• Ceridwen

BlueStep, endast bostadslån? De har inte privatlån?

Verkar som de bara har bostadslån. Eller?

• Svar på tråden BlueStep, endast bostadslån? De har inte privatlån?
  • nudelbumsan

d står att dom lånar ut pengar till dom som behöver hjälp med ekonomin åxå läste jag typ skulder å sånt..

• Carisma95

Jag rekommenderar dig att kolla med en "vanlig" bank först! Även om du har betalningsanmärkningar. Boka tid med en bankman och förklara vad du ska låna till, din inkomst och VARFÖR du fick betalningsanmärkning. De är inte alltid omöjliga att förhandla med..
    Bluestep och andra låneinstitut hade BETYDLIGT högre ränta!!!

The truth about the truth; It hurts! And that´s why we lie....
  • Ceridwen

Carisma95:

JO, de går bara efter vad som står på deras skärm. När banken gör en kreditupplysning så står det "nej" då säger bankmannen "tyvärr, vi kan inte göra mycket mer när det står nej". De tyder skärmen..

• Ceridwen

Alltså, den vanliga banken menade jag i sista inlägget.

• Carisma95
    Ceridwen skrev 2007-04-09 09:30:57 följande:
    Carisma95:JO, de går bara efter vad som står på deras skärm. När banken gör en kreditupplysning så står det "nej" då säger bankmannen "tyvärr, vi kan inte göra mycket mer när det står nej". De tyder skärmen..
    Låter knepigt, då jag känner en som lyckades diskutera med SEB....
  • jenjen

Företaget heter BlueStep Bostadslån och dom har alltså BARA bostadslån.

De inriktar sig ju på att låna ut till den som blir nekad av vanliga banker så att räntan är lite högre är ju inte så konstigt...

• Carisma95
    jenjen skrev 2007-04-09 11:28:19 följande:
    Företaget heter BlueStep Bostadslån och dom har alltså BARA bostadslån. De inriktar sig ju på att låna ut till den som blir nekad av vanliga banker så att räntan är lite högre är ju inte så konstigt...
    Nej, självklart inte. Eftersom de tar en större risk!
    Men jag menade bara att det GÅR att få lån hos vanliga banker, så det kan vara värt att kolla med dem först.
Svar på tråden BlueStep, endast bostadslån? De har inte privatlån?