• MymlanB

Hur får ni in bröstmjölk i näsan?

Här är en sån fråga som är helt logisk på Familjeliv men som skulle låta helt sjuk någon annanstans!

Hur får ni in bröstmjölk i näsan (på bebis alltså) i syfte att få ut busar ?

hej hej

• Svar på tråden Hur får ni in bröstmjölk i näsan?
  • MymlanB

jaha - jag svarar mig själv ....man blir ju knäpp av att vara mammaledig och jag pratar ju med mig själv hemma så då kan jag ju svara mig själv på FL också..
    det funkar med Revaxör-tutan, buse borta , bebis blev arg

*knäpp*

• lövet2

Jag har dränkt in en bomullstops i mjölk. Sedan har jag snurrat den lite i öppningen på näsborren. Babysen drar själv in mjölken när den andas in ...

• micropop

Haha, ja då har du ju ett bra sätt! För egen del använder jag en sån där liten doseringsspruta och droppar in mjölken när han ligger ner. För att bli av med snorbusar funkar tops eller näsfrida.
    Och ja - frågan är heeelt logisk på FL

• myskatt

En tom Renesans "tub" funkar också utmärkt.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • niiile

Använde en liten sked och droppade in =D

• Gelis14

gör ni alltid det så fort det sitter en liten grej där..eller bara om det är en större kråka?
    Jag har aldrig gjort det men hon har visserligen haft både lite större o mindre....men inga problem med att andas...????

• MymlanB

den här var gigantisk - annars bryr jag mig inte

• TeeTee

jag pillar ut busar ur näsan på lillen varje dag med en topz bara

• Eliama

Sprutade in bröstmjölk med doseringsspruta när hon var riktigt täppt i näsan och det var jobbigt för henne att andas ordentligt. Småbusar har jag inte brytt mig om.

• Eliama

JOSEFINM: Kan man väl! Men det är ju lite svårare att pricka rätt då och så sprutar det ju åt alla håll liksom...synd att spruta rätt in i ögat på den lill* typ.

• skoggie

på natten kan jag spruta med bröstet, efter jag ammat, annars sprutar det från alla hål samtidigt... annars använder jag en ren sked... jag droppar i ganska mycket innan busarna brukar släppa och så ibland lägger jag honom på mage en stund så brukar det komma ut.Bryr mig bara om kråkor som gör det besvärligt för honom att andas..

• williewillie

Jag använder papper som jag "tvinnar" för att rensa näsan, gillar inte tanken på tops eftersom det lätt kan skada..
    Mjölk droppar jag bara om han skulle vara täppt, o då räcker det att ta en droppe på fingret o "lägga" vid näsmynningen, sen andas han in den själv.

• lillekille

Hej,

Det går också bra att använda koksaltlösning som går att köpa på Apoteket. Vi använder dem och det fungerar bra. Det är pipetter (sådana som vuxna får näsdroppar i).

Svar på tråden Hur får ni in bröstmjölk i näsan?