• Angelica77

Nån som varit på weekendresa till tex Prag??

Eftersöker en härlig weekendresa att åka iväg på när jag fyller 30 år i Maj. Vi hade egentligen bokat rum på ett hotell i Borås men det är nästan lite mer intressant att åka nån annan stans för dom pengarna. Det skulle gå på 3800:- för två nätter samt spa med VIP-korg på rummet och 3-rätters gormésupé ena kvällen.

Så frågan är ju liksom om man kan hitta bra boende o säkert paket att ta till tex Prag, Amsterdam, Köpenhamn eller nåt.

Nån som har nåt tips eller just varit iväg (eller ska...)????

• Svar på tråden Nån som varit på weekendresa till tex Prag??
  • Angelica77

Frågan är oxå genom vad man ska boka...Typ genom Ticket, Resia eller vad?????
    HUR hitta bra, färdiga weekendpaket?

• Sommaren är kort

Prag är helt underbart! Så dit tycker jag att ni ska åka! JAg har varit där tre gånger och det finns alltid något nytt att se och uppleva!Glad
    Jag kan rekommendera att åka dit med Scandorama buss! De har billiga Weekend resor och man upplever en hel del ut med vägen! I somars åkte vi med Scandorama både till Prag och Kroatien. De har bekväma bussar och bra service! Du får gärna fråga mer om du undrar! Förresten så har jag bilder i mitt galleri både från Prag och Kroatien!
    Lycka till! Glad

www.scandorama.se

• Morbid Mistress

Vi har varit i Prag och vi bokade flyg och hotell separat. Gick på ca 3000 för två personer tre nätter. Flyget bokade vi med sterling och hotellet via en sajt på nätet (minns ej vilken.)

• Sommaren är kort

Var inne på Scandorama precis och såg att de hade en resa till Prag den 13 maj för 2595 Kr !  Då är det tre hela dagar i Prag och två resdagar. I priset ingår frukost och bussresa med färjeavgifter. Hotellet heter City center och ligger perfekt centralt och nära alla sevärdheter! Mitt över gatan ligger varuhuset Kotva i fall man är shoppingsugen! Bättre kan man inte bo hotell mässigt!

• Angelica77

Det som det tyvärr verkar falla på är att det tar sådan tid att ta sig dit. Vi bor i Mellansverige och skulle lättast flyga ifrån Jönköping. Flyget verkar gå vid 06,30 och vi är i Prag ca 16,30...Då har ju hela dagen gått.

Och bussresan tar ännu längre tid givetvis. Vi har fixat barnvakt från fred-sönd så det måste vara lätt tillgängligt att ta sig dit. 

Lite sugna på Köpenhamn oxå. Men jag tycker det är värsta djungeln att leta efter bra weekendresor. Vi vill bara komma iväg nån stans, få uppleva nåt nytt, vara barnlediga, äta gott mm.  

• presens konjunktiv

Prag är lite långt för en bussweekend. Man åker från Malmö på torsdag morgon och kommer fram mitt i natten. Sen har man fredag på sig, checkar ut från hotellet på lördag mitt på dagen, och sen går bussen hem sent på lördagkvällen.

Ska man åka bussweekend är det lite smidigare med Berlin eller kanske Dresden.

Svar på tråden Nån som varit på weekendresa till tex Prag??