• Ivrig

Babyskydd i Göteborg - vart vänder jag mig å vad kostar det??

Var i Göteborg kan man hyra babyskydd? Vad kostar det och hur länge hyr man? Funderar på om det är bäst att hyra eller att ett köpa nytt babyskydd? Är det leveranstid på skydden precis som det är på barnvagnar? Jag har verkligen ingen koll på detta och nu börjar det bli lite ont om tid - drygt tio veckor kvar till BF.
    Jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Babyskydd i Göteborg - vart vänder jag mig å vad kostar det??
  • Ella75

Vi ska hyra från NTF, Väst. Det kostar 300 kr för 9 månader. De finns på Torggatan 16 och man behöver inte boka i förväg utan de har alltid i lager. Har du ytterligare frågor så kan du ringa dem på 031-612583.

• Majälva

Babyhörnan på Backaplan har babyskydd att hyra ut. Vet inte vad det kostar dock. Det är inte heller omöjligt att det finns på BB, minns inte hur det är på Östra och Mölndal. NTF lät ju rätt billigt annars, tycker jag.

• AnnaLina

Kanske världens dummaste fråga men vad är ett babyskydd? Har jag missat något?

• Majälva

Ingen dum fråga, jag tycker snarare att benämningen är lite "dum" - det betyder bilbarnstol helt enkelt, och syftar på den första bilbarnstolen för små spädbarn. Den "skyddar babyn" i bilen.

• Ivrig

NTF låter ju himla bra! Betydligt billigare än att köpa ett babyskydd. Jag läste vi föräldrars test av babyskydd och där påpekades det att alla skydd inte passar i alla typer av bilar - men NTF kanske har så många olika sorter så att det passar vår bil.. Tack för tipset - jag ska ringa och prata med dem.

Svar på tråden Babyskydd i Göteborg - vart vänder jag mig å vad kostar det??