• Fidelis ad urnam

Hur snabbtina räkor med skal?

Kom på nu att jag ville äta räkor ikväll.
    Har hällt upp dem och lagt dem i en större form samt ställt in dem i ugnen, så att katterna inte kommer åt dem.

Hur kan man snabbtina räkor med skal?

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Svar på tråden Hur snabbtina räkor med skal?
  • thesa2

lägg dem i en påse och i ett bad med kall vatten (inte varmt då de kan bli sega och till och med dåliga) Det brukar gå fortast

• Fidelis ad urnam

thesa2: Kanske ska göra det. Bara ett problem, vi har bara handfatet i badrummet just nu.
    Men det kanske går bra ändå.

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • thesa2

annars kan du ju fylla en form med vatten det går lika bra

• Surfinia

Brukar lägga räkorna på tidningspapper och strö rikligt med salt över. Tinar väldigt fort då....

• Fidelis ad urnam
    Surfinia skrev 2007-04-05 16:07:00 följande:
    Brukar lägga räkorna på tidningspapper och strö rikligt med salt över. Tinar väldigt fort då....
    Detta gör inte räkorna salta?
  • Jontes mamma

Brukar lägga dom i vatten med lite salt. Räkorna blir inte salta av det.

• Surfinia

Nej dom blir inte saltare...

• irrblosset

Jag brukar lägga in dom i ugnen och slå igång den på 50 grader. Det tar en kvart eller så, om man inte har lagt räkorna på hög.

• Mammanseko

Jag lägger dom i kallt vatten så tinar dom ganska så fort.

• Fidelis ad urnam
    irrblosset skrev 2007-04-05 17:26:54 följande:
    Jag brukar lägga in dom i ugnen och slå igång den på 50 grader. Det tar en kvart eller så, om man inte har lagt räkorna på hög.
    Det var så jag slutligen gjorde 50 grader och varmluft, gick snabbt!
  • Löööv
    Surfinia skrev 2007-04-05 16:07:00 följande:
    Nu vet jag hur du gjorde ts så mitt inlägg hjälper inte , men jag måste säga att detta sätt som Surfinia skrev är supergott!. Visst, lite saltare blir dom men det är bara gott.

Ikväll är det jag som vill käka räka
  • Bei Bei

Blev sugen på räkor nu *mums*

Får man räkfrossa & dricka vin när man är gräsänka en fredagkväll? Man & barn är 40 mil bort!

♥ Ronja ♥
  • irrblosset

Bei Bei: Åh guuuud JA! Det gör jag alltid när jag är gräsling

Räkor, avocado och rhode island blandat med lite sambal. Det är allt jag behöver i mitt liv. Inga rostade mackor eller nåt som tar upp utrymmet i magen där räkorna ska vara

• Bei Bei

Rhode island? Hua! Förstöra räkorna!!! Skrikandes

När, det ska vara babyspenat, ruccola, körsbärstomater, avocado, räkor, citron, oliver & balsamvinäger... *mumma*

♥ Ronja ♥
  • irrblosset

Hmf. Snacka om att förstöra räkorna

• Surfinia

Kanske dom blir lite saltare, men det är inte så mycket att man reagerar på det. Nu ska jag oxå ta fram lite räkor och göra en god toast.

• isisisis

Jag brukar alltid snabbtina dem på tidningspapper.
    Då behåller de spänsten och fräschören och smaken!
    Tror det rekommenderas på vissa påsar!

• Centurion

Räkorna måste blir saltare  rent kemiskt sett om man häller såpass mkt salt ovanpå

• Fidelis ad urnam

Ikväll blir det kycklingtacor här *längtar* så så gott!
    Med ostdipp, fetaost, sallad, jalapeños, hårda skal och fraishe. MUMS!
    Men först ska vi få upp alla easy cover tapeter i köket, vi är halvt färdiga och har nu tagit paus för lunch.

• Surfinia

Blev ingen toast utan ägghalvor med räkor och rom...mums!!

Svar på tråden Hur snabbtina räkor med skal?