Inlägg från: ojbebis |Visa alla inlägg
  • ojbebis

Luleås höstmammor 2007

Fofroridoda: välkommen! Är bara kul när vi blir fler

Zazzy: Lät ju inte skönt alls, krya på dig bruden!!
    Å du... det stinker ju mygel låång väg kring ditt sommarvik, spec om du varit där sen 03.

Alltså tjejer...Vad är det för jäkla fel med synen på gravida idag, har alla missat att det är 2007?!! Om män kunde blir gravida är jag förbaskat säker på att sånt här med anställningar å liknande aldrig skulle inträffa.... morr..

• ojbebis

Åh glömde ju mitt i graviditets-ilskan... kommer gärna å fikar jag oxå!

• ojbebis

Vilket mysko väder det har varit idag. Jag hoppades att värmen skulle komma med åskan... *hmpf* drömma går ju.

Har varit ute å fixat lite på uteplatserna, sopat å plockat till å k har räfsat upp allt jag sopat fram. Var en vända i rabatten oxå men sen var det totalstopp. Ryggen har återhämtat sig först nu under kvällen.
    Det var ju bara så skönt ute å så najs å få peta lite i jorden, men nej då inte njuta av sånt när man är på tjocken. Har i kväll förklarat åt knodden i magen att den så gärna så får komma ut nu å att jag ska pussa, krama å bjuda på gottig mjölk. K har oxå förklarat att han tycker det ser alldelens för trångt ut å att den borde komma ut. Har inte gett resultat än, men försöka duger

Zazzy: Håller tummen att medicinen gör verkan så du får sova inatt!

• ojbebis

Ang FIKAT..
    Ska iväg å kika på bilar med gubben min, jag kommer om tid finns över efter. Har jag inte dykt upp till ca 15.45 så fanns det för mkt fina bilar å kika på

• ojbebis

Jepp, tack för trevligt fikasällskap!!

Det gick ingen buss i rimlig tid så jag köpte mig min efterlängtade glass å började promenera hemåt... var garanterat första gången det har tagit 40 min å gå hem! Gick inte fort kan jag lova å ryggen var ajaj innan jag var framme, men hem tog jag mig

Nu blir det vila resten av kvällen, tjingeling!

• ojbebis

Zazzy: Huvva tjejen vilket elände du har, stor tröstkram!

Har ääänligen resnat det värsta i förrådet ikväll, finns några lådor kvar men det börjar kännas som om de får vänta till hösten så man har blivit mer normal i kropp å knopp

Nu är det 3 mil under täcket som gäller, natti!

• ojbebis

Ujja tjejer vad ni får dras med krämpor! Hoppas på förbättring under helgen med både foglossningar, blödningar å ajaj i hjärttrakten.

Var på sunderbyn igår å fick snabbiskika på knodden, h*n mår bra å kommer att vara en fin 3kg bebis lagom till bf
    Fick stoppdatum för våran lilla rumpsittare, om liten inte behagat komma självmant till 5/6 så plockar de fram kniven. Känns så skönt att veta speciellt när knodd inte har så mkt vatten å plaska i.

Var på bio igår å såg piratlekar på hög nivå. Man måste verkligen gilla den där deppen å de andra för att till fullo upskatta filmen. Men vi ville passa på å gå på bio när vi ännu kan, hade inte tackat nej till en stor mjuk kudde under rumpan dock

Vad ska alla göra under helgen mer än att vila krämpor? Tycker att vi kan ta kollektivt solande av oss själva å alla magar iaf

Nu har jag kladdat nog många ord här i tråden.
    Må gott allihopen!

• ojbebis

Hej alla!

Några har frågat om vi vet vad vi får... å näpp vi vet inte. Tycker vi har varit duktiga på att hålla oss med tanke på att det har hunnit bli 5 ul hittils Men 2 av ul var snabba historier då läkaren kollade att allt var ok å sen var det klart.

Hade oxå Bertil senast å han är jättebra! Ritade på pappret på britsen å förklarade väldigt utförligt vad han sett å hur bebis låg i magen.

Kul för de som har hunnit bli mamma eller är sen tidigare, det blir lixom mer legitimt å kräva tårta imorron då

Nu ska jag försöka få knodd i magen å lugna sig lite med akrobatiken så jag får sooova.
    Tjing!

• ojbebis

Heloo!

Ingen bebis här inte, bara lite lite mensvärksaktigt å så har det ju varit i 2v nu. Men jag tar det med ro, blir ju snitt på tis om knodd inte kommit. Känns ganska konstigt att veta att jag garanterat är mamma på tis...

Men nu til varför jag klottrar här, kommer på fika på fre om orken finns! Ni ser ju om jag dyker upp

När: Fredag kl. 15.30
    Plats: Ebeneser cafe

Någon som har tid och lust?

Betzo
    Finalinna
    Babybop
    zazzy
    Aquagreen (eventuellt)
    Ojbebis

• ojbebis

Tack å bock för gott fika å roligt sällskap!

Jisses vad solen skiner, sååå skönt men jag har redan hunnit anlägga rödaktig ton. Får försöka intala mig att det är senaste modet från paris att se ut som en kräfta

Kan meddela efter tis om magteorin stämmer då jag vet vem som gömmer sig i magen Nu ska jag vila på grillmaten.

Tjing!

• ojbebis

Hej!

Tack för alla grattis

Vi kom hem i går kväll å det är rätt stor omställning här. Öm mage å en aldelsens förskräckligt hungrig liten kille som behöver extra tillägg förutom amning ibland. Men han är ljuuuuvlig trots sin lite udda form på huvudet just nu, man kan se var han har haft huvudet mot revbenen om man säger så

Han kom som sagt med snitt trots värkar hela helgen. Var nästan nära att hinna före kniven, men efter 4 nätter med minimalt med sömn å sovdoser på bb gick det inte hela vägen. Blev dessutom sövd under snittet *bläää*

Ska berätta mer å bättre när vardagen kommit å jag inte är däckad av trötthet å amningshormoner.

Tjing!

• ojbebis

Hej alla brudar, bebisar å magar!

Nu äntligen börjar jag bli lite mer normal igen, ja eller så normal man nu blir av alla amningshormoner å sömnbrist

Har kikat in hit som hastigast nån gång men inte hunnit läsa allt eller skriva. Ska försöka läsa ikapp nu under helgen.

Såg en kul sak dock: GRATTIS benjamin till lilltjejen!!
    Nu börjar det ploppa bebisar här minsann!

Glad midsommar till er alla!!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007