• hampo

Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 00:15:36:
    Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 09:09:36:
    Tidigare trådar:

Shabby chic: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html

Lantlig / romantisk inredning:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html

Postorder för Lantlig Romantik...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m18169554.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • snigelfart

LissAnnas

Ja den är ju helt underbar att gå i men man får hålla i plånboken hårt annars blir den lätt tom.

Bebis kommer i augusti...:)
  • hjalle71

Godmorgon alla! Jaa, idag vill gubben till Malmö och kolla på nån som uppträder med sin mc, ena sonen vill också dit, andre sonen vill till en kompis och jag vill till en underbar loppis som ligger åt helt annat håll! Suck, va gör man? Behöver en bil till, grr.....  

• Shyme

Lite bilder På hallen.... 

"ny" byrå i hallen, flyttade från dotterns rum. Lampan ska bytars ut mot en "Tenn" från Ikea och ev. en ny ram till tavlan om den ska vara kvar.

Nya gardiner för hall garderoberna (istället för vinda  lamelldörrar i furu)   DSCN5487.JPG

Gardiner (linne och bomull) från ellos istället för garderobsdörrarna.

Lite pyssel....

Lampskärm uppiffad med smal spets   Lampskärm uppiffad med smal spets  Kudde uppiffad med bred spets.

Några inköp från ellos:

Lyktor från Ellos  Lykta från Ellos  Flyttar runt men det känns inte 100% rätt 
    Tycker inte jag får till det på skåpen så lyktan kanske får flytta...

Fick för mig att jag ville dölja det fula bordet så fram åkte en stor duk (och en liten till sidobordet):

Arvegods (handbroderad och sydd)  Detalj på duk  Detalj på duk  Gammal broderad duk som min farmor köpt på loppis

Hoppas ni stog ut med så mycket bilder på en gång, har samlat på mig ett tag nu så ...

• LissAnnas
    Shyme skrev 2007-05-13 10:52:53 följande:
    Lite bilder På hallen....    "ny" byrå i hallen, flyttade från dotterns rum. Lampan ska bytars ut mot en "Tenn" från Ikea och ev. en ny ram till tavlan om den ska vara kvar.   Gardiner (linne och bomull) från ellos istället för garderobsdörrarna.Lite pyssel....     Några inköp från ellos:      Tycker inte jag får till det på skåpen så lyktan kanske får flytta...Fick för mig att jag ville dölja det fula bordet så fram åkte en stor duk (och en liten till sidobordet):      Hoppas ni stog ut med så mycket bilder på en gång, har samlat på mig ett tag nu så ...
    Vad mycket fint!
  • LissAnnas
    hjalle71 skrev 2007-05-12 21:06:56 följande:
    LissAnnas: Så fina saker i din blogg! Jag blev förälskad i din vitlöksburk! Den hade nog gubben min också älskat, han hatar mina vitlöksklyftor i kylen, fniss....Hjorthan: Tack för din omtanke, härligt med så goa människor som du som kan pigga upp en!  Sitter ni i inplastad soffa ikväll, måntro?
    Kyss
  • erika86

Shyme: vad fint du har det. Jag älskar spegeln som är brevid garderobs-gardinerna. Var har du hittat den?

• hjalle71

LissAnnas: Tack vännen, den satt bra! Man blir alldeles varm i kroppen av all omtanke. Idag är det mycket bättre... (var väl spänningen som brast). Det "blidde" mc-turen idag, förbarma mig! Fundersam Har jag tur dyker det upp en loppis kanske på vägen, hrm... Flört  Stor kram till dig!

• Shyme
    erika86 skrev 2007-05-13 11:40:40 följande:
    Shyme: vad fint du har det. Jag älskar spegeln som är brevid garderobs-gardinerna. Var har du hittat den?
    På Ö&B faktiskt, 149 kr. Som hittat!! Fanns i guld också.
  • LissAnnas
    hjalle71 skrev 2007-05-13 12:11:07 följande:
    LissAnnas: Tack vännen, den satt bra! Man blir alldeles varm i kroppen av all omtanke. Idag är det mycket bättre... (var väl spänningen som brast). Det "blidde" mc-turen idag, förbarma mig!  Har jag tur dyker det upp en loppis kanske på vägen, hrm...   Stor kram till dig!
    Glad
Svar på tråden Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.