag

• PVeraB

Babybop
    Hoppas man får lära sig hålla i dom små liven på BB. tänker vägra åka hem innan jag får veta alla trix och knep!
    ang. det där med att få tråkigt när man går hemma. Det är inte så farligt som närman är sjuk. Tänk då orkar med mer saker, du får inte dåligt samvete för att du är på stan och ränner och du får ligga på soffan heeela dagen!

• PVeraB

Babybop
    Pratade med barnmorskan min om det där. Hon sa nej du behöver inget alls till den lilla. Alltså förutom de där stora grejerna. vagn bilstol säng. Lite kläder å blöjer. Salvor och sånt är inte så viktigt.
    Din lilla har nog lagt sig till rätta på ena sidan. Det ser lite skumt ut.

fiaflickan
    Vi har med en trea... Men vääärldens minsta badrum så till och med ett på badkaret hade blivit knepigt, lite svårt ta sig ur badet när det ligger ett skötbord på hela golvet. Ha ha. Å, jag tycker du är duktig som klarar av att läsa på distans.

Miniskrutten
    hej hej förresten!

• PVeraB

Babybop
    Skit i de där galna köpa listorna. Det gäller att ta dom med ro tror jag. Har inte packat tusen små pinaler i BB-väskan heller. Det är ju med en sån där grej som alla skriver lååånga lister på.
    Jadu ibland undrar man hur de får plats där inne. Fast just nu önskar jag bara att min lilla Kråka flyttar ner sig lite. Sura uppstötningar är inte kul.
    Söt sambo du bar då

• PVeraB

Fiaflickan

Men skönt att ha det i badrummet, nära till vatten och allt sånt som är bra.Såg du förresten att nu har den öppnat den nya mammaklädesbutiken i stan. De skulle ha ngt öppningserbjudande i dag med 30% rabatt på mammalicus kläder. Ligger där nere vid Börjes.

Babybop
    jo man hör en del konstiga tips för hur man ska lura ut dom smårackarna. Den behöver iofs inte flytta ut men tycker den kan lämna lite plats till sin kära mors mage oxå... Stackare inte roligt att vara sjuk. Provat med ingefärste?

• PVeraB

Babybop
    annons i tidningen idag. Den heter Havfa och ligger nere vid börje ohlsons fik. De har som sagt öppningserbjudande idag.

Fiaflickan
    mammabyxor är öken. Eller det beror på om du är av normal längd och bredd finns det säkert massa fina byxor

• PVeraB

Babybop
    nej inte mot illamående mot förkylning. Smakar hyfsat om du överdoserar med honung. Nå, nu r jag hur som helst hemma igen efter ett litet äventyr till sambons jobb. Han fick bekräfta att kopierna jag skickte in till FK stämde med orginalen. Roligt med små små utflykter tycker jag.

Fiaflickan
    Typiskt, men hängselbyxer ska jag hört vara bra. Jag traskar omkring i mina förkorta mammabyxor får Hennes nu de ända som passar. Vägrar i sten att köpa på mig ett par till är ju trots allt på sin höjd 3 v. kvar nu. Lycka till hur som helst (ps mysbyxer kan funka som substitut innan du blir tokgravid)

• PVeraB

Fiaflickan
    Du har rätt ibland vill man vara lite finare oxå. kjol kanske? Har några streschiga klänningar som jag brukar ha med strumbyxer under. De har mammastrumpbyxor för en billig peng på H&M.

• PVeraB

Babybop
    ingen aning faktiskt. Sambon är tvärsäker på att det är en pojk

Zazzy
    det blir säkert en flicka då. Har din syster egna barn?

• PVeraB

Mollan Malin
    vilken grej, lovar att det var datumet som gjorde det Har ni tvillingar i släkten? Ska genast kika in på dina två små gullpluttar

Zazzy
    då är hon så att säga lite av en expert på det där med UL och grejer

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007