Sömnparalys och pågående utanför-kroppen-upplevelse?
Har haft SP några ggr innan så jag vet hur det är och känns, men inatt när jag la mig innan jag somnade var det på ett sätt liknande men ändå inte. Jag kunde inte röra mig, kände den där typiska närvaron av något i rummet och visste direkt vad som var på g, eftersom jag var så fruktansvärt trött blev jag bara irriterad och gjorde allt för att komma ur tillståndet. Lyckades. Försökte sedan somna igen och då händer det igen och så håller det på så några ggr. Till slut orkar jag inte bry mig och tänker att även om det är så obehagligt så är det ju inget farligt. Försöker bara låta bli att vara rädd och följa vad som sker. Jag hör då ett högt surrande ljud och känner hur det börjar pirra i kroppen för att krypa upp längs ryggen, bli starkare och till sist känns det som hela huvudet (mest därbak, låg på sidan i sängen) vibrerar. Hör också röster som talar och musik som spelas, allt är verkligare än verkligheten i sig. Vet att jag tänkte är det nu jag snart kommer att kunna lämna kroppen, försöker röra på mig, viftar med armarna, känner verkligen hur jag rör på mig fast min fysiska kropp är helt stilla. Sen känns det som jag gör kullerbyttor i luften men när jag inser att jag kanske var påväg ut på en resa blev jag så rädd att jag inte skulle hitta tillbaka in till min kropp igen att jag greps av panik och vips var jag i mig själv igen. Sen somnade jag på riktigt och då hamnade jag direkt i en lucid dröm.
Önskar ändå att jag någon gång hade modet att testa ge mig iväg ut på en liten astraltur.
Nån mer som varit med om detta? Lägger detta under anonym istället för ockulta för att det känns lite väl personligt.
Vill heller inte höra kommentarer om drogpåverkan eller psykisk obalans, då detta inte kommer därutav.