• Cullinan

Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?

Man hör ju mycket negativt om Mc Donalds såsom att dom tvättar toasitsarna i diskmaskinen och annat fräscht, och dom få gånger man äter där är det alltid kalla pommes, ljummet kött och fuktigt sladdrigt bröd.
    Peppar peppar har jag aldrig blivit sjuk av deras mat, har ni?

Bara läs här och kolla bilden, hur fan kan man servera det? Är personalen blind eller bara arrogant? Och den killen hade tydligen råkat ut för dålig Mc Donalds-mat en gång tidigare dessutom.

www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1041620,00.html

• Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?
  • Cullinan

Och visst kan "olyckor" hända på alla matställen, men jag menar här SÅG man ju möglet på 5 meters avstånd? Det hade ju gått att undvika hur lätt som helst.

• Mia83

Inkompetens finns på alla företag, inte bara McDonald's, även om folk gärna vill tro det.
    McDonald's har ett otroligt utarbetat system för att säkerställa att säker mat serveras, ett system som från början utvecklades av NASA.
    Att incidenter som den du länkar till beror inte på företaget utan på en enskild individ.
    Det enda McDonald's kan göra är att säga upp människor som inte tar sitt åtagande att servera säker mat på allvar, men då måste det hinna upptäckas först.

• Minna07

Min moster och hennes barn blev matförgiftade på McDonald's för några år sedan... Själv äter jag bara där ett par gånger per år. Föredrar Max OM jag nu nödvändigtvis MÅSTE äta snabbmat.

• Dino78

Nej, adlrig.
    Tycker deras mat är helt ok, nån gång har jag fått ljumma strips men för det mesta är det krispiga sådana och varma hamburgare.
    har aldrig blivit maförgiftad nånstans faktiskt.

DIF i själ och hjärta
  • ThisIsMe

Japp, jag har blivit det. Det var när jag var 11 år och jag och pappa gick på McDonalds efter bion (Lejonkungen om jag minns rätt). Jag åt en Big Mac och blev jättesjuk på natten. Missade luciatåget i skolan nästa dag :( Det tog 8 år innan jag kunde äta hambudgare på McDonalds igen. Fortfarande väljer jag helst fisk- eller kycklingburgare när jag äter där.

• Cullinan

Kyckling skulle jag aldrig våga äta där.

• Miss Q

Aldrig! Och jag har ätit MYCKET där *skäms*
    Och nästan av allt

Min sambo spydde dock av en El Maco en gång och han hävdar betsämt att det berodde på den... (jag anser att ALLA hade spytt av den mängden alkohol han drack )

• Cullinan

Tycker det ser ut precis som helt vanligt brödmögel. Grönt och ludet. *brr*

• xenaa
    Miss Q skrev 2007-04-10 00:05:00 följande:
    Aldrig! Och jag har ätit MYCKET där *skäms*Och nästan av alltMin sambo spydde dock av en El Maco en gång och han hävdar betsämt att det berodde på den... (jag anser att ALLA hade spytt av den mängden alkohol han drack)
    Hahahaha den vad bra
    ~BF 16 Juni ~ - * är i v. 31* - det är en pöjke i magen
Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?