• Anonym

Gravid? och bröllop

Jag misstänker att jag är gravid, vilket gör mig jätte glad, då vi har försökt nu sen oktober i fjol. (Fick missfall i sep)
    Men det kvarstår ett "problem"....
    Vi ska gifta oss till sommaren och klänning är provad och klar, och är jag gravid, så innebär detta att jag kommer att vara i 5:e månaden och förmodligen ha mage.
    Hur ska jag då få plats i klänningen?
    Jag ska visserligen hyra min klänning, de kan sy ut den, men är man lika fin i den med mage som utan?

• Svar på tråden Gravid? och bröllop
  • morriis

Jag tycker det är väldigt fint med gravida. Även fint med brölopsklänningar så jag tror nog det blir fint

Lycka till

Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
  • Kamikazee

Det kan bli vissa problem om det är en typisk brudklänning du valt. Dessa är ju inte gjorda för den typiska "gravidmagen" där det krävs extra mycket tyg på framstycket av klänningen.
    Dessutom har de flesta klänningar inte alltför mycket sömsmån att ta ut heller, så om klänningen är figurformad och sitter tight nu, så lär du antagligen bara kunna ta ut max en ca 8-10 cm runt om.  Sedan kan du ju aldrig veta hur mycket du kommer gå upp under denna tid heller.  Sjäv gick jag upp ca 6 kg på de första 3 månaderna - och efter det har det inte hänt mycket på vågen, men magen har växt desto mer, och jag är i 5:e månaden nu.

Förslagsvis pratar du med dem du hyr av och ser hur de ställer sig - du är knappast den första som gifter dig gravid Antingen kan de fixa till klänningen eller får du helt enkelt pröva ut en ny.

• Anonym

Vilket angenämt problem!

Prata med uthyrningsfirman och lycka till!

• Kajsa Anka

Du måste ju kunna lösa det där med uthyrningsfirman på något sätt, endera få byta klänning eller sy ut den.

Jag är övertygad om att du kommer vara enastående vacker på din bröllopsdag. Jag finner det otroligt romantiskt att gifta sig gravid med sitt första barn. Det finns ju väldigt många klänningar man kan ha som är smickrande för magen.

Det kommer nog bli jättebra! *Hoppas på PLUS*

• fiffiluran

det är ju jättevackert med bebismage i bröllopsklänning! du kommer vara vackrast av alla, ingen fara!

Svar på tråden Gravid? och bröllop