• yaaniz

Tråden för oss som har förlorat syskon!

Jag har så många ggr påbörjat trådar om min sorg för mina 2 döda bröder. Men dom har alltid "dött ut" innan jag fått ut det jag ville. Så nu tänkte jag att vi skapar en tråd för alla oss som har förlorat ett syskon. Jag vill prata med er som har samma sorg och saknad som mej..Vill höra eran sorg och få ta del av era historier..få råd och tips på hur man kan gå vidare med detta...ja allt möjligt..hoppas det finns fler här på fl som vill hänga med på denna tråden..jag vet då iaf att jag är i stort behov av att få skriva saker som man vet att folk förstår en för dom är i samma sits.

ursäkta om allt blev ludigt..inte den lättaste tråden att skapa.

Men iaf, välkomna!

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 21:22:57:
    Om ni vill får ni göra berätta lite om ert syskon.

Kan börja.

Min lillebror Lennie dog 4år gammal 1992 av hjärtfel, jag var då bara 6år gammal så hans död tär inte lika mycket på mej som min bror Freddies död gör..han var min storebror , blev 21år gammal dog den 8 maj 2004. Han var missbrukare och fick en överdos och dog..Saknar honom så fruktanvärt mycket..det gör bokstavligen talat ont i kroppen när jag tänker på honom..
  • Svar på tråden Tråden för oss som har förlorat syskon!
  • lnr

förlorade min lillebror den 7 jan i år. vi har alltid stått varandra nära och ja har haft hand om hans begravning, lägenhetsstäd..ja allt. sorgen är oerhörd jobbig. just nu tar ja bara en dag i taget....aldrig varit med om något så smärtsamt. tänker på han ständigt..
    alla minnen från när vi var barn tills den dagen han dog spelas upp i mitt huvud ständigt...

• yaaniz
    lnr skrev 2007-04-09 21:16:53 följande:
    förlorade min lillebror den 7 jan i år. vi har alltid stått varandra nära och ja har haft hand om hans begravning, lägenhetsstäd..ja allt. sorgen är oerhörd jobbig. just nu tar ja bara en dag i taget....aldrig varit med om något så smärtsamt. tänker på han ständigt..alla minnen från när vi var barn tills den dagen han dog spelas upp i mitt huvud ständigt...
    Ursh det gör så ont att höra..veta att andra går igenom samma sak som en själv..Du är stark som klarar av allt runt omkring..Har du nån i din närhet som finns där hos dej?
  • lnr

jag har min sambo...var nyss in och tittade på din bror på dina bilder..vilken fin kille...smärtsamt, när gick han bort?

• yaaniz
    lnr skrev 2007-04-09 21:20:40 följande:
    jag har min sambo...var nyss in och tittade på din bror på dina bilder..vilken fin kille...smärtsamt, när gick han bort?
    Vad skönt att du inte är helt ensam..fast även om man har folk omkring sej så känner man ändå sej som ensammast i hela världen..känner du igen det?
    skrev lite om det i ts.
  • lnr

jo, jag känner precis så. Att ingen förstår vad man går igenom, alla ens känslor och saknaden, hopplösheten..att veta att man inte kommer få träffa han mer..att man inte får se han bilda familj..ja saknar han så mycket att det känns som man går sönder...som du säger man känner sig ensamaste i världen fast man har andra, man tycker att de inte förstår ändå..

• yaaniz

Ja precis..det är konstigt att det känns så..det känns som man är den ända som sörjer..att ingen annan kan sörja lika mycket som en själv..så har jag kännt många ggr även om man vet att det inte är så..men jag blir så tokig på allt..fattar inte hur man ska kunna gå vidare..jag klarar det inte..har försökt i snart 3år..folk säger att man lär sej leva med det men det gör itne jag..det känns som jag bara gräver ner mej djupare och djupare ner i sorgen..

Vill du berätta vad som hände din bror?

• TheSunset

Min älskade lillasyster dog 1.5 år gammal..År 2002. Saknaden av henne e enorm... Hon va nästan exakt 1 år yngre än min son...Hon är född den 15 sep -00 och min son 10 sept-99.
    Kommer ihåg den dagen som att det vore igår.

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • TheSunset

Och det värasta e att jag bor 40 mil ifrån hennes grav så jag kan inte hälsa på heller..

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • yaaniz
    TheSunset skrev 2007-04-09 21:38:03 följande:
    Och det värasta e att jag bor 40 mil ifrån hennes grav så jag kan inte hälsa på heller.. ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
    Så liten :( *krama*

Tänk på att du behöver inte gå till graven för att prata,sörja med henne..hon finns ju alltid med dej så..sen kan du ju alltid gå till minneslunden på krykogården nära dej..

men jag förstår hur du känner..men försök att tänka så :)
  • lnr

min lillebror ville vara stor...han var muskelbyggare. han använde sig av anabola steroider. han fick många tjejer och uppmärksamhet som han inte fått tidigare de var väll därför han forsatte antar ja. han träffade en tjej som tog droger. subutex och xnor och steroiderna gjorde att han fick andningsuppehåll och hamna i koma..
    fick ett samtal om att något hade hänt honom. ja fick skjuts av min granne hem till han, när ja kom fram mötes ja av min sambo och sjukvårdsambulans som vägrade säga om han var död eller levande...tills ja själv såg min lillebror ligga död på bäddsoffan..när ja tänker på de får hela mitt hjärta att stanna..fy va ont de gör...ja låg över honom och klappade hans kind..

Svar på tråden Tråden för oss som har förlorat syskon!