• rew

Atopiskt eksem

Min son har fått atopiskt eksem konstaterat för en vecka sedan. Han är röd i knäveck och armhålorna, men ävem fläckvis i ansiktet+ över nästan hela bålen. Vi smörjer honom två gånger per dag med Decubal.

* När kan vi vänta oss en "förbättring"?

* Tror ni att han alltid kommer att vara så här röd? Eller går eksemet i vågor?

• Svar på tråden Atopiskt eksem
  • rew

Läkaren vi var hos sa att vi inte skulle använda kortison eftersom det inte hade någon läkande effekt och eftersom han inte kan klia sig medvetet än

• rew

DEn läkaren vi pratade med menade att många barn är symtomfria när de börjar skolan!

• rew

Det som jag egentligen undrar är ju om eksemet kommer och går eller om han alltid är "aktiv"!

Det står ju även att denna eksemtyp är ärftlig. Men varken i min eller min sambos släkt finns det eksem varken hos vuxna eller barn!

• rew

Nu bara ramlar frågorna över mig.

Frusna flickan, behandlade ni med Mildisonen är er son var väldigt liten, min son är 4 1/2 månad!

• rew

Det verkar vara väldigt olika bud vad det gäller kortison. Använda eller inte? Sluta tvärt eller stega ut? Känns som det är olika svar från varje läkare.

• rew

Nu har jag smörjt min son med Mildison i två dagar, morgon och kväll. De röda fläckarna försvanna i princip efter första gången!
    Det känns bra, hoppas nu att det blir en lugn period där vi kan hålla efter det med mjukgörande kräm!

• rew

Vi hann inte göra färdigt Mildisonkuren riktigt. Blev avbrutna av en maginluensa. Inte roligt på en 4 månaders. Har legat inne på sjukhus i två dygn med dropp. Tar nya tag med eksemet nu!

• rew

PreMama: Kan man "går förbi" Vårdcentralen och ringa direkt till hud eller liknande?

Svar på tråden Atopiskt eksem