• yaaniz

Tråden för oss som har förlorat syskon!

Jag har så många ggr påbörjat trådar om min sorg för mina 2 döda bröder. Men dom har alltid "dött ut" innan jag fått ut det jag ville. Så nu tänkte jag att vi skapar en tråd för alla oss som har förlorat ett syskon. Jag vill prata med er som har samma sorg och saknad som mej..Vill höra eran sorg och få ta del av era historier..få råd och tips på hur man kan gå vidare med detta...ja allt möjligt..hoppas det finns fler här på fl som vill hänga med på denna tråden..jag vet då iaf att jag är i stort behov av att få skriva saker som man vet att folk förstår en för dom är i samma sits.

ursäkta om allt blev ludigt..inte den lättaste tråden att skapa.

Men iaf, välkomna!

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 21:22:57:
    Om ni vill får ni göra berätta lite om ert syskon.

Kan börja.

Min lillebror Lennie dog 4år gammal 1992 av hjärtfel, jag var då bara 6år gammal så hans död tär inte lika mycket på mej som min bror Freddies död gör..han var min storebror , blev 21år gammal dog den 8 maj 2004. Han var missbrukare och fick en överdos och dog..Saknar honom så fruktanvärt mycket..det gör bokstavligen talat ont i kroppen när jag tänker på honom..
  • Svar på tråden Tråden för oss som har förlorat syskon!
  • lnr

nu har det snart gått 4 månader sen min lilla underbara bror dog, jag saknar han något fruktansvärt...dagarna går men inte en dag utan han finns i mitt huvud...alla våra barndomsminnen tillsammans går i repris i huvudet, de smärtar...längtar, räknar åren tills vi får ses igen...kramar till er alla!

• yaaniz

hej på er nya!

Hopps kan känna att ni får ut nått av denna tråd lika mycket som jag.
    Är så lesen för er skull!

Idag skulle min bror fyllt 24år..åhh det är så hemskt..vill inte..
    Önskar att man bara fick krama om honom en endaste gång..
    åker nog ens väng till graven sen.

Grattis på 24års dagen min älskade bror!!

Min Digiscrapblog : yaaniz.blogspot.com/
  • Adrastina

yaanis - javisst e det hemskt på födelsedagarna? Min mamma och jag brukar köpa tårta på hennes födelsedag o fika, den senaste gjorde vi inte det, men alla andra...

• missvirris

yaanis

nej..askan bevaras på krematoriet tills alla beslut (all j*a byråkrati) är färdigställda...sedan när man har ett färdigt datum/plats osv..så får man hämta ut den för att sprida den samma dag.. man får inte ha askan hemma...

Ta hand om er alla!

Lev väl

~~studerande å stressad, MEN jag har ju min lilla Tindra!~~
  • missvirris

Christina W

Jag gråter när ja läser din "berättelse"

finner inga ord som skulle kunna mätas med den sorg du måste känna....
    inget blir sig likt efter att man förlorat någon när å kär..helst inte när dom rycks bort från oss allt för unga!

..i hela mitt liv kommer jag sörja min bror..vissa dagar känns lättare...vissa helt förjävliga rent ut sagt..alla frågor...funderingar...ilska..kärlek..allt får man bära inom sig..inte uttrycka..inte till den man helst skulle vilja iaf... min bror sitter ju på alla svaren jag vill ha!

tänk vad livet ska pröva en...man tycker man har vart med om det värsta.så händer det absolut otänkbara..

• TheSunset
    Christina W skrev 2007-04-26 12:23:37 följande:
    Jag såg denna tråd efter att jag gjort ett eget inlägg om hur mycket jag saknar min syster Eva.Hon var missbrukare. Började röka hasch när hon var 17 år, fortsatte med tyngre droger. Hamnade på plattan..Var på Hassela kollektivet för att sluta, tog sig i kragen..Fick ett jobb, en lägenhet.. Jag bodde hos henne ett tag.Sedan började det igen. Underliga "kompisar" dök upp i lägenheten. Hon var borta mer och mer, festade flera dagar i veckan. Sen försvann hon.Hon ringde då och då, men jag såg henne aldrig mer.En dag fick vi ett telefonsamtal...Eva hade hittats död ute på en åker, den 17 mars 1994.Hon hade varit på fest med kompisarna och pojkvännen, åkt bil hem, och blivit kissnödig. De släppte av henne och körde därifrån. Hon var full och förmodligen påtänd. Hon hade tagit sig ner för ett stenrös i bara sockorna, ner på en åker..Där hittades hon ihjälfrusen på morgonen.Vi fick hem kläderna hon haft på sig, en tunn tröja, ett par trasiga jeans, ett par blodiga, håliga strumpor!Min syster var den mest levande människan jag visste, så vacker och full av glöd! Nu finns hon inte mer.. Det har gått 13 år, men jag saknar henne så det gör ont!
    Beklagar... Fy asså..
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • missvirris

har läst hela tråden nu..

verkar som att de flesta förlorat sina liv vid 21 års ålder..lite scary??..lr bara en händelse ? Min bror vart åxå bara 21 år...nyss fyllda...

ja ser åxå att de flesta blivit intresserade va det ockulta JAG MED! ja tror iofs att det behövs något sånt för att gå vidare...alla söker ju svaren.. å i det ockulta finns ju verkligen "metoderna"

är det någon som kan rekommendera någon? jag/vi är väldigt intresserade av att träffa ngn för att reda ut VART vi ska strö askan.. jag vet ju att man ska ta "ett medium" med en nypa salt..men d skulle ändå kanske hjälpa till som vägledning..skulle verkligen va kul om nån visste någon!

jaha...här sitter...överallt i sverige...med samma känslor...samma funderingar, tankar ilska osv.. tänk att världen är så liten ändå..att man kan från helt olika platser känna nästan samma sak.?

Kram till er!

Svar på tråden Tråden för oss som har förlorat syskon!