Inlägg från: Mollan Malin |Visa alla inlägg
  • Mollan Malin

Luleås höstmammor 2007

Benjamin: Vi hinner ses en annan gång i så fall... Huvudsaken är ju att du och magen får vila. Det är ju viktigast!!

• Mollan Malin

Gaaaahh!! Jag kan inte heller följaGråter
    Jag vill ju träffa er juh!!!!
    Det blev en miss i planeringen helt enkelt... men men... inget att göra åt. F'låt

Imorgon åker vi till Skåne på besök inför flytten. har bokat besök på en massa skolor och även et besök i lägenheten som vi inte har sett men redan skrivit kontrakt på... Tänk om den är skitful.....Fundersam

Kram på er och ha en bra vecka. Kanske skriver nån rad där nerifrån om signalerna når ända hit upp till Norrland från SkåneFlört

Malin

• Mollan Malin

Hej allihop!!
    Får väl börja med att gratulera Svrxt!!
    Jag har varit lite frånvarande på denna front. Är sjukt stressad över allt som måste göras...
    C-uppsats, flytt, lägenhetsförsäljning, vara gravid och hinna vila plus att jag ska till Stockholm i morgon på ekonomi-SM... PUST!!! Oj, jag höll på att glömma att jag ska försöka hinna vara mamma oxå emellanåt... Och nu är stortösen sjuk och min sambo också på samma gång. Idag fick de hamburgare till middag eftersom jag Inte hinner stå vid spisen.
    Kan dra en snabbsummering av vår Skåneresa när jag väl är inne....
    Vädret var kanon!! +20-23 grader varmt, soligt, bikiniväder, bad i poolen som "bara" hann bli 18-20 grader varm. Vi hittade en  skola till dottern, Vi hann vara till stugan utanför Båstad. Vi hann hälsa på farmor och mormor (sambons). Och vi var en runda till Ullared....Och en snabbsväng till Åhus... Och kollade in några hus... Kollade in vår lägenhet.... m.m, m.m
    Nu måste jag packa väskan inför helgens bravader...
    Fika hinner jag tyvärr inte med. Vi åker redan vid lunch morgon.

Ha det gött allihop!!
    / Malin

• Mollan Malin

Hej på er!

Välkommen Finalinna! Fk är inte att leka med. Det är ofta en massa strul tycker jag. Jag vet inte hur mycket pengar som man förlorat på deras slarv. Irriterande....

Benjamin: Vad fint rummet blev. Urgulliga gardiner!

Bebisen2007: Grattis i efterskott!

Ni andra verkar oxå ha fullt upp med allt möjligt.
    Själv gör jag som MK: Skriver uppsats... Ett himla petande och påtande, men snart är vi klara. Endast ett kapitel kvar.
    Helgen i stockholm var trevlig. Jag fick ta det ganska lugnt för att orka med att över huvudtaget åka iväg. Skippade banketter och mingelkvällar och sånt. Vi slutade på en hedrande 11:e plats till slut, vilket jag ändå är stolt över. Vilka pluggon det finns! De som vann hade pluggat ekonomi i sju år!!!
    I morgon ska jag på ultraljud igen. De ska kolla tillväxten och leta skiljevägg.
    Sparkar gör det i alla fall både till höger och vänster och uppåt och neråt. Jag tror att de sover skift där inne så att deras stackars mamma inte får en lugn stund

Ha en trevlig kväll!
    Kram på er
    / Malin  

• Mollan Malin

Nu har jag varit på UL igen. Gud vad de sprattlar där inne. De ligger ju och boxar på varandra Läkaren hittade ingen vägg. Jag tillhör alltså den enda procent av alla enägstvillingsgravida som inte har ngn vägg mellan sina bebbar. Jaha, då blir det kejsarsnitt i v.32 ungefär.... Hjälp! det är ju bara 10.v kvar tills dess kom jag på nuFörvånad Shit!!!
    Vi fick oxå reda på att bebisarna mest troligt är.......................Flickor!!

Nu ska jag iväg till skolan igen, mitt andra hem....

Ha det bäst!!
    Kram / Malin

• Mollan Malin

Hej hej!
    Är uppe i ödemarkerna och hälsar på föräldrarna. Skönt att få lite ledighet innan slutspurten med skolan. Det ska bli såååå skööönt att få vara ledig i sommar. Jag kommer att bli sjukskriven fr.o.m. första dagen efter skolan p.g.a. twinsen. HP och annat har jag rätt dålig koll på hur det fungerar. Men hp får man bara om man har ett jobb va? Jag som kommer att vara arbetssökande får väl sjukpenning eller vad det nu heter...???

fofroridoda: Välkommen! jag fick reda på rutin ul i v.17-18 att det var två där inne. Vi hade skojat om det eftersom jag har en massa tvåäggstvillingar i släkten, men det blev en stor chock för oss när vi fick beskedet. Det är ju enäggs också, och alltså en slump att det är två.... Jag tror inte att jag hade ngn extremt stor mage tidigt. Kanske lite. Men det är ju så olika hur stor mage man har. Det är ju trots allt mitt andra barn.

Mk: Jag har en dotter sedan innan så nu blir vi fyra tjejer mot en kille i familjen... Har sagt till min sambo att han får lära sig att fläta hår nu

Dags för ngn fika snart igen? Jag har ju missat alla hittills

Kram på er!!!!!
    / Tjocka Malin

• Mollan Malin

Babybop: Har du kollat på Hafva? Där har de kjolar tror jag... Jag köpte ett par jeansknickers där. Tyckte att det var lika att vara ute i god tid. Rätt vad det är så blir det varmt ute och då lär ju alla snygga sommarmammakläder ta slut i butikerna...
    Annars beställde jag en snygg mammakjol från 4mom via internet. En grön ur veromodas mammakollektion mamalicious...

• Mollan Malin

Hej hej!
    Jag tyckte att stolarna var rätt mjuka jämfört med stolarna på universitetet. Rövsvetten däremot.... Tur att kjolen han bli torr innan jag gick hemåt. Ha ha, det hade nog sett rätt kul ut annars. Nån kanske hade trott att vattnet hade gått

Babybop: Är det foglossning du har?

Idag var det premiär för utefika på stan för min del, men det var lite svalt måste jag erkänna. Fyndade lite kläder oxå när jag ändå var inne i stan. Köpte en klänning i tunn trikå med smala axelband på Gina. Urskön! 79 kronor!! Måste nog köpa fler i olika färger, för detta är redan ett favvoplagg. Fyndade en klänning på rea för 75 kr på Indiska som var jättefin och gott om plats för stormagen.

Ha det gött brudar!!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007