• madelation

HAn är tvärsjuk,,,o får kväljningar av Mollipecten o bara spyr upp den,,,gång på gång!!!!!!!!!!!!

Zebbe 7 mån är sååååå dålig igen,,,,hosta,,,feber o allmänt risig,,,,
    Får alvedon,,,som han oxå kräks upp,,,men mollipecten är värst,,,han får upp varenda droppe o lite till,,,,oavsett om jag ger han 3 ggr i rad,,,,
    Har ni nåt tips,,,han behöver verkligen få i sig mot hostan,,,den är bedrövlig o han kan inte sova ordentligt,,,,
  • Svar på tråden HAn är tvärsjuk,,,o får kväljningar av Mollipecten o bara spyr upp den,,,gång på gång!!!!!!!!!!!!
  • Tingelsvanzen

Har du prövat alvedon som stolpiller? Det funkar bra på vår tjej.

Angående mollipecten tycker jag att du ska försöka få en annan medicin om han bara kräks av den.

• madelation
    Har bara mollipect hemma...
    HAn har nu fått alvedon suppar....
  • stollt mamma

ring till sjukvårdsupplysningen då får du antagligen komma upp till akuten och dom kan skriva ut nytt recept till dig, fråga om ventoline det hjälper mot hostan samtidigt som den e luftrörsviddgande och den smakar inte så mycket den brukar nästan alla barn svälja... om du inte har nr till sjukvårdsupplysningen så ring din familjeläkare så blir du omkopplad...

lycka till

• madelation
    Men nu e jag vimsig!!!!!
    Jag har ju bricanyl o pulmicort för astman.........
    (märks det att man inte sovit på några dar??????)

• stollt mamma

men det hjälper nog inte mot hostan..

• PippiLottan

men bricanyl är väl det bästa mot hostan? behövs mollipect också?

• Cocosnöten

Din son kanske inte tål mollipecten. Prova att få något annat utskrivet mot hostan istället.

• madelation
    Jag testar mig fram,,,,,åker in iaf med han imorgon,,,,
    Han har fått mollipect förut o det har gått utmärkt o det har hjälpt...
    Nu när inte mollipecten funkar gav jag bricanyl,,,o det hjälpte,,,men lika bra att få nån att kika på han imorgon...

• Puffy75

kan du inte blanda mollipecten med någon dricka? Den smakar verkligen pyton! jag tog lite när jag blev smittad av barnen och klöktes själv,fy, stackars små!
    men man kan väl blanda med lite yoghurt, juice el annat. Kanske inte rekommenderas men bara de får det i sig iaf, bättre än att få upp det.

• Max mamma

Klart du ska ge bricanyl å pulmicort,det ska du ge 4ggr/dag när barnet blir förkylt,för att förebygga hosta.
    Har ingen upplyst dej om det?
    Har lillen en nebunette?
    Kör igång med behandlingen NU-å kör 4ggr i morron +3 dagar till.
    Sen kan man gå ner på 2 ggr/dag i 10 dagar.

Lycka till å hoppas han blir bättre,det är inte kul att ha sjuka barn!
    Camilla

• antitanten

Måste bara fråga....
    Har läkare skrivit ut Mollipect till en 7 månaders ???
    Vet att man kan skriva ut det från ca 6 mån ålder, men ändå...., 
    I o med biverkningarna tycker jag det är konstigt att små barn får detta utskrivet.
    Tycker att det verkar som han har en sund reaktion på Mollipecten.
    Synd att du bara har det hemma.

Mollipect är slemlösande och luftrörsutvidgande och till natten ska man helt inte ha den varianten utan en som är lite mer hostdämpande.
    Slemlösande gör att man hostar mer nämligen, o nattetid är det ju skönt om kroppen får vila.

Hostdämpande till barn är Noskapin eller Nipaxon bäst.
    Som slemlösande till dagen Bisolvon.

Här nedan lite av de biverkningar som Mollipect ger (du kanske redan vet)
    Mollipect

Verksamma ämnen:  

bromhexinhydroklorid 0,533 mg och efedrinhydroklorid 1 mg.

Biverkningar

Vanliga (fler
    än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa. 

Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm).  

• madelation
    Han fick mollipecten utskriven för 2 mån sen när han hade lung inflammation..
    O ja,,,vi har nebunette ,,,o ja jag ventilerar honom,,,
    Han är piggare idag
  • Lyckaa

Mollipecten är inte nödvändig. Så jag tycker att du inte ska ge den mer.

• Max mamma

Skönt att han ä rpiggare i dag,tycker du ska köra på med astmamedicinen eftersom han har den.
    4 ggr/dag i 4 dagar,sen 2 ggr/dag i 10 dagar.

Kram.

Svar på tråden HAn är tvärsjuk,,,o får kväljningar av Mollipecten o bara spyr upp den,,,gång på gång!!!!!!!!!!!!