• Ethi

Stokke Tripp Trapp, hur flyttar man?

Vi har precis blivit ägare till en begagnad tripptrappstol och sonen äääälskar den. Tyvärr är sittplattan lite för högt upp och avståndet till fotplattan lite för kort, så vi måste flytta på dem. Men... Hur GÖR man? Jag hittar inget på nätet och kan inte begripa hur det ska gå till utan att skruva isär hela stolen. Ja, att flytta på plattorna alltså. Jag tror inte att det hjälper sökandet på nätet . Behöver man verkligen skruva isär stolen för att flytta plattorna? Jag hade just fått för mig att de är lätta att sjustera? Hjääälp! Någon med tripptrappstol hemma som har koll på läget?

• Svar på tråden Stokke Tripp Trapp, hur flyttar man?
  • Lilla Linnéa

Du behöver bara lossa lite på skruvarna så kan man ta ur plattorna och flytta dem

• nelie

du behöver INTE skruva isär stolen helt... bara lossa LITE på skruvarna och sen är det bara att dra ur plattorna.

• Ethi

Oj! Vad fort jag fick svar! Måste jag lossa lite på alla skruvar?

• nelie

testa att först lossa på de skruvar som sitter närmast den platta du ska flytta. känns det för trögt kan du väl lossa lite på de andra också, men det är inte säkert att det behövs.

• Ethi

Tack för hjälpen!! Det var ju faktiskt urlätt, och nu är stolen perfekt inpassad

Svar på tråden Stokke Tripp Trapp, hur flyttar man?