Hotell tips i london.
Som rubriken säger.. ska nu åka till london men vet ju inte i vilken del av london jag ska bo.
Vi ska i huvudsak hänga i skateparker och shoppa.
Var i london ska jag då bo?
Som rubriken säger.. ska nu åka till london men vet ju inte i vilken del av london jag ska bo.
Vi ska i huvudsak hänga i skateparker och shoppa.
Var i london ska jag då bo?
jag har bara varit där en gång...då var jag på Lesure Inn (tror det stavas så) å det va billigt, mysigt å bra service :D
Då ska jag kolla det.
Finns det några fler förslag
Min man är i London just nu med en kompis och bor på Westpoint hotel. Vet inte exakt pris (står säkert på hemsidan) men det var hyfsat billigt och ändå helt okej. Han hade sovit bra . De ville ha dusch och wc på rummet. Annars kan man få tag på billigare boende.
www.westpointhotel.com/
Dom flesta turisthotell ligger i Bayswater, en rask promenad från Oxford street (var det finns skateparker vet jag inte).
Tänk på att hotellstandarden är jättedålig, så ska man bo någorlunda bra (och med detta menas att det inte ska vara mögel i badrummet och trasiga fönster) bör man bo på minst 3-stjärnigt hotell. Märkligt att en stad som London ska ha så j-a dålig hotellstandard!
Jag rekommenderar varmt Bedford hotel vid Russell square. Jättefint, prisvärt och trevlig personal plus att det ligger väldigt centralt.
http://www.hotelclub.net/hotel.reservations/Bedford_Hotel_London.htm
Bo INTE på Ashley House! Det var fruktansvärt!
Jag har vart till London 4 ggr på typ 3 år och vi har alla gånger bott på hostel som vi bokat på nätet via www.hostels.com Dom 3 senaste gångerna har vi bott i Bayswater som är ca 2km från Oxford Street och på gång avstånd till Hyde Park. Ett bra hostel kostar kring 20-30? per natt i rum om 4 personer. Vi har trivts jättebra på hostellen vi bott på och ska tillbaka till ett av våra favoriter ny i maj...Astor Quest.
Hostel liv är inte för alla men det är ett prisvärt allternativ om man är som jag å mina polare. Upp innan 8 på mårån och kommer tillbaka fört efter 11 på kvällen. Då är hostel ett bra alternativ, men det lönar sej å ta reda på att det inte finns en bar i hostellet som är öppet dygnet runt. Det betyder vilt fästande och mycket ljud. Nu undrar alla säkert om säkerheten på ett hostel där man kan typ bo med vem som helst. Jo i och för sej men vi bokar allit ru med endast 4-6 sängar då vet du vem som bor i samma rum med dej. Sen lönar dej sej aldrig och lämna å pengar på rummet eller passet. Passet kan man oftast lämna in i kansli där dom har ett kassaskåp.
London är mitt andra hem. Känner mej alltid lika hemma när jag kommer dit :)
Jag har bokat hostel för 20 pund per person och natt, och då är det bara två enkelsängar i varje rum.
Journey's Waterloo, och bokades genom www.hostellondon.com/
Åh va bra! Massor av bra tips.
Vad ska vi göra då som vi absolut inte får missa?
Har aldrig varit där
hur konstigt det än låter
Belvedere i Paddington station
Har själv bott på hotellet och jobbat där, mkt trevligt:)
Åh tack! Afternoon tea låter underbart, Shopping blir det nog lite men mest ska vi hänga i skateparker men någon "skolutflykt" Måste vi nog göra också. Jag åker med min 11 åriga son
En av de massor av olika walking tours som ordnas
jag vet ett bra hotell (jag som bor har..)
www.saintgregoryhotel.co.uk/
jag vet att det ser 'dyrt' ut men min syster bodde dar och betalade inte mer an £30 per natt!
Jag letar oxå efter hotell i London,har letat hur länge som helst!Blir gaaalen snart!! Men så har vi en budget att hålla oss till med MAX 3000 kr för 3 nätter.Men nu så äntligen har jag hittat nåt intressant!
Kolla in på www.dtf-travel.se och klicka på storstad.Där finns hotell som iaf SER väldigt fina ut för ca.3000 kr. Tycker jag iaf!
Själv är jag inne på Comfort Inn Earls Court,det kostar 1499:- per person för 3 nätter.Nån som kanske bott på det hotellet?Som vet om det är bra?
Ett bra prisvärt 4 star hotell är Forte Crest i West end. Den har under åren bytt namn några gånger men taxichaufförerna vet vad du menar om du hänvisar till "Old Cavendish" ellere vid St.James street.