• TjEjLiGaN

Hej! Är ganska ny just när de gäller "svårt att få barn"

Jag har inga problem att få barn om jag använder mig av en man. Nu är de så här att jag lever ihop me en kvinna. Hon vill gärna ta ut ett ägg o "stoppa in" i mig så att vi får ett barn me bådas gener.

Nu till frågan. Hur går äggdonation till?

Vi har dock ingen tilltänkt pappa men tänkte göra allt genom att få hjälp av vården.

Alltså jag vill inte gå ut på krogen, ragga upp en karl o sedan föda barn. Vill liksom veta ögonfärg, längd, sjukdomar osv som man får om man träffar personen på krogen el dyl men vill som sagt göra de under kontrollerad form.

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 21:14:28:
    Hahaha jag talade om vad jag läst här o hon sa, finns bara ett alternativ. Vilket vet jag inte, verkar hemligt. Hur som helst vill hon inte att de bara ska vara hennes gener så de här me äggdonation är bortblåst.
  • Svar på tråden Hej! Är ganska ny just när de gäller "svårt att få barn"
  • TjEjLiGaN

Hahaha jag talade om vad jag läst här o hon sa, finns bara ett alternativ. Vilket vet jag inte, verkar hemligt. Hur som helst vill hon inte att de bara ska vara hennes gener så de här me äggdonation är bortblåst.

• Fiaflopp

Fast det är ju omöjligt att hon får ett barn med både hennes och dina gener,det måste till spermier om hon inte vet det...   OBS: SKOJ!

• Fiaflopp

Och hemligt..får du inte vara med?

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:16:24 följande:
    Och hemligt..får du inte vara med?
    Haha jag måste vara me. Hon vill inte vara gravid.
  • Fiaflopp

Fast då borde ju ju få veta hur hon tänker göra...om du nu ska få vara medFlört

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:37:00 följande:
    Fast då borde ju ju få veta hur hon tänker göra...om du nu ska få vara med
    Hon kom på ett sätt för oss men verkar hemligt än så länge. Tror inte de är genomtänkt nämnligen från hennes sida.
  • Fiaflopp

Ok fast hon måste få in att det inte blir båda era gener...
    Antingen eller...

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:41:22 följande:
    Ok fast hon måste få in att det inte blir båda era gener...Antingen eller...
    Hon vill inte att de bara ska vara hennes så de blir jag som kommer vara gravid. Hur vi går till väga är en annan sak o de hon fnular på *tror jag*
  • Fiaflopp

Fast barnet får inte dina gener genom att du är gravid...det blir hennes och den som lämnar spermier som barnet får generna ifrån.

• Fiaflopp

Dumma dig föresten,jag är portad från din sidaSkrikandes

• Fiaflopp

Att jag tjatar om gener är bara för att vi går igenom ÄD säkert...jag och min man *S*

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:44:37 följande:
    Fast barnet får inte dina gener genom att du är gravid...det blir hennes och den som lämnar spermier som barnet får generna ifrån.
    Alltså vi struntar i äggdonation så de bli killens o mina gener.
  • TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:45:27 följande:
    Dumma dig föresten,jag är portad från din sida
    Räcka ut tungan
  • Fiaflopp

Aha då funkar det ju med insemination....enkelt eftersom det finns hjälp i vrat landsting om man vill vänta!

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-09 21:46:04 följande:
    Att jag tjatar om gener är bara för att vi går igenom ÄD säkert...jag och min man *S*
    Du vill ha ett ägg för att bli gravid? om man har en man men inget fungerande ägg kan man alltså göra äggdonation o sedan ha sex o hoppas på att bli gravid?
  • Fiaflopp

Nej nej,det blir äggdonation...man har en donator som lämnar ägg och som befruktas med min mans simmare och så blir det förhoppningsvis fina embryon som man senåterför till mig...

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-10 22:24:46 följande:
    Nej nej,det blir äggdonation...man har en donator som lämnar ägg och som befruktas med min mans simmare och så blir det förhoppningsvis fina embryon som man senåterför till mig...
    Okej o de var så du trodde vi skulle göra? Jag tycker de här är krångligt o därför frågar jag mycke. De kommer alltså vara hon som lämnar sitt ägg + din mans gener som ger ett barn?
  • Fiaflopp

Klart du ska fråga,annars får man inte veta något ju...Flört så fråga på bara!

Ja så är det,jag är biologisk mamma men det är hennes och min mans gener,dock tänker man inte på det då man är i år sits,det lovar jag...det är inte gener som är det viktigaste,jag har tex vänner som jag tycker mer om än vissa släktingar och släkten har ju mina gener men inte vännerna...

• TjEjLiGaN
    Fiaflopp skrev 2007-04-10 22:33:32 följande:
    Klart du ska fråga,annars får man inte veta något ju... så fråga på bara!Ja så är det,jag är biologisk mamma men det är hennes och min mans gener,dock tänker man inte på det då man är i år sits,det lovar jag...det är inte gener som är det viktigaste,jag har tex vänner som jag tycker mer om än vissa släktingar och släkten har ju mina gener men inte vännerna...

Coolt!
    När kommer de här inträffa?
    Håller me om de här me släktingar.

• Fiaflopp

Den kvinna som hjälper oss fram i kön startar sin behandling vilken vecka som helst och då börjar dom söka efter en passande donator som liknar mg så gott det går så innan sommaren blir det nog ett försök till hoppas vi...

Har gjort 8 försök innan men 6 med egna ägg och bara 2 med donerade

Svar på tråden Hej! Är ganska ny just när de gäller "svårt att få barn"