Inlägg från: ojbebis |Visa alla inlägg
  • ojbebis

Luleås höstmammor 2007

Heloo allihopen!

Valborgshelgen avklarad, den mest händelsefattiga helgen för mig på sisådär 10-15 år. Men konstigt nog så njöt man av att göra absolut ingenting. Grillade på valborg till middag å käkade ett rejält lass efterrätt så nu är knodden välmatad

Betzo: Vet hur det där med prylar är. Vi ska ta itu med förrådet den här veckan å jag laddar redan mentalt för att kunna slänga/ge bort grejjer. Man vill ju så gärna spara "ifall att".
    Lycka till med resten av uppackningen!

Ska ringa Tapanis buss å kolla om korgen till knodden är på väg. Den skulle ha varit här redan i måndags men jag är ju utan hjärna å minne nu för tiden, glömde ställa klockan på morgonen å plocka av från bussen. Korgen åkte till haparanda och har vilat lite där i deras garage. Ska bli sååå kul å få den, det är 4:e gemerationen som sover i den nu

Må så gott brudar!!

• ojbebis

Hej allihopen!
    Pernillas (svXrt) kråka har äntligen kommit. En Vera som är 49 cm lång å 3545 gram tung

• ojbebis

Hejsan tjejer!
    Har oxå slarvat med att skriva i tråden men har läst med jämna mellanrum.

Jag kommer göärna å fikar om allt bara går vägen imorron, ska på vändningsförsök. Liten envis knodd sitter nämligen FORTFARANDE i säte... rackarungen hade dessutom börjat sjunka ner i bäckenet så läkaren vet inte om det kommer att gå å vända, han vet inte om han får tag i knoddens rumpa helt enkelt. *suckar*
    Står därför på alla 4 igen med baken så högt jag bara kan flera ggr/dag för å försöka skaka loss knodden samtidigt som jag försöker få mig själv lugn inför morgondagen... är nervös... men det är bara att åka in imorron å ta tjuren vid hornen

Så därför:

Fika, torsdag 15:30, plats? (hur lägger man in kopparna?)

Babybop
    Rymdmamma
    Ojbebis (om jag kan)

• ojbebis

Ebeneser blir kanon.

Här är en till som ansluter till graviditetsalzeimer-gruppen. Blir nästan rädd för mig själv ibland, så glömsk har man blivit

Babybop: är du plusmedlem (eller vad det nu heter) för jag har inga koppar eller möjlighet till fetstil.
    Tack för tumhållningen, den behövs garanterat!

• ojbebis

Stämmer in i fickatackandet, gott var det oxå som sagt

Fick nån extrados gravhormoner å flängde runt på stan efter fikat för att köpa sista bebisgrejjerna. Avslutade på willys där jag handlade blöjor, olja å tvättlappar.

Kom hem efter den turen å dog en stund på soffan, sen blev det bädda korgen å barnvagnen å fixa med blöjor å.... till slut kom käre maken å spände ögonen i mig- nu går du å lägger dig så du får sova! Fattade först inte vad han menade då han är kvällsmänniska... sen kikade jag på klockan... 23.55
    Behöver nog inte tillägga att jag kröp till kojs omgående

Ska fota korgen å krångla lite med bilden så jag kan lägga upp den...

Vill till ikea idag å köpa grejjerna vi glömde förra gången. Undrar bara hur man lockar med en motsträvig karl som förra gången lovade dyrt å heligt att han inte ska dit på ett halvår minst? Får dricka mera te å klura på saken...

Ujja vad jag skriver... nåja, må gott alla brudar å bebisar!

• ojbebis

Hej hopp alla!

Var inte till arcus igår utan fick iväg käre maken till ikea istället
    Plockade upp mamma på vägen dit så k var såå duktig som vallade en bebistokig svärmor å en trött gravid fru!

Idag borde vi eg städa förråd men min energi tog lixom slut igår. Har pysslat lite inne å ska nu vila på maten, k kollar ju på hockey ändå så det blir inget just nu. Kanske man orkar ut en timme eller så mot em så vi får bort värsta skrotet iaf...

Vad gör alla andra en sån här härlig dag, solar er å magen?

Iväntanstider: välkommen!

Ska koka te å sätta mig i solen, hej svejs!

• ojbebis

Hejsan bruttor!

Vem har eg beställt detta väder? Fick ju se lite sol häromdan men sen samma blöta filt som man går in i när ytterdörren öppnas, blääää!!!!
    Jag skulle ju njuta min sista tid som gravid på uteplatsen i solen.

Bebisen2007: Grattis i efterskott!! Hoppas du passade på å käka massa tårta å gotta

Betzo: Lät som om du lyckades rätt bra med att skiljas från dina grejjer, men det kanske är lättare om man får handla lite nytt samtidigt Vi har precis petat lite i vårat förråd, var såå trött i söndags å nu är det ju inte väder direkt för att släpa ut kartonger under bar himmel...

Ska på sista träffen på föräldratbildningen idag. Visst är det braaa tajmat? De räknar visst kallt med att ingen föder före bf.
    Nåja jag hinner ju, å vi ska oxå få titta film idag. Tror det blir en mkt nyttig filmvisning för min käre make som är lite av inställningen "det inte är nån fara för kvinnor föder barn varje dag" Hehe ska bli intressant å höra om han är lika stursk i kväll.

Må så gott i blötvädret allihopen!!
    /Elin som VILL ha soooool

• ojbebis

Tjaba!

Nu har vi sett film å jag kan instämma med K angående filmen när bm frågade vad han tyckte: den var en "barntillåten" variant. Det var sååå lugnt, oblodigt å gulligt, kvinnorna berättade om denna fantaaastiska kraft man har när man föder osv. Visst man behöver peppning å jag är övertygad om att man orkar mkt mer än man tror, men var var de kvinnor som hade ont, kräktes å annat myspys som man oxå vet ingår i viss mängd?
    Ett plus dock är ju just käre makens inställning att han har insett att det inte blir partaj utan snarare en väldigt speciell upplevelse
    Ber om ursäkt om jag är inne på känsligt område för er andra, säg till snälla ni om jag ska hålla fingrarna i styr på tangentboret! Är nämligen lite väl vårdskadad ibland

Har inte hunnit med obligatoriska stunden på sängen idag så jag å ryggen är slutkörda, sängen strax med andra ord.

Mk84: När jag är ledig är jag... ledig! Kan gå hela dagen i mjukisbyxor, glo på dåliga tv serier på tv å sova närhelst jag blir trött. Måste dock erkänna att jag har övat rejält några veckor så jag har full förståelse för om du har svårt att varva ner
    Får tacka för att du tog fel å tyckte babybop hade stor mage, då måste det ju innebära att min inte är minimal längre. Får nämligen nästan 90% av alla kommentarer om hur liten den är så det var lite kul.

Nä nu är tekopen snart slut så jag ska bege mig till sängen å sussa, natti natti!

• ojbebis

Kom just på mig själv... Välkommen finalinna!
    Å jepp fk är inte att leka med. Men oj så kul för dig att det har fixat sig trots allt

Mk84: Jo i början av min hp-ledighet hade jag inte ro att sitta still trots att kroppen protesterade. Men nu är det inte samma ork i tanten mer, du lär få uppleva det oxå
    Man mår bara så himlades gott av att snigla fram å vika bebiskläder å sånt. Å jag sitter ju inte naglad framför tv:n, läser tidningar/böcker å missbrukar datorn oxå Försöker komma mig ut en gång om dagen för att få friskluft oxå, även om det bara blir en liten tur kring kvarteret.
    Hus skulle vara väldigt najs tycker jag med! Vi letar men har inte hittat rätt än.

Ska på dop imorron å har insett att jag har väldigt begränsat utbud av kläder. Slipper snickarbyxorna då jag ska låna en kjol, men insåg igår att fintröjan jag köpte till nyår å som var stor då inte täcker magen längre. Tjoho. Får nog ta en bommulströja el stickad kofta åsså kanske kolla på hm efter ett halsband modell billig.

/Elin som längtar efter vanliga kläder

• ojbebis

Här har det hänt grejjer minsann

Mollan malin: wow vilken upplevese du har framför dig, förstår om du känner dig lite nervös men allt kommmer säkert att gå strålande!

Zazzy: Fy f*n var arg jag blir när jag läser ditt inlägg!!
    Känner verkligen igen mig, på mitt jobb "glömde" de bort mig när de skulle anställa inför vår/sommar å anställde helt nyexade ssk före mig som kutat på timmar hela hösten/vintern.

Jag tog kontakt med facket å de sa på en gång att det var klart fall av diskriminering. Tyvärr så sa de oxå att det är en djungel av paragrafer i diskrimineringslagarna å en massa kryphål...

Men jag tog kontakt med cheferna (då jag vik på flera avd) å förklarade vänligt men bestämt att jag inte gillade läget å att jag pratat med facket. Summan av kardemuman var att jag fick ett kortare vik på en avd för tiden jag hade kvar att jobba + att chefen anställde mig tom bf så jag inte skulle ha problem att söka hp. Kan säga att jag ger en extra fjäder i hatten åt den chefen för de andra var inte intresserade av att hjälpa mig på samma sätt.
    Du kanske oxå borde ta ett snack med facket å sen din chef? För de får bara inte bete sig såhär mot dig!!

Iväntanstider: Hp är en upplevese i sig å söka. Precis som finalinna skriver är det jättebra att söka i god tid. De beräknar lite olika beroende hur man har jobbat/pluggat innan. De vill ha med nuvarande anställningsbevis å även utdrag från lönekontoret på andra anställningar före den nuvarande om sådant finns. De har även begärt ett beräkningsunderlag från lönekontoret på ungefärlig ob-tilägg för de procent man arbetar.
    Ring deras servicetelefon å fråga allt du vill veta, kan den du pratar med inte ge svar kopplas du till en handläggare som svarar. Jag ringde "några" gånger när jag skulle in med min ansökan.... Lycka till!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007