• Moonis

Vilken paraplysulky?

Har precis sålt min Quinny zapp när det blir bestämt att åka till Ölands djurpark i sommar. Eftersom vi ska stanna där några nätter behövs det lite packning vilket gör att vi inte kan ha med vanliga vagnen. Så nu måste vi köpa en ny paraplysulky att ha med men vet inte riktigt vilken jag vill ha.

Den får inte överstiga 8 kg helst och ska bli liten ihopfäld. Vill nog även ha med varukorg denna gången så zappen hade kanske gått bort ändå.

Testade Chicco 0.5 igår som jag gillade skarpt. Smidig att köra även med barnet i och snygg färg. Men sen är jag en sucker för lite annorluda vagnar och har spanat lite på britaxen men har ingen aning om hur den är att köra men ser smidig och liten ut.

Så, vilken hade ni valt? Kom även med andra förslag också

Länkar:
    http://www.g-knapp.se/ (färgen Hawaii)
    http://www.twoleftfeet.co.uk/acatalog/Britax_Verve.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken paraplysulky?
  • smulan 75

varukorgen tål max 3 kg o är av tyg o tygnät o funkar ok går dock inte o storhandlar med den direkt jag bor på 3 våningen utan hiss o jag kan bära ner o upp den med sonen i (Haucks) kan jag inte med vår Brio (klumpig,tunga vagn,breda) ångrar inte en sekund att jag köpte den på mamarazzi köpte till genomskinligt regnskydd därifrån oxå så det blir som ett tält när det är på vagnen o sonen kan titta ut gick inte med det andra blåa i tygliknande material

• Thaleia1

Jag tycker Britaxen såg snygg ut - har dock ingen aning om hur den är att köra. Men om du vill ha en liten smidig vagn så har jag sett Mutsy spider som verkar riktigt cool. Har dock inte sett den i verkligheten heller tyvärr.... Själv har jag en Micralite och är supernöjd med den - den väger bara 7,4 kg. Vi hade tänkt köpa en zapp först för den är ju så otroligt liten och smidig men den föll bort p g a att den saknade varukorg och liggläge... men jag tycker fortfarande att den är grym!

• Moonis
    Thaleia1 skrev 2007-04-08 12:10:49 följande:
    Jag tycker Britaxen såg snygg ut - har dock ingen aning om hur den är att köra. Men om du vill ha en liten smidig vagn så har jag sett Mutsy spider som verkar riktigt cool. Har dock inte sett den i verkligheten heller tyvärr.... Själv har jag en Micralite och är supernöjd med den - den väger bara 7,4 kg. Vi hade tänkt köpa en zapp först för den är ju så otroligt liten och smidig men den föll bort p g a att den saknade varukorg och liggläge... men jag tycker fortfarande att den är grym!
    Mutsy har jag oxå spanat in Tror den är lite tyngre iof. men väldigt fräck! Man kan ju köpa varukorg till zappen på ebay för den är jätte smidig o snygg men det kostar ju lite
  • jeannette

moonis

varför sålde ni zappen jag har en röd zapp som jag är nöjd o...har oxå maclare..men det glömde ta med den är i swe så jag har bara zappen med mig...ska ta med mig min maclare hit(bor o cypern)

är din babys under 2 år rekomenderar jag maclare är ditt barn över så zappen är bra

• AnnamedAochJ

Jag håller med SooJuicy, helt klart Maclaren. Vi har en Techno och nu när jag rest ensam har den varit toppen. Smidig och lätthanterlig.

10 November kom han, vår guldklimp
  • Moonis
    jeannette skrev 2007-04-09 09:37:25 följande:
    moonisvarför sålde ni zappen jag har en röd zapp som jag är nöjd o...har oxå maclare..men det glömde ta med den är i swe så jag har bara zappen med mig...ska ta med mig min maclare hit(bor o cypern)är din babys under 2 år rekomenderar jag maclare är ditt barn över så zappen är bra
    Jag velade en del faktiskt innan men vi har en City Elite som är super o Zappen bara stog oanvänd. Inte förren efter vi sålde den nu blev det snack om Ölands djurpark så nu måste vi ha en mindre ändå.

Men jag vill samtidigt ha varukorg så man slipper bära runt på grejer så det är ändå ett krav nu.
    Tvantenn skrev 2007-04-09 09:38:45 följande:
    Jag håller med SooJuicy, helt klart Maclaren. Vi har en Techno och nu när jag rest ensam har den varit toppen. Smidig och lätthanterlig. 10 November kom han, vår guldklimp
    Maclaren kändes smidig när jag testade den men är så velig
  • Jempa L

Jag har Chicco-vagnen och är helt klart nöjd med den! Regnskydd och fotsack ingår.

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • Miss Lau

Vi har haft en Maclaren Quest och den är superbra!

• Moonis

Nu har jag nog mer eller mindre beslutat vilken vagn det blir. Provade Trille sulkyn på citygross igår o den va jätte mysig att köra. Sätet va mjukt så sonen kommer nog sitta som en kung i den. Ska bara prova sonen i den först innan så den är lika smidig att köra med hans vikt i oxå Är den inte det så får det bli någon annan.

Här är länk till vagnen för den som är intresserad

http://www.segersbabyshop.dk/product.asp?product=1809&sub=9&page=1

Svar på tråden Vilken paraplysulky?