• BörjarpåS

Pratande kisse

Jag undrar bara om det finns fler som har katter som *pratar* jättemycket.. Min Mimmi gör det jääämt, säger man nått till henne så mjauar hon tillbaka.. vill hon ut så jamar hon, ska hon in så jamar hon=) lite drygt ibland faktiskt. Sen en annan sak, hon är jätterädd av sej, hon sover i min säng, hon är där jag är jämt, gossar och kelar och är jättetillgiven såå sätt.. Men när man reser sig och går tex mot henne eller förbi henne så blir hon rädd.. hon blir inte gärna klappad av andra människor, men stryker sej mot bordsben o jamar åt dom.. ja.. inga större problem men undrar om nån har de likadant och vet varför det är så?

• Svar på tråden Pratande kisse
  • Ärtan1

Min katt pratar heeela tiden, ibland tycker jag att det är mysigt och ibland håller det att gå mig på nerverna
    Han gosar aldrig speciellt mycket med mig heller, men så har han ju en hund som han är med hela tiden. Finns liksom ingen tid över till mig *haha*

Mamma till väldens vackraste ängel
  • Nyfiken gul

min hankatt (kastrerad) är mycket pratsam av sig o har olika "mjau" beroende på vad han vill...

ett förnöjt kurrande och ett mjau med stängd mun då är han nöjd och glad o belåten och går då omkring o stryker sig mot allt o alla...

är han orättvist behandlad - när han inte får smaka när jag lagar mat - då är det gnälliga o högljudda jamanden och verkligen låter besviken - det skär i hjärtat kan jag lova... oftast går han till husse för tröst...

ett bestämt och ihärdigt upprepande mjau - då vill han ut.... o det kvickt...

sen svarar han alltid när man ropar på honom och kommer ilandes på sina tassar och kommer jamandes och man hör verkligen frågetecknet efter jamet - "ja här är jag, vad vill du..?"
    Urgulligt!!

Sen kan han även prata i största allmänhet o då är det omöjligt att hålla sig för skratt när han sitter o har diskussioner med sig själv eller med oss...

Extremt kelen blev han efter kastreringen... förr tyckte han inte om att sitta i knät eller bli buren eller ens ligga i sängen , men nu gör han allt det med glädje!

• lilla trollets mamma

kolla denna!!

• skorpionen80

Våra birmor är väldigt pratglada av sig. Ropar man på dem så svarar de med ett jam. Vissa raser är mer jamiga än andra.

• Mirro

Det låter som om du beskrev vår katt Maja. Hon pratar hela tiden och det är faktiskt rätt jobbigt. Min sambo framför allt blir galen på ljudet. Hon är också rätt skygg av sig och vill inte vara inne om vi t.ex. har besök hemma. Sedan blir hon rädd när vi går emot henne om vi inte samtidigt lockar på henne eller pratar med henne. Vet inte varför katter blir så. Hon var rätt skygg redan när hon kom till oss och har inte velat bli buren. Sedan vet man ju inte vad de är med om när de är ute heller. Det är ju inte alla som gillar katter och t.ex. sjasar iväg, skrämmer eller jagar dem om de går in på deras tomter.

• Tinzu

våran kisse pratar mycket!

när vi kommer hem, när vi ropar på henne, när vi busar med henne..
    när vi ska ge henne mat.. när hon själv vill ha mat.. när hon vill ha godis
    sen så tycker hon att det är väldigt roligt att förvarna när hon ska på toa
    ett mjau, som följs åt av att hon springer som en pil in på toaletten
    in till hennes låda..

Svar på tråden Pratande kisse