Luleås höstmammor 2007
Jag har jättemycket förvärkar och kroppen är sååå trött. Tror inte att jag har så många dagar kvar nu! Visserligen inte beräknad förrän 15 juli, men ändå.
Jag har jättemycket förvärkar och kroppen är sååå trött. Tror inte att jag har så många dagar kvar nu! Visserligen inte beräknad förrän 15 juli, men ändå.
Hej på er! Kolla i mitt bildgalleri. Där har jag lagt in en bild som fotades igårkväll/natt. Visst ser det ut som att magen har sjunkit?! Det står "v 36" under bilden.
MK84: Gud vad du är hurtig!!!! Själv har jag varit "halvinvalid" sedan januari och inte kunnat jobba.... Visst ser du till att koppla av också emellanåt
?! Det där med sammandragningar....ja, vad ska man säga, jag hade knappt några sammandragningar alls när jag var gravid för 8 år sedan och ändå fick jag en snabb och komplikationsfri förlossning på endast 1 tim och 42 min... (måste tillägga att det gjorde ONT som faan, någon bedövning hanns ju inte med... och ungen vägde ju ändå hela 3750 gram.) Senaste veckorna har jag haft otroligt intensiva sammandragningar och varenda gång sneglar jag på klockan för att kolla tiden mellan dem. Är nog lite nojig...
Jessie 76: Ja, som sagt, jag tycker ju själv att det ser ut som att magen har sjunkit men enligt barnmorskan är sf-måttet 37 cm och hon tyckde då att magen fortfarande "satt högt upp". Nåja, jag känner ju också att halsbrännan har lättat något och att det börjar pressa på mer neråt.
Idag känner jag mig som världens lataste.... Det enda "vettiga" som jag har gjort idag har varit att åka till Lindex och köpt trosor och sockar mm till mig och mina döttrar. Är helt slut!
Imorgon är det då iallafall midsommarafton och då ska vi åka till Johns föräldrars stuga som ligger strax utanför Råneå. Elvira och Astrid har planerat att de (läs jag) ska göra fina blomsterkransar att ha i håret
. Astrid sa just att "det måste vara 7 olika sorters blommor". Mmm, svarade jag medan jag tänkte att vi ska vara oerhört glada om vi lyckas hitta 3-4 olika sorter...
Kanske loggar jag in mig här en sväng ikväll, om inte vill jag önska alla en:
TREVLIG MIDSOMMAR! ![]()
Hej på er!
Jo, jag har också överlevt midsommarn. Vi hade det lugnt och skönt tillsammans med svärföräldrarna i deras stuga. Åt god mat och smarrig efterrätt. Ungarna lyckades plocka 7 sorters blommor och de var de nöjda med. Ingen av dem var intresserad av att binda nån krans så då sket jag i det! I baksätet på våran bil hade vi ungarnas "utifallattdemåstesovaöverpågrundavattjagmåstetillförlossningen-väskor" samt BB-väskan. Det kändes tryggt att veta att väskorna fanns med. "Plutten" i min mage trängde på mycket nedåt och jag fick gå ett antal svängar till utedasset. Kort sagt, vi hade en helt okej och alkoholfri midsommar!
I övrigt tycker jag att det är stressande och jobbigt att inte veta om förlossningen startar inatt, imorgon, om en vecka, om tre veckor... Nu har jag då 20 dagar till Bf. Ibland har jag rejäla sammandragningar, vissa av dem gör lite ont men det är ändå hanterbart. Måste erkänna att jag ibland drabbas av lätt panik när jag tänker på vad jag snart ska gå igenom, samtidigt som jag ju längtar jättemycket efter min bebis!!
Babybop: Jag känner samma skumma känsla som du. Att bebisen riktigt ormar sig nedåt... Det är ju det den gör, bokstavligen! Det där med mensliknande smärtor känner man också igen.
Aquagreen: Har du ringt till BM angående dina smärtor??? Så där ont ska man väl ändå inte ha...eller?? Alltså så ont så att man mår illa...
Zazzy: Fejkfoppatofflor säljs alltid på marknader. Vet ej när det är marknad nästa gång.... Annars kan man söka på nåt som heter typ "Veratoffeln" på internet.
MK84: Hej! Jag tycker precis som du att glukosbelastningen inte var så himla farlig som alla påstår. När jag gjorde belastningen så droppade sköterskan i lite koncentrerad citron i den söta drycken för att neutralisera den lite. Jag måste vara knäpp...för jag tyckte att det var riktigt gott! Herregud man var ju svintörstig och hungrig vid det laget! Hoppas att du mår bra!? Själv börjar jag räkna dagarna nu....inte länge kvar tills jag får min Melker/Ottilia i mina armar...
!
MK84: Vill bara varna....jag fick världens rännskita+kräkningar+halsbränna av Niferexkapslarna! Det behöver ju inte bli det för dig men ville bara varna.... Äter nu Hemofertabletter istället och de funkar bättre.
Hej!
var hos barnmorskan igår på vanligt rutinbesök. Allt bra. Mina värden ligger jättebra och det verkade vara som det skulle med bebisen. Den ligger med huvudet neråt fortfarande
. Däremot fick jag träffa en läkare som tog sig en titt på mina svällda ballongben och fötter. Han skrev direkt ut vätskedrivande Spironolakton. Få se nu då hur länge det dröjer innan jag får springa och pinka en gång i kvarten.... Snacka om svällda fötter när man bara lyckas pressa in framdelen av foten i ett par mjuka töjbara foppaskor... Inte kul
.
I övrigt har jag värsta städdillen!! Igår putsade jag fönster, duschade blommor, köpte några nya blommor till vardagsrummet, rensade igenom tre enormt fullproppade och stökiga lådor med diverse grejer i, mm.
Just nu är John på Boden Alive med barnen. De skulle naturligtvis på tivolit! Jag orkar inte hänga med ut på stan och gå omkring bland en massa folk nu. Stannade därför hemma i godan ro.
Babybop: Det verkar vara himla olika det där vad läkarna säger och tycker! Just Spironolakton kan man ta som gravid utan att det finns några risker för bebisen i magen. Jag fick det utskrivet trots att jag bara har 2 veckor kvar till bf. Jag kommer att skriva här i denna tråd och berätta om hur det går. Har tagit första 2 tabletterna nu imorse och har aldrig pinkat så lite som idag! Skumt!!! Nåja, kroppen ska väl vänja sig först.
MK84: Haha...många magar på ica, jo det kan jag tänka mig! Tycker var och varannan har stormage nuförtiden! Jag kanske måste baxa mig iväg till ica maxi med min jättemage bara för att få säga hej till dig
!! Först kommer magen och lååångt därbak kommer jag. Det ser nästan komiskt ut!
Hej på er!
Undrar om det är på G för mig snart.... Jag har haft molande värk i rygg och mage igårkväll+natt+idag. Det strålar ner i ljumskarna. Magen är stenhård och står ut nästan som en konformad hård boll. En stund efter frukosten idag började jag kräkas som en galning, mådde riktigt kass. Har också varit jättetrött och sovit middag. Under dagen igår spände det i brösten som aldrig förr. Idag är bebin i magen vild och galen!! Den kickar kraftigt upp mot revbenen och samtidigt sticker det rejält neråt livmodertappen....
Snääälla söta lilla bebbe....KOM UT!!!
zazzy: Vad skönt att du fick tag på fejkfoppa! 150 kr var ju superbilligt. Ha det så mysigt med sol och bad imorgon!
Hallå! Nu ikväll gick slemproppen.... Få se då hur många timmar eller dagar det dröjer innan förlossningen brakar till! Är nervös!!!
Zazzy: Grattis till lägenheten
!!