Blå vätska som bvc använder i munnen på barn?!
Ja, vad heter den blå/lila vätskan som bvc har i munnen på barn när dom har blåsor/torsk?! Finns den å köpa på apoteket?
Ja, vad heter den blå/lila vätskan som bvc har i munnen på barn när dom har blåsor/torsk?! Finns den å köpa på apoteket?
nej jag tror den är på recept eller bara så att Barnmorskorna kan ge det. Jag har fått gå dit för behandling, de ger inte den så att man får ta hem
men vet du vad den heter?!
Kanske imidazolpreparat, enl. fass
nja det var inte helt rätt - jag minns tyvärr inte exakt vad ämnet heter.
mykostatin heter det
Heter det inte gentianaviolett eller liknande? Men det används väl inte så mycke längre? Jag tror inte man kan köpa det utan recept iallafall. Jag tror de väljer att behandla torsk med Mycostatin nu istället, men det skiljer sig säker på vart man bor i landet.
ska kolla...
http://www.kvalitetsvaruhus.se/butik/show_one_frame.html?www.kvalitetsvaruhus.se/butik/show_one.asp
är det inte detta? jag tycker jag känner ingen burken från bvc?!
Gentiana Violett heter det. Funkar lika bra med vichyvatten!
Leaaa - länken fungerade tyvärr inte
www.kvalitetsvaruhus.se/butik/show_one_frame.html
länken funkade inte testar med denna...
Ja, Vichyvatten funkar ju också ganska bra. Fast egen blandning är nästan ännu bättre,tycker jag; 1dl vatten med 1 kryddmått bikarbonat i... Hmmmm om jag inte minns helt fel.
men
gå in på www.kvalitetsvaruhus.se å sök sen på gentianaviolett så får du upp det...
han har inte torsk min son, han har en blåsa på tungan som vi behandlat med vichyvatten och vatten/bikarbonat men det har inte funkat...dom på bvc skidade med oss lite "bedövningsmedel" som vi hade på så han kunde äta...hon hade slut på denna "blå/lila" vätska så jag undrade bara om man kunde köpa sig en egen flaska...
puff, någon som vet om jag hittat det jag söker på kvalitetsvaruhuset?