Hur snabbtina räkor med skal?
Kom på nu att jag ville äta räkor ikväll.
Har hällt upp dem och lagt dem i en större form samt ställt in dem i ugnen, så att katterna inte kommer åt dem.
Hur kan man snabbtina räkor med skal?
Kom på nu att jag ville äta räkor ikväll.
Har hällt upp dem och lagt dem i en större form samt ställt in dem i ugnen, så att katterna inte kommer åt dem.
Hur kan man snabbtina räkor med skal?
lägg dem i en påse och i ett bad med kall vatten (inte varmt då de kan bli sega och till och med dåliga) Det brukar gå fortast
thesa2: Kanske ska göra det. Bara ett problem, vi har bara handfatet i badrummet just nu.
Men det kanske går bra ändå.
annars kan du ju fylla en form med vatten det går lika bra
Brukar lägga räkorna på tidningspapper och strö rikligt med salt över. Tinar väldigt fort då....
Brukar lägga dom i vatten med lite salt. Räkorna blir inte salta av det.
Nej dom blir inte saltare...
Jag brukar lägga in dom i ugnen och slå igång den på 50 grader. Det tar en kvart eller så, om man inte har lagt räkorna på hög.
Jag lägger dom i kallt vatten så tinar dom ganska så fort.
Blev sugen på räkor nu *mums*
Får man räkfrossa & dricka vin när man är gräsänka en fredagkväll? Man & barn är 40 mil bort!
Bei Bei: Åh guuuud JA! Det gör jag alltid när jag är gräsling
Räkor, avocado och rhode island blandat med lite sambal. Det är allt jag behöver i mitt liv. Inga rostade mackor eller nåt som tar upp utrymmet i magen där räkorna ska vara
Rhode island? Hua! Förstöra räkorna!!!
När, det ska vara babyspenat, ruccola, körsbärstomater, avocado, räkor, citron, oliver & balsamvinäger... *mumma*
Hmf. Snacka om att förstöra räkorna
Kanske dom blir lite saltare, men det är inte så mycket att man reagerar på det. Nu ska jag oxå ta fram lite räkor och göra en god toast.
Jag brukar alltid snabbtina dem på tidningspapper.
Då behåller de spänsten och fräschören och smaken!
Tror det rekommenderas på vissa påsar!
Räkorna måste blir saltare rent kemiskt sett om man häller såpass mkt salt ovanpå
Ikväll blir det kycklingtacor här *längtar* så så gott!
Med ostdipp, fetaost, sallad, jalapeños, hårda skal och fraishe. MUMS!
Men först ska vi få upp alla easy cover tapeter i köket, vi är halvt färdiga och har nu tagit paus för lunch.
Blev ingen toast utan ägghalvor med räkor och rom...mums!!