• hampo

Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 00:15:36:
    Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 09:09:36:
    Tidigare trådar:

Shabby chic: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html

Lantlig / romantisk inredning:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html

Postorder för Lantlig Romantik...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m18169554.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • nublu

Jag spammar lite nu. Jag är så glad över att min "inredningsförstoppning" äntligen har släppt! Nu är det roligt med inredning, pyssel och att greja både inne och ute igen. Så otroligt skönt!

• Hjorthan
    LCroft skrev 2007-06-16 09:53:44 följande:
    Många som känt sig ledsna och ignorerade när de gjort något inlägg tyvärr! Vet med mig själv att jag är lite dålig på att kommentera alla gånger. Ibland skriver man mer och ibland sitter man bara och läser. Alla har underbara hem och man blir så inspirerad fast man inget säger. Sen finns det gånger när åtminstone jag helt enkelt glömmer bort att kommentera, speciellt om det är mycket att läsa. Tråkigt när någon blir ledsen för det är ju inte meningen. Alla är lika mycket värda och jag hoppas att alla vet om hur mycket inspiration de tillför så många människor, även om kommentarerna ibland uteblir.
    Precis så känner jag också. När jag kommer hem från jobb på eftermiddagen och lagat mat, fått undan tvätten, kollat läxor och sen äntligen sätter mig här kan det ha skrivits hur många inlägg som helst sedan dagen innan. Kanske inte så mycket i "vår" tråd, men just i vita tråden skrivs det nått så makalöst. När man läst en 10-15 sidor så har man glömt vad det var man ville kommentera.

Själv skriver jag här om jag gjort nytt inlägg i bloggen, och sen blir jag superlycklig när någon kommenterat inne på bloggen. Ni behöver absolut inte kommentera här!
    Säger som Nublu - det har blivit en blogghysteri. Efter att vi upptäckt Spets och snor-bloggen så startades det hur många bloggar som helst. Och det är ju superkul för man får så mycket inspiration. Men man kan inte hinna kommentera hos alla, för då skulle resten av ens liv bli lidande.

Och så vill jag bara tillägga att jag tycker det är väldigt trist att Stina avreggat sig. Saknar dig gumman!  
  • nublu

Hjortan: Kommer du inte ihåg hur vi fnissade åt Spets&Snor i början?

Ja, det är tråkigt att Stina avreggat sig. Ledsamt när det inte räcker till för någon att bara "hänga" här och blogga på skoj utan måste ta det personligt om det inte blir en massa kommentarer.

• hjalle71

Hej på er alla goa töser!

Stort TACK för gratulationerna, som jag sa till LCroft, man blir barnsligt förtjust - även om typ "äsch, man blir ju bara ett år äldre", fniss.... För handen på hjärtat: visst är det härligt med lite uppvaktning?? Kalaset blev lyckat och alla åt som grisar, själv däckade jag i soffan när gästerna gått och allt undanstädat. Hrm, den där soffan. Den är snart uppsliten - jippie! Det betyder att vi snart behöver en ny, hehe... Får nog sova lite till på den, hrm...

Och, Hjorthan: min underbara snuttekollega...TACK! Du é väl för härlig, min lilla tös!  Fast åldern hade du lite fel på, är det inte 23 jag fyllde? hihi...
    Hoppas ni hade trevligt igår på avslutningen och i Helsingör? 

• nublu

Hjalle: Om du fyllde 23 igår så betyder det att jag fyller 21 i höst. Å andra sidan fyllde jag 27 år 2000 och sedan dess har jag inte firat några födelsedagar alls, bara bröllopsdagar. Ett effektivt sätt att sluta fylla år, man gifter sig på sin födelsedag. *tipsa* Fast nu blev jag förvirrad, hur gammal är jag egentligen?

Nu ska jag dyka ner i källaren en stund och stoppa undan skräp. Och sedan ska jag tillverka en kladdkaka tror jag!

• Hjorthan

Hjalle!!! Så kul att se dig! Puss min vän!  Om du fyllde 23 igår är ju jag bara 22! Inte illa att ha tonårssöner hemma då!

Tyvärr blev det inget Helsingör igår! När vi kom upp till Helsingborg så började det regna ganska mycket och det såg alldeles grått ut över Helsingör. Kändes inte inspirerande att gå och mysa i Helsingör då. Så vi stack till Väla istället. Åt middag, gick in och ut i affärer och bara njöt av varandras sällskap. Så mysigt när vi tre åker iväg! Killarna vill ju inte gå i stilla mak och kolla in folk! Men Cajsa gillar det skarpt. Hon har ju fortfarande det lilla barnets nyfikenhet på allt.

Ska strax lägga in några bilder på det jag shoppade!

nublu skrev 2007-06-16 12:23:22 följande:
    Hjortan: Kommer du inte ihåg hur vi fnissade åt Spets&Snor i början? Ja, det är tråkigt att Stina avreggat sig. Ledsamt när det inte räcker till för någon att bara "hänga" här och blogga på skoj utan måste ta det personligt om det inte blir en massa kommentarer.
    Det hade jag alldeles glömt bort! Det gjorde vi ju!
  • Destroijer

VA!!!!! Har stina avreggat sig??????? Nu har jag inte varit inne och läst på evigheter, någon som orkar förklara här eller i min inbox?

och om någon har annan kontakt med henne så hälsa så mycket.

• Hjorthan

Här kommer lite inköp från igår!

Var inne på Indiska, och de hade rea. Så jag slog äntligen till och köpte kakfatet jag suktat efter länge!

Äntligen fått köpt kakfatet från Indiska

Två vita korgar blev det också. Perfekta till min pysselvrå!

Ny korg till pysselvrån

Små ljuslyktor kan jag aldrig få nog av. Dessa lär stå ute på altanen i sommar, men just nu vräker regnet ner, så de får lysa upp här inne istället.

små ljuslyktor

Älskar hjärtan, så när jag såg denna lilla hjärtformade ask hamnade den såklart i shoppingkorgen!

Hjärtask

Denna lilla glasfjäril köpte jag för några dagar sedan, men har inte visat den tror jag! Hängde den på mitt underbara lilla växthus som jag fick av maken!

Liten glasfjäril

• nublu

Destroijer: Det blev lite gruff i Vita tråden eftersom Stina tyckte att hon fick dåligt med respons i tråden på sina blogginlägg. En storm i ett vattenglas kanske men det blev som det blev. Tyvärr!

Hjortan: Fina grejer! Kakfatet och korgarna hade jag ju inte tackat nej till. Och ditt växthus är jag fett avundsjuk på!

Svar på tråden Vi som gillar vita, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.