• Bebis Anna

våra grannar klagar på oss, påstar alla ljud kommer från oss.

ohh jag håller på o bli tokig.
    vi är en familj på mamma pappa och barn som är 14 månader gammal. vi är rätt så nyinflyttade. vi har renoverat ett tag innan vi flyttade in i lägenheten, för nån månad sen klagade grannen nedanför om att han är såååå trött på all liv vi för när vi renoverar, även fast vi hållt oss och fört liv, borrat med mera enbart under timmarna som man får göra detta på, dessutom har vi vart extra snälla och slutat tidigare för att vi förstår att folk bli trötta på allt ljud, alltid slutat vid 18 tiden, även fast man får borra till 20.00 och dessa gäller morgonen att vi börjat jobba med lägenheten vid 9-11 tiden, även fast man får börja vid 7 mån-lör. ändå har vi blivit tillsagda av detta paret nedanför. och idag blev killen totalt utskälld av frun som påstod att hon var sååå trött på vårt renoverande, vi har inte renoverat på 1 månad, och att vi bankar i elementen mitt i natten, vår dotter somnar vid 20.00 och vi står knappast o bankar i elementen på natten, vi lägger oss rätt tidigt, i natt la vi oss erförsig vid 00.30 men då hade vi tittat på tv under hela kvällen, vanliga fall lägger vi oss vid 22-23 tiden, oavsett vardag eller helg. hon säger att vi ska enbart köpa mjuka leksaker till våran dotter för hon bankar med leksakerna ibland på golvet, vi säger till henne oftast, men vissa fall gör hon inte det med mening, då kan man ju inte säga till, vad blir de för ett barn som blir tillsagt konstant så fort hon typ livas för mkt. BARN LÅTER!!! och ska få låta!!
    dom som bodde i lägenheten innan hade två barn, 4 år och 1.5 år, dom förde inget sånt här oväsen som vi gör. dom var såå duktiga, men de visade sig bara att dom tyckte mer om dom, och accepterar dom på ett annat sätt, dom var dessutom äldre vilket kan vara en orsak till att dom var accepterade, vi är rätt unga och det är ju inte en nyhet att unga föräldrar ska få all skit, man kan trycka ner dom hur som helst, tycker vissa människor.
    jag vill bara gå ner och slå till henne, och säga VAKNA du bor i ett hur med 50 lägenheter till, vi är inte dom enda som lever ett liv i våra hem. men sger man för mkt så är risken att allt blir ännu värre. ändå sätter o vara helt tysta i lägenheten är vi skaffar alla våra grejer i uppblåstbar material, och madrasser på golv o väggar, och alla våra grejer är gjorda av mjukt material. jag har sagt till dom en gång innan att det låter mkt o bo i ett hus med massa längenheter och vill man inget väsen ha så får man ta o flytta till ett hus, eller 55+ boende. vi har inte gjort något fel, så är de bara. men jag tycker de är jävligt jobbigt att dom förstör för oss, att vi blir tvigade o leva att liv, då allt vi gör minsta läte så blir dom irriterade. det är ingen kul o gå runt o tänka på dom så fort dottern tappat en leksak på golvet. hur har ni gjort som vart i liknande situation, jag orkar inte leva ett liv här om inte dom ändrar sin attityd, hur ska vi göra det? e de nån mening för oss o prata med styrelsen om vad vi tycker om grannarnas klagan på oss? tar emot alla tips, och berätta gärna hur ni haft de om ni känner igen situationen, och vad ni gjort? tack

• Svar på tråden våra grannar klagar på oss, påstar alla ljud kommer från oss.
  • Cullinan

Helt oläslig text. Förlåt, men det går inte att läsa texter utan styckeindelningar, stor bokstav osv.

Men av det jag kan utläsa på rubriken så borde du väl kunna kontakta hyresbolaget och berätta om situationen? Eller hyresgästföreningen?

• Göteborg

Jag "lyckades" läsa iaf. Det verkar ju inte som att något biter på surkartarna under er! Jag hade kontaktat hyrsvärden i området i första hand och bett dem ta ett snack med grannarna. I nuläget verkar det som att ni pratat och förklarat er blåa redan.

Kontakta hyresvärden, det är mitt råd

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • MoReNiiTa

Mina grannar klagade också på våran hund som gick och det lät högt(?)Hur kan en hund gå högt?? Tyvärr fick avliva den efter 1 års tjat!
    Det "roliga" var att nån månad efter att vi avlivade den så börja de klaga igen..o vi hade inte ens hunden kvar.. galna grannar.. Skit i dom bara! De tröttnar väl så småningom!

• Acinorev

Usch, vissa människor har bara så tråkigt på dagarna att de längtar efter något att klaga på!

Nästa gång de klagar tycker jag att du ska läsa upp reglerna för dom. Att man får låta mellan 7-20 eller vad det är och att BARN får man aldrig klaga på. Ta reda på era regler och lär grannarna dom och säg att om de klagar igen så tänker du ta upp det med styrelsen!

Men säg det på ett bestämt men vänligt sätt. Ni har rätten på er sida och ni ska kunna leva normalt utan att oroa er för klagomål!

• Busförälder

Ja vissa klagar för inget ting

Tur man bor i hus

• Bebis Anna

oh förlåt tänkte bara skriva ner allt jag hade i mina tankar, tänkte inte så mkt på att de blir svårt o läsa.
    vi bor i en bostadsrätt, så vi kan inte vända oss till hyresvärd, men då borde vi kunna prata med styrelsen, de borde vara samma sak.
    usch vad jobbigt med eran hund moreniita, tråkigt när de ska gå så långt. hoppas lite på att dom har åldern inne för äldreboende, eller att dom av andra anledning inte kommer kunna ha hemtjänst och måste flytta. dom är inte unga direkt.
    jag är väldigt nyfiken på hur mkt de låter från dom till deras granne under, för dom har nämnligen två hundar. ska prata lite med andra grannarna och höra lite mig för hur dessa människor funkar. det går lite rykten om dom, så förmodligen är dom inte helt som dom ska.

• Inexsana

I min första lägenhet, där började våran granne bredvid skotta sin balkong, klockan 4 på morgonen, och när han var klar så drog han av sin järnspade mot gallret på balkongen, så det skrällde i hela huset.

Han höll på så 2 veckor innan jag tröttnade och gick och frågade vad fan han höll på med.
    Då berättade han att han bara ville ge igen för att vi levt om så hela sommaren. Hemlis
    Hela den sommaren som vi hade tillbringat hos min mamma, 30 mil bort. Förvånad

Igen annan hade nyckel till oss, men det visade sig senare att det var grannen ovanför oss som levde om. Jag fick några gånger gå upp mitt i natten, för att be dem pippa tystare.

Men hela det huset var otroligt lyhört, man kunde höra folk i trappuppgången bredvid låsa dörrarna. Det var tre trappuppgångar, våran låg i mitten. Och huset var byggt på 30 talet.

Tala i vredesmod och du kommer att hålla det bästa tal du någonsin har ångrat
Svar på tråden våra grannar klagar på oss, påstar alla ljud kommer från oss.