• Erita

Andar som vill något

Var hemma hos min svärmor igår, och av ingen uppenbar anledning började "leksakspianot" att spela en låt (Old McDonald). Den spelade inte snabbt som om ngn tangent hade fastnat, utan ungefär som om ett barn skulle spela.
    Samt att när min son är där, så kan han sitta och prata samt skratta med någon hur länge som helst, han bara stirrar rakt ut i tomma intet och har världens samtal.
    Vill gärna veta vem dessa personer är och om dem kanske vill ha uppmärksamhet.
    För det mesta har det varit "goda" andar, men min svärmor har ibland känt som om hon håller på att bli strypt. Det är nog flera andar som håller sig däromkring, har flera gånger hört en man tala även när det varit tomt i lägenheten. Hennes lägenhet är inte lyhörd så det har inte varit grannen.
    Vill som sagt ta reda på vilka dessa andar är, så hur går jag tillväga? Är det kanske ngn som kan se vilka dessa är? Uppskattar svar

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Svar på tråden Andar som vill något
  • Erita

Puff

• Erita

Ingen som kan svara :(

• Johan

Hej Erita
    Det lättaste att göra är att ta dit ett medium. Är det vad du menar med "hur går jag tillväga?"? Det finns ju annars de som jobbar över telefon också om ni bor otillgängligt, men jag har själv ingen erfarenhet av hur bra det fungerar. Det går ju att prova ta kontakt själv också, men det blir lite långt att skriva om här

Jag tror inte att din svärmor behöver vara rädd, oftast när man uppfattar andar som bråkiga så vill de bara ha uppmärksamhet och det räcker oftast med att tala om för dem att man vet att de är där.

• Erita
    Johan skrev 2007-04-05 23:46:01 följande:
    Hej EritaDet lättaste att göra är att ta dit ett medium. Är det vad du menar med "hur går jag tillväga?"? Det finns ju annars de som jobbar över telefon också om ni bor otillgängligt, men jag har själv ingen erfarenhet av hur bra det fungerar. Det går ju att prova ta kontakt själv också, men det blir lite långt att skriva om här Jag tror inte att din svärmor behöver vara rädd, oftast när man uppfattar andar som bråkiga så vill de bara ha uppmärksamhet och det räcker oftast med att tala om för dem att man vet att de är där.
    Hej!
    Ja jag vill ha ett medium som ngn helst har provat och vet att dem faktiskt har förmågan att tala och förstå andar. Vill verkligen ta reda på vilka dessa personer är som verkar underhålla min son så mkt.

Min svärmor har talat om för dem att hon vet att dem är där men dem har inte slutat. Som sagt hennes lägenhet verkar vara en genomfartsled för andar. Flera gånger har jag själv som sagt hört en mans röst som talat, känt ngns händer vila på mina axlar när jag varit ute och rökt m.m. men det känns inte som om det varit samma personer.
  • Johan

Då är det "bara" att ringa ett medium
    Var i landet bor ni någonstans så kanske någon kan rekommendera ett medium i er närhet.

Det finns övningar man kan göra själv för att få det lite lugnare om ni vill prova. Maila mig om ni är intresserade och säg till att ni vill veta så svarar jag på mailet så fort jag kan (johan@mediala.se). Det låter som att din svärmor (och kanske du också?) är väldigt mottaglig, och har hon sen massa folk runt omkring sig som förlorat en hel del nära och kära så är det inte så konstigt om många försöker få kontakt genom henne (eller dig). Om du förstår hur jag menar.

• Erita

Vet inte om jag är speciellt mottaglig faktiskt, min sambo är nog mer mottaglig för han har ju sett dem, det har ju inte jag. Har ju bara känt närvaron, du vet när man är helst ensam i lägenhet men ändå inte?
    Jag vill gärna veta mer om du kan skicka information, vi bor ju även i Tomelilla (Österlen) så ngn häromkring som ngn kan rekommendera hade ju inte alls varit fel. Hade varit rätt så intressant att få veta som sagt :)

• Johan

Vad vill du veta mer om? Är det andevärlden i stort så måste jag tyvärr rekommendera att läsa böcker istället, det är så stort område att jag skulle behöva skriva en bok för att få fram allt. Jag känner tyvärr inte till några medium i närheten av dig, men jag är säker på att andra läser tråden, så de kanske vet någon?

• Erita
    Johan skrev 2007-04-06 01:22:50 följande:
    Vad vill du veta mer om? Är det andevärlden i stort så måste jag tyvärr rekommendera att läsa böcker istället, det är så stort område att jag skulle behöva skriva en bok för att få fram allt. Jag känner tyvärr inte till några medium i närheten av dig, men jag är säker på att andra läser tråden, så de kanske vet någon?
    DU kanske ska börja skriva en bok? haha
    Nej mest egentligen hur jag kan bli mer mottaglig och kanske t.o.m få ngt svar på vilka dessa personer är?
    Samt vad jag gör om jag då som min svärmor känner att jag håller på att bli strypt.
  • Erita

Just ja, en sak till. En gång sa ett... ja medium.... till min sambo att han till skillnad från andra människor hade JÄTTEMÅNGA skyddsandar (typ 100 st eller fasiken det var och vi hade 40 eller hur det nu var som sagt) vad menade hon med detta och hur påverkar det hans liv? Kan ju säga att han har haft enorm tur, delvis så har han blivit påkörd av en stor traktor och hela bilen blev demolerad, medans han kom ut med endast ett brutet finger.

• Johan

OJ. Det var många skyddsandar! Jag har inte hört talar om att man ska ha SÅ många, men det verkar ju behövas om han ska hålla på och bli överkörd av traktorer

Jo, jag kanske ska skriva en bok så smånging om. För att samla mina tankar om inte annat    Men tills den är klar så får jag nog rekommendera dig att gå en mediumkurs.

Svar på tråden Andar som vill något