våra grannar klagar på oss, påstar alla ljud kommer från oss.
ohh jag håller på o bli tokig.
vi är en familj på mamma pappa och barn som är 14 månader gammal. vi är rätt så nyinflyttade. vi har renoverat ett tag innan vi flyttade in i lägenheten, för nån månad sen klagade grannen nedanför om att han är såååå trött på all liv vi för när vi renoverar, även fast vi hållt oss och fört liv, borrat med mera enbart under timmarna som man får göra detta på, dessutom har vi vart extra snälla och slutat tidigare för att vi förstår att folk bli trötta på allt ljud, alltid slutat vid 18 tiden, även fast man får borra till 20.00 och dessa gäller morgonen att vi börjat jobba med lägenheten vid 9-11 tiden, även fast man får börja vid 7 mån-lör. ändå har vi blivit tillsagda av detta paret nedanför. och idag blev killen totalt utskälld av frun som påstod att hon var sååå trött på vårt renoverande, vi har inte renoverat på 1 månad, och att vi bankar i elementen mitt i natten, vår dotter somnar vid 20.00 och vi står knappast o bankar i elementen på natten, vi lägger oss rätt tidigt, i natt la vi oss erförsig vid 00.30 men då hade vi tittat på tv under hela kvällen, vanliga fall lägger vi oss vid 22-23 tiden, oavsett vardag eller helg. hon säger att vi ska enbart köpa mjuka leksaker till våran dotter för hon bankar med leksakerna ibland på golvet, vi säger till henne oftast, men vissa fall gör hon inte det med mening, då kan man ju inte säga till, vad blir de för ett barn som blir tillsagt konstant så fort hon typ livas för mkt. BARN LÅTER!!! och ska få låta!!
dom som bodde i lägenheten innan hade två barn, 4 år och 1.5 år, dom förde inget sånt här oväsen som vi gör. dom var såå duktiga, men de visade sig bara att dom tyckte mer om dom, och accepterar dom på ett annat sätt, dom var dessutom äldre vilket kan vara en orsak till att dom var accepterade, vi är rätt unga och det är ju inte en nyhet att unga föräldrar ska få all skit, man kan trycka ner dom hur som helst, tycker vissa människor.
jag vill bara gå ner och slå till henne, och säga VAKNA du bor i ett hur med 50 lägenheter till, vi är inte dom enda som lever ett liv i våra hem. men sger man för mkt så är risken att allt blir ännu värre. ändå sätter o vara helt tysta i lägenheten är vi skaffar alla våra grejer i uppblåstbar material, och madrasser på golv o väggar, och alla våra grejer är gjorda av mjukt material. jag har sagt till dom en gång innan att det låter mkt o bo i ett hus med massa längenheter och vill man inget väsen ha så får man ta o flytta till ett hus, eller 55+ boende. vi har inte gjort något fel, så är de bara. men jag tycker de är jävligt jobbigt att dom förstör för oss, att vi blir tvigade o leva att liv, då allt vi gör minsta läte så blir dom irriterade. det är ingen kul o gå runt o tänka på dom så fort dottern tappat en leksak på golvet. hur har ni gjort som vart i liknande situation, jag orkar inte leva ett liv här om inte dom ändrar sin attityd, hur ska vi göra det? e de nån mening för oss o prata med styrelsen om vad vi tycker om grannarnas klagan på oss? tar emot alla tips, och berätta gärna hur ni haft de om ni känner igen situationen, och vad ni gjort? tack