Inlägg från: fiaflikkan |Visa alla inlägg
  • fiaflikkan

Luleås höstmammor 2007

Mina UL bilder är från den nya maskinen, jag har inga gamla att jämföra med, men det visas ju inte i 3D, Ska lägga upp en liten bild på pyret vårat så ni får se

• fiaflikkan

Här är min bebis... tror jag om allt gick rätt till när jag la in bilden
  • fiaflikkan

HAHA OJ! kan tydligen inte se bilderna i mozilla :) trodde inte att det funkade men har man explorer syns de ju hur bra som helst! Wops! Hoppas ni inte blir allt för arga för mitt lilla spam

• fiaflikkan
    Aquagreen skrev 2007-05-24 17:31:09 följande:
    Faflikkan - Men då har du inte gjort med 2D maskinen för de visas i 3D När gjorde du UL?
    ops, det blev två citat.. jaja skitsamma. Vi hade UL 11/5 och när vi var där då så stod det en gammal maskin utanför och en ny maskin innanför, en extra "läkare" eller vad det då var, var med på vårat ultraljud bara för att hon skulle få lära sig maskinen. Sen om det är 2D eller 3D har jag ingen aning om. Men jag hade för mig att 3D var mer 3D än va våra bilder visar... Jag vet faktiskt inte, men maskinen som de använde på mig var iaf ny och hade DVD kopplat till istället för VHS...
    Aquagreen skrev 2007-05-24 17:31:09 följande:
    Faflikkan - Men då har du inte gjort med 2D maskinen för de visas i 3D När gjorde du UL?
  • fiaflikkan

Grattis rymdmamma förresten!
    Vad blev det? Tjej eller Kille?

• fiaflikkan

När: Fredag kl. 15.30
    Plats: Ebeneser cafe

Någon som har tid och lust?

Betzo
    Finalinna
    Babybop
    zazzy
    Aquagreen (eventuellt)
    fiaflikkan

jag dyker nog upp en sväng jag me...
  • fiaflikkan

Tack för turbofikat!

Japp, har hunnit tina upp från fikat riiiiktigt ordentligt nu då, scheisse så varmt det har varit.Cool
    Johan och jag, optimister som vi är drog i väg till discgolfbanan nere på heden för att gå en runda, efter 5 hål ville jag bara lägga mig ner på marken och döööö! Snacka om värmeslag!

När vi kom hem tänkte vi att sitta på gräset på en filt inne på våran innergård skulle vara riktigt skönt (tre våningshus i alla fyra vädersträck) INTE EN VINDPUST, trodde jag skulle avlida, så kom räddningen, upp på våran skuggiga balkong med en pigilin i handen

Stannade för övrigt på balkongen ända till 4a snåret då solen kommer in på den, gick in å ställde mig i duchen istället.

HUR FIXAR NI VÄRMEN?

Tack och bock för mig.

• fiaflikkan

Haha, måste nog köpa en barnpool till mamma och pappa så jag kan ligga där och vala mig i sommar

Måste bara tipsa om världens godaste pålägg! philadelphia (eller liknande) rökt kaklon och solrosfrön (naturella, inte rostade och saltade) om man vill kan man lägga till lite sallad också. RIKTIGT gott.
    Fick göra wraps med de sakerna på efter vårruset å det var såååå gott, provade på macka också å det var nästan ännu godare

• fiaflikkan

Grattis Ojbebis! En liten pojke...

Hejsan tjejer, ja varför inte en glass? Kommer hem igen med tåget på morgonen 07.21 närmare bestämt, så ni kommer nog att få träffa världens tröttaste Sofia... (Åker härifrån kl 17.00 och har sittvagn hela vägen upp )

Vilken jäkla värme, har varit och shoppat shorts till Johan idag och gick runt på stan en hel del, HELT slut blev jag... Efter en liten stunds vila gjorde jag en rabarberpaj, med färska rabarber från svärmors trädgård, inte illa.

Känns på något vis skönt att jag hur som helst kommer att få lägsta nivån på FP, slipper hålla på en massa med arbetsförmedligen bara för att. Hoppas att det löser sig för er andra bara!

Om ni upplever det som om jag svamlar måste jag nog skylla på värmen, känner mig helt tom i bollen, frågar sabon samma sak 3 gånger innan jag kommer ihåg vad han svarade

Jaja, ha det gött så hoppas jag att vi ses så många som möjligt på måndag och fikar!
    Själv ska jag ta mig lite körsbär tror jag!

• fiaflikkan

Hej på er tjejer!
    Nyss kommit hem efter 14timmar på tåg! pust.
    Dock så uppgraderade vi våra sittplatser till liggvagn så resan har gått relativt bra!

Blir lite ändrade planer för min del, kan inte komma på fikat i eftermiddag, ska nämligen åka hem till mamma och planera lite bröllop... sen så ska vi åka och titta på ett gäng hundvalpar i kväll pappas älghund har lyckats tjuvpara sig så han blev pappa till 7 eller 8 små gråhundshälleforsare!

Jaja hoppas att magen slutar ömma för dig ojbebis och att resten går bra!

Sköt om er, vet aldrig när jag hör av mig igen då mamma och pappa bara har modem

KRAMAR FRÅN MIG OCH PYRET!

• fiaflikkan

Hello girls!
    Fika lät inte så dumt!
    Tror att jag kan hänga på... åker nämligen till Nyliden på fredag efter Johans träning men jag minns inte när den var... Får helt enkelt återkomma med svaret
    Idag ska jag på stan och shoppa lite, som en tvättmaskin tex.
    Sitter ensammen hela kvällen eftersom Johans jobb (JPAB) skulle ha grillfest i kväll, för alla anstälda och kunderna. Kul för Johan, trist för mig...
    Igår var jag på ett möte för att få veta hur mycket de kommer att renovera om här på kallkällan, blir typ totalt nya lägenheter, de ska till och med ändra planlösningarna (!) men de kommer inte till vårat hus förrän 2011

Jaja, har upptäckt att pyret har börjat få hicka, jäkla skum kännsla alltså

Kram kram på er!

• fiaflikkan

Tack för senast

Huja, var i väg och cyklade lite i morse, till bergnäset och tillbaka... snacka om cykeltur! Min kompis ringde igår och tyckte att vi skulle börja stiga upp med våra karar och slänga oss på cykeln ett par timmar på morgonen så man kommer igång, istället för att bara sova bort hela dan! Javisst sa jag, kl 07.10 plingade hon på min dörr och så drog vi iväg! Så konstigt det känns att ha varit vaken så här länge och inte ens är det dax för lunch! huja.

Jaja, trevligt var det och energi fick man!

Msn: f_fiaflikkan_f@hotmail.com

Fika, (imorgon) Tisdag, 15:30, Ebeneser!

Babybop
    Zazzy
    Mollan Malin
    Fiaflikkan

• fiaflikkan

Hejsan girls!

Sitter hemma hos mamma och pappa och ska strax iväg till frissan, hoppas att hon kan fixa till mitt färgkaos som jag har just nu...

Kul att höra av er redan blivna mammor! Man börjar ju vara lite sugen nu.. fast jag bara är i vecka 23

Hoppas att era "komplikationer", eller vad man då ska kalla det, tjejjer lugnar ner sig, låter inte alls roligt med sammandragningar så att man kräks.... *håller tummarna*

Själv känner jag mig som MK84 uttryckte sig för ett par månader sen: "ogravid" jag struttar runt här hemma och kör stenhårt med grästrimmern, kör fyrhjuling som en galning och somnade faktiskt på solbädden på mage! Gick hur fint som helst... är det farligt för bebisen förresten? att sova på mage?`

oj nu blev klockan mycket.. måste rusa, ska vara 7 mil bort kl 09.30...

Ha de så gött å hoppas på sol igen!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007