• Lissie

Mår man mer illa när man väntar tvillingar?

ska på ultraljud nästa veckan....och kanske kan det vara tvillingar...blir självklart lika glad för det!!är otroligt stor redan i början av femte månaden och många tror att det är tvillingar....ni som väntar eller har väntat tvillingar har ni varit mycket illamående under graviditeten?

• Svar på tråden Mår man mer illa när man väntar tvillingar?
  • Den där Linn

Nej, inget illamående alls.

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • D S

Vanligare med illamående, men det är individuellt, vad jag blivit informerad om beror illamåendet på hormonproduktion och oftast blir det mer vid tvillingar.

• Honeymother

När jag väntade min son mådde jag inte alls illa, men med flickorna var det rent ut sagt för jä***gt under en tid. Jag har dock inget att jämföra med, så jag vet inte om jag hade mer än normalt illamående, så att säga. Men jag hörde ofta då att man med tvillingar kunde få "dubbelt upp".

• Lorina

Mådde extremt dåligt hela grav med tvillingarna och fick förklarat efteråt att det berodde på att jag väntade tvillingtjejer och fick för mycket kvinnligt hormon och det då gjorde att jag blev så illamående.

Nu vet jag inte hur mycket det stämmer då jag vänta min andra dotter så mådde jag superbra hela grav och när jag väntade min son så mådde jag dåligt i ca 3 månader sen gick det över.

Det är nog väldigt olika mellan personer och graviditeter!

• Kajsa3

Mådde lite mer illa ibörjan med dessa. Men mådde inte alls illa med första. Så lite mer än inget är ändå nästan inget...

• joshie

jag hade ett kraftigt illamående i tre månader gick ner 2kg så lite possetivt haha. Min läkare sa till mig att det är bara bättre destu mer illa man mår han sa att det är så när man väntar tvillingar att man mår jätte illa

• IntravenösFylletös

ja mådde illa i början avv denna grav. och det va twins på ett vul ja gjorde i v.7.
    mådde inte alls illa när ja väntade sonen.

kanske är en flicka denna gång (det va bara en som överlevde nmligen)

Man blir så snygg av alkohol
  • Inger A

Mådde inte illa en enda dag under min tvillinggraviditet.

• villasibylla

Mår inte illa, har lite halsbränna o en får ett litet illamående känsla som gör att jag måste äta lite så går det över.

• UWO BaraJag

Har mått både mer och mindre illa än vid enling. Dock tycker jag illamåendet har varit mer konstant förekommande vid tvillingarna. Alltså att jag har mått lite tjyvens mest hela tiden men med M&M´s kräktes jag aldrig, det gjorde jag med enlingen.
    Däremot med E&J blev jag till slut sjukskriven pga illamåendet. Fick tvärstanna bilen och kasta mig ut ibland. Inge vidare när man jobbar som distriktsveterinär...

Svar på tråden Mår man mer illa när man väntar tvillingar?