Inlägg från: Mymlan74 |Visa alla inlägg
  • Mymlan74

Luleås höstmammor 2007

Hej alla!

Jo, värmen är både härlig och jobbig. Har suttit ute på vår altan och solat magen, både igår och idag. Trist bara att man ska ha svällda elefantfötter/vrister!

Idag ids vi inte laga mat, vi är utan barn idag. Tjejerna har åkt med sin faster till Leos lekland och de skulle även äta där. John och jag tänkte beställa pizza.

Enda stället i hela vårt hus som är någorlunda svalt är här nere i gillestugan där jag nu sitter. Det blir till att gå ner hit med jämna mellanrum så att man inte kokar över i värmen. Enda nackdelen är ju då förstås att det är en trappa ner hit och då naturligtvis också en trappa när man ska gå upp igen... Inte så jätteskönt för fogarna precis... Nåja, det ger ju lite motion!

Tidigare idag har jag vräkt i mig en stor glassbomb. Gud så gott det var! Nu vart jag ju sugen på en till...

• Mymlan74

Ojbebis: GRATTIS till lille sonen!! Hoppas att allt är väl!

Pust, stånk, STÖÖÖN vad varmt det är..... Kokar!!

• Mymlan74

Nu har jag lagt in färska magbilder i mitt galleri! Vill bara påpeka att det på vissa bilder står 2005... det stämmer ju naturligtvis inte!!

• Mymlan74

Godkväll!

Tack vare några tips från MK84, kan man nu se mina bilder i galleriet... Spana in jättekaggen!! Idag under eftermiddan sjönk magen!! Är det inte lite tidigt?? Vecka 35.

• Mymlan74

Godkväll på er!

Idag var jag på barnens hus och införskaffade det sista till "Plutten". Det blev en vit badbalja, uppblåsbar skötbädd, badtermometer, ett mumintroll att hänga upp i vagnen, parasoll till vagnen, pedalhink till alla skitblöjor, tvättlappar, nappar, plastbackar mm till skötbordet, solskydd till bilfönstret och en liten vit tunn mössa.

Häromdagen bäddade vi spjälsängen och monterade upp en ny byrå som bebiskläderna ska ligga i. Igår på kvällen packade jag BB-väskan. Det kanske är för tidigt men man vet ju aldrig... jag går ju faktiskt in i v 36 nu. Min första dotter, Elvira, föddes i v 36+4.

Jag känner mig nöjd och glad över att vi är så gott som klara med alla förberedelser nu. Däremot lider jag enormt av denna värme . Man är ju ständigt klibbig av svett!!

ojbebis: Skönt att höra att allt är bra !!

• Mymlan74

MK84: Hej! Vad köpte du på IKEA? Alltid roligt att se vad alla har babyshoppat!

Wida: Hej på dig! Ja, jag tror att de berättar om man vill veta. Grattis till bebisen i magen! Själv är jag nu i v 36 och börjar närma mig den stora dagen...nervöst!!

• Mymlan74

Hej Isold!

Det var inte min mening att stressa på... Det är bara det att mitt första barn föddes lite för tidigt och det känns som att det på nåt sätt är "på G" hela tiden. Sen är det ju så att det INTE är nån panik om man inte hinner fixa allt som man hade tänkt hinna med innan. Man hinner göra det sen. Vissa saker som jag hade tänkt fixa innan förlossningen, orkar/kan jag inte göra nu, tex storrensning i källarförråd och liknande.... Jag gör det jag ids och orkar.

Kul att vi har BF nästan samtidigt!

Ha det gott!

• Mymlan74

Hej, hej....

Jag har hamnat i nåt knepigt deppläge... är såå trött, orkar ingenting och svettas floder trots att det är relativt svalt ute nu. Magen är tung, fötterna svällda....GNÄLL . Är ju i v 36 nu och känner att det börjar närma sig! Det är både spännande och nervöst samtidigt.

På ett sätt är det ju inte så konstigt att jag känner mig helt matt, det har varit MYCKET sista tiden! Det har varit klassavslutningar, skolavslutningar, nationaldagsfirande med barnkarneval (båda mina döttrar uppträdde med sång på scenen), studentkalas, gäster från Kiruna har varit här i omgångar, Astrids 8-årskalas för släkten, Astrids stora barnkalas mm. Det har varit ett evigt pusslande med tider, fixa finkläder, packa fikakorgar mm. Roliga saker- alltihop, men ändå krävande.

Nån annan som känner sig helt ur lag....?

• Mymlan74

benjamin 040722: GRATTIS !! Vad roligt!

• Mymlan74

Hjääälp ....ser nu alla vem som står näst på tur på BF-listan...?!! Börjar svettas mer än vanligt....

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007