• Da Igor

Är vi förutsägbara? :)

Hej alla pappor där ute, det är alltid en fröjd att läsa senaste inläggen på pappaforumet. Vi är som en enda stor mans-pappa-stereotyp/klyscha på något vis *jag är lika delaktig jag men jag hoppas fler ser det komiska i det hela* Det är mycket snack om bilar, whiskey, dataspel, poker, mera bilar, lite familjebilar, lite till whiskey och så ibland kommer någon otippad variant på wrestling/K1 eller senaste Oprah/Martha-programmet... ;) Hoppas nu ingen går igång och fattar fel, ett försök till vardagsfilosofiskt tänkande och reflekterande bara...

Glad Påsk allesammans!

• Svar på tråden Är vi förutsägbara? :)
  • Da Igor

Haha...självklart, inlägget skrevs för snabbt..satan! ;)

• BennyBil

Det är väl snarare tragiskt. Att något som kallas Familjeliv är ämnat för mödrar. Att vi som fäder är tänkta att hållas i en del av forumet. Lite som när svarta fick sitta på speciella platser på bussar i USA.

• Ulfino

BennyBil: Nja, diskrimineringen är väl lite åt andra hållet. Vi får ju faktiskt vara med och delta i hela familjeliv medans mödrarna är port-förbjudna här i vår lilla hörna.

Har någon enstaka gång försökt gå in på chatten (som jag bara därför inte hittar just nu) men där har man ju inte en chans som kille.

• BennyBil

Mitt föräldraskap har varit en enda lång kamp mot fördommar och gamladags syn på föräldrar. Hos barnmorskan har jag alltid sett som förälder nr 2. Att om jag tar min son dit så får jag frågan, 'jaha, så mamman kunde inte idag'.

Och när vi fäder ska försöka umgås som just fäder så blir det i något krystad pappagrupps-form. Att vara pappor fast på ett mamma-vis. Lite damidrott....de åker vasaloppet men ingen räknar med att en kvinna ska komma först i mål.....ingen förväntar sig heller att en pappa ska vara den viktigaste föräldern i ett nyfött barns liv.....
    Nu kommer nog aldrig en kvinna vinna vasaloppet....men vi är många fäder som är och kommer bli viktigaste föräldern för mänger av nyfödda barn

• Mikkel räv

Amen, BennyBil! Har precis amma åsikt!

• Mikkel räv

Amen, BennyBil! Har precis amma åsikt!

• Glondim

Men vi killar har ju dock fördelen att det är VÄLDIGT lätt att vara en bra farsa i omgivningens ögon
    Det räcker ju med att man är lite föräldraledig så får man komentarer att man är "duktig", eller är det bara jag som fått det?
    Vi var tre farsor hemma samtidigt när jag var hemma och varja dag när vi var ute och gick våran morgonpromenad så mötte man alltid några pensionärer och alla kvinnor log och tyckte vi var "sååååå söta"

• zip

den mest intressanta tråden här hittills...
    jag skriver någon gång när tidpunkten är mer lämplig för nu ska jag kolla på porrfilm, spöa katten, trimma bilen och lägga in en fet j.... prilla. Sen ska jag toksupa med grannen och ladda inför hockeymatchen ikväll.
    ha re

Svar på tråden Är vi förutsägbara? :)