• MK84

Luleås höstmammor 2007

Telefon terror?!!?

Ja förstår ingenting. Kl 07.10 idag ringde det för första gången. Jag trodde först de va väckarklockan, men sen ringde det igen och då först fatta ja att de va telefon. Tröck av ljudet och lät de ringa. Efter att de ringt 3 gånger satte ja hela telefon på ljudlöst. Ja va ju toktrött och int svarar ja kl 7 då inte. Var dessutom Privat Nummer och ja känner ingen som ringer från sånt. Då ja vaknat till liv igen vid 9.30 slår ja på ljudet och ser till mina fasa att jag har 25!!!! Missade samtal. Det har ringt med 5-10-15 minuters intervaller mellan 7-9 typ. Men alltså. Va fasiken kan de vara. Sen ja vaknat har de inte alls ringt. Måste ju vara nån automatisk uppringningsgrejs, men alltså börjar sånna ringa redan kl 7?? Å slutar då man stigit upp?

Rena rama terrorn jueee..

• MK84

Jag tror ja vet vem den sura farbrorn va som klagade på barnens fina konstverk på vägen. Haha.. Visst var de på Bergviken eller där i kring?

Var hos en kompis idag och då berättade hon om att hennes morfar skällt ut några som ritat på vägen, att han tyckte de va å Klottra och förstöra.. Haha.. Måste bara vara samma snubbe som det skrevs om här om dan. Hugo, en äldre karl. Haha.. Min kompis har dessutom en dotter på 2,5 år som den där morfarn är jättegullig me så konstigt att han gnäller på andra barn, men har för mig att han är en sån där suris.. Nåja, strunt samma..

Här på gården har vi massa konstverk, dom är så söta då. Ja ler alltid då ja går förbi dom. Jättestora huvuden, grisnäsa och pyttekroppar =)

Fiaflikkan, hemskt me din faster.. Men skönt att de inte va nå me dig iallafall..

• MK84

Ja pratade me mina små söta arbetsgivare idag på jobbet. Frågade om dom ville ha mig i sommar trots att ja är en havande kvinna. Haha.. =) Dom svarade snällt att ja om du vill och känner att du orkar så vill ju jättegärna att du jobbar här, vi behöver folk =)

Så ja sa att iallafall juni och juli har ja räknat me att kunna jobba, augusti törs ja inte säga nått om än. Dels kanske ja vill vara lite ledig, om min kropp nu har ro till de. Och sen vet ja ju inte hur trött i kroppen ja blir då, kommer ju iallafall va megafet så. Hehe.. :P Så ja skulle få ett juni-julischema och de är finemang tycker ja =))). Känns bra för ekonomin..

Min karl har gjort de igen, han har kommit me en sån där dräpande genomtänkt kommentar. Var tänkt att han och polarna skulle fjällvandra i sommar, men dom har svårt att få ihop de me schemat och då kom Jan på den slående ideen att ja, men nästa sommar är de ju tänkt att ja ska va pappaledig så då kan vi ju fara och fjällvandra, då är de lättare att passa in. Dom vill ju helst vara borta 10 dagar säger han. Ja ba: Jaha, så du ska ta med dig ungen till fjällen då eller. Näeee säger han då. Men du kan ju va hemma me den. Ja som ba öööö, ja men då kan du ju inte va pappaledig. Ska ungen va hemma själv då eller?? Så långt hade han inte tänkt.. haha.. Nog får han väl fara om han nu vill de, men då måst ja ju va mammaledig å hemma me barnet, int kan ja jobba då inte. Vojvoj.. Sicken karl man har. Sen tycker ja att de är lite långt fram i tiden att planera en fjällresa mer än ett år innan, som ändå kommer vara beroende av deras sommarjobb, haha.. Vem vet hur grabbarnas liv ser ut då? Hohohohoh.. Sen, som den sadistiske tjej ja va va ja bara tvungen att kontra med att men va bra, då ska ja också åka bort en vecka, då kan ja fara på en sista minuten me syrran så kan du vara hemma själv me barnet.. Hohoh.. Thats me! Då kollade han på mig me stora ögon.. Haha.. =)

Nåja, det blir nog fint ska ni se =)

SvXrt- Vill bebis ut än?

Igår sparka faktiskt Max rätt hårt. Så de tar sig, han lär sig. =)

/Malin som inte kan hejda sig då hon väl börjat skriva! =)

• MK84

Tihi, ja då va de nog mig du såg. En strandad val me krulligt hår :P Ja, i augusti så kanske ja skriker efter ledighet, tihi.. =)

Meeeen, När kommer Kråk-korven! Nu tycker ja den ska komma ut =)

Trötter är man, mest i fötterna.. Har stått upp hela dagen idag, inte suttit en minut ens, eller ja på rasten satt ja väl ner 10 min, men inte under arbetstid ;)

Maten är klar om en timme, huu.. tar lång tid att koka Kotletter så dom blir riktigt möra..

• MK84

Hejsan brudor! Vilken pärs, kommer just från dass och ja kan säga att de är nått som vill ut men ändå inte. Satan, känns som öken där bak, torrt å jävligt å ont gör de om man försöker ta i. Haha, visst är ja fräsh? Haha.. Ska försöka dricka lite kaffe å se om de kan hjälpa.

Har suttit i skolan idag, har vart supermotiverad hela dagen, packat väskan och såg fram emot minst 8 timmar bakom datorn. Tänkte att nu ska de hända nå på Uppsatsen. Dom 4 första timmarna gick jättebra, ja satt själv i datasalen och bara myste på, men sen.. Inte ens en söndag kväll i skolans tråkigaste datalokal får man vara ifred. Då hittar minsann en gammal kurskompis mig och får för sig att byta till mitt rum samt SURRA i över 2 timmar om allt mellan himmel och jord å de va inte så att de hade tagit slut om ja suttit kvar där nu. Försökte ignorera henne och läsa lite men då babblade hon på ändå, om de ena och de andra. Å ja är för mesig för att be nån hålla käften. Kände till sist att ja börjar nästan gråta eller nått, fick panik och kände att ja måste hem NUUU... Ja hade jättemycket ja ville få bortgjort idag åsså kommer hon och förstör, så nu är ja på piss humör.. Aldrig får man då vara ifred. Aldrig får man nått gjort.

Å sen nu toabesöket, bläää, allt är skit..

Ska äta middag snart å sen skriva klar om artikeln iallafall, då har ja hunnit göra hälften av de ja tänkte. =/ Men men, bättre än inget..

/Surisen..

• MK84

Hejsan Flicks!

Har vart hos systeryster och grillat i kväll, jammi =) Känner mig lite mer happy idag än igår då ja va en suris, hehe..

Har en ny magbild i gallerit nu, ser ju ut som ja ska föda snart, mohahaha.. :P

Massa fulla ligister är de här på Porsön nu, nyss när ja skulle svänga in till mig så ser ja hur en kille som går över vägen tar fart mot bilen så ja väjer och gasar, men han lyckades ändå sparka till bilen lite, men tror inte de blev nått. Idioter. Ja skulle kört på han istället. Hatar när folk springer mot bilen min, är inte första gången de händer. Tack och lov att de är jag som kör som har reaktionsförmåga, hade Jan kört hade han säkert fått in värsta sparken den där killen. Vojvoj..

Nu ska ja snart sova, tänkte ta en tidig kväll så ja orkar upp och plugga imorgon. =)

/Malin som fått skita idag =) *intresseklubben antecknar*

• MK84

Hello Mammor!

Hur har ni det?

/Malin och Max i magen

• MK84

Wihi.. Va skoj att kårk-korven hittat ut nu, en Vera, så sött =) Vill också ha en bebis, tihi.. Men den som väntar på nått gott..

Jessie 76, jobbigt att du mår så illa, men va gör man inte för sina barn! ;) Hoppas de blir bättre. Är de foglossningarna som plågar dig, eller är de annat också.

Igår hade ja mitt första riktigt seriösa samtal i jouren. En tjej som planerat sitt självmord i detalj. Stackars tjej. Hon var så normal, smart och stark, men ändå så liten och svag. Huvva. Å en annan klagar på sitt eget liv. Hehe. Nog finns de trasiga själar alltid.

Nu sitter ja i skolan och skriver på uppsatsen. Nästa torsdag avgörs de om vi får gå upp på opponering. Håller tummarna för mig själv och dyker ner bland artiklarna. Har dock en viss skeptisism i mig som säger att vi inte hinner klart. Men den vågar ja knappt yttra för då blir alla så sur på mig.

Hoppas ni har de bra idag tjejor!
    /Malin som snart är expert på psykologi-fackterms-engelska. :P

• MK84

Hej hopp!

Mymlan: Haha, ja skitlyckan va inte långvarig idag tampas jag med samma problem. Dricker ju massor me vatten, men int hjälps de. Här om dan va de helt rött blod också då ja torka mig. Men de gjorde inte alls ont så är nog ingen fara. Är ba tort å de vill ba int ut, men men, är bara å kämpa på.. Hehe.. ut måst de ju tillsist! :P

Skönt att höra att ja inte är ensam om 100 kilos klassen, är inte riktigt över än, men på god väg. Tänka sig. Då har ja gått upp 10 kg sen inskrivningen. Herre min je, fram till v.14 va de typ nästan helt oförändrat, sen har de bara smällt till. Undrar vart man hamnar innan lillen är ute. Jisses! Hehe.. Men men.. Ja ska gå ner sen igen, de ska ja..!! =)

Jessie: Oj, ja tror inte ja vill byta me dig.. Hoppas de blir bättre snart. Är impad över dom som överlever att må så dåligt (inte för att man har nått val, men ändå). Ja gnäller så fort ja har lite huvudvärk ja.

Ja har också jätteont i ryggslutet om ja ligger på rygg. De som sticker till å värker å ja måste ligga helt still i sängen för att de efter några minuter ska släppa någorlunda. Men ja tycker de är skönt att ligga på rygg och känna på magen innan ja somnar, så ja pinar mig genom de. Hehe.. Men sen känner ja mig jätteotymplig då ja ska rulla över på sidan för då gör de ont igen. Men de är ju inte så farligt, ja överlever ju, men har aldrig haft så förr.

Börjar också känna att ja går helt flummigt även om ja försöker gå normalt och se ogravid ut. Haha.. :P Känner mig stel i kroppen och idag har magen känt så hård, känns som ja går runt å bär på en sten innan för tröjan. Va ut på en prommis i kväll och blev väl lite mer rörlig efter de. Ska nog börja plaska lite snart tänkte ja, om ja vågar mig till farliga step in. Men de blir nog int förrän om iallafall 2-3 veckor då uppsatsen är helt klar.

Ha en trevlig kväll kämpande tjejor! Vi får vår belöning tids nog! =) *Toklängtar*

/Malin

• MK84

Hehe, varför ska man inte sitta me benen i kors?

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007